معرفی استراتژی های طلایی ویدیو مارکتینگ 

درک این موضوع که ویدیو در دنیای امروز بسیار محبوب است کار اصلاً سختی نیست و دلیل آن فقط قابلیت فهم و درک آسان آن است که از خواندن اطلاعات اضافه نوشتاری توسط چشم جلوگیری می کند و باعث می شود تا مغز به راحتی آن اطلاعات را تحلیل کند. به همین علت است که مردم جهان روزانه حدود ۱ میلیارد ساعت در یوتیوب ویدیو تماشا می کنند.

 

افرادی که به سمت شغل بازاریابی و برندینگ می روند باید کاملاً قدرت ویدیو را در بازاریابی به صورت کامل درک کنند، نه تنها به این دلیل که ایده ساخت فیلم های خوبی را بدهید، بلکه باید بلد باشید تا محتوای خود را به بهترین شکل در ویدیو ها به نمایش بگذارید. در این مقاله ما بهترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای ساخت و به اشتراک گذاری ویدیو را به شما می گوییم و ۵ دلیل اصلی که چرا ویدیو برای استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است را نیز باهم بررسی می کنیم.

 

چرا ویدیو؟

ویدیو مارکتینگ

ویدیو یک قالب محتوای همه کاره و جذاب است، نه تنها تصویری از اتفاق های واقعی است که می افتد، بلکه به راحتی می توان آن را در همه رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. کاربران ویدیو را بیشتر از هر محتوای دیگری دوست دارند، به این علت که قابل درک تر، جذاب‌ تر و سرگرم کننده است. بازاریابان نیز از ساخت و استفاده از ویدیو لذت می برند ، همچنین ویدئو می تواند بازده بالقوه سرمایه گذاری ROI را از طریق بسیاری از کانال ها داشته باشد.

ویدیو برای هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد چه برای ساخت و چه برای تماشا قابل استفاده است. اگرچه هر روز روند ساخت فیلم از لحاظ کیفیت فیلم برداری و ساخت بهبود می یابد، اما هرکسی که لپ تاپ داشته باشد و یک دوربین نیمه حرفه ای می تواند در کمتر از یک ساعت با مشاهده چند آموزش ، ویدیویی جذاب تولید کند.

 

انواع ویدیو

انواع مختلفی از ویدیو ها وجود دارد که بخشی از یک استراتژی بازاریابی موثر است و به شما این امکان را می دهد تا قبل از ساخت ویدیو یا هرنوع محتوای دیگری آن ها را بشناسید تا بتوانید در زمان تولید بهتر عمل کنید. برای این منظور شما باید به درستی استراتژی ویدیو را انتخاب کنید تا بتوانید با بازار هذف خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا مفصل درباره موقعیت هایی که می توانید از انواع مختلف ویدیو استفاده کنید می پردازیم.

 

ویدیو های نقد و بررسی

ویدئوهای نقد و بررسی محصولات و خدمات می توانند به مردم در مورد خدمات یا محصول شما آگاه کنند و همچنین در رابطه با دستور العمل ها، خدمات مشتری، و سایر برنامه های کاربردی شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهند. 

اگر می توانید افرادی را در صنعت خود پیدا کنید که به دنبال تقویت فالور های خود در شبکه های مجازی هستند. این یک راه عالی برای تبلیغات رایگان است و همچنین این کار باعث می شود تا افرادی که در زمینه نقد و بررسی محصولات هستند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهند و به معنای ساده تر شما در عین حال برروی بازار هدفتان نیز تحقیق می کنید که آیا محصول شما برای ارائه و حل مشکلات کاربران مفید است یا خیر.

 

مصاحبه های ویدیویی

می تواند باعث تشویق کاربران برای گفتگو شود و یا می تواند با دعوت از یک مهمان برای گفت و گو تاثیر ویژه ای برای شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر در حال ساخت ویدیو هایی با شخص مهمان هستید، می توانید از صدای ضبط شده نیز برای ساخت پادکست بهترین بهره را ببرید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید.

 

پخش زنده یا لایو ویدیو

بهترین فرصت برای نزدیک شدن و برقراری تعامل با مخاطبان است که در شبکه های مجازی (به خصوص اینستاگرام) این اتفاق بسیار مفید و برای پیشبرد اهداف مهم است.

 

 

۵ نکته ای که ثابت می کند شما به ویدئو نیاز دارید

ویدیو مارکتینگ

۱. اطلاع رسانی و آموزش

۹۷% از بازاریابان ادعا می کنند که ویدیوها در درک بهتر به مشتریان کمک می کند. (HubSpot)

در بیشتر مواقع، بازاریاب های امروزی از رویکرد غافلگیرانه دیگر استفاده نمی کنند، چرا؟ در دنیای امروز انتخاب برای مخاطب بسیار زیاد است و مصرف کنندگان و مشاغل به راحتی از هر فروشگاهی خرید نمی کنند. در عوض، آن ها با جستجو در دنیای اینترنت به دنبال تهیه بهترین محصول در نزدیکی خود هستند و یا در نقاط دیگری از دنیا به دنبال محصولاتی هستند که به صورت آنلاین بتوانند آن را سفارش دهند. به همین منظور، بازاریابان در بسیاری از موارد (البته نه همیشه) نیاز دارند که به جای تمرکز بر افزایش فروش به مخاطبان یک پیشنهاد ویژه مبتنی بر ارزش دهند تا به کاربران نزدیک شوند. ویدیو ها باعث می شوند تا کاربران در نگاه نزدیک به راه حلی که محصول ارائه می دهد برخورد کنند و نسبت به خدمات شما حس نزدیکی بیشتری داشته باشند.

 

۲. بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو

تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰% کل ترافیک ها از طریق ویدیو تامین می شود (Cisco)

همه موتورهای جستجو ماهیت ویدیو را دوست دارند و آن را به عنوان محتوای بسیار با ارزش تصور می کنند. بنابراین استفاده از ویدیو ها در برنامه استراتژی محتوا، به خصوص در صفحات اصلی وب سایت شما می تواند بر روی سئوی سایت شما تاثیر بسیار مثبتی را بگذارد. باید ویدیو های شما کاملا بهینه شده باشد که این به معنای ترکیب کلمات کلیدی، توضیحات متای خوب و همچنین یک عنوان بسیار قوی است.

 

۳. ماندن در رقابت

اکنون ۸۱% از مشاغل از ویدیو برای بازاریابی استفاده می کنند. (HubSpot)

فیلم ها برای دادن بسیاری از پیام ها کاربردی و شگفت انگیز هستند و اگر از دیدگاه عملی نیز نگاه کنیم یک ویدیو کوتاه و منحصر به فرد می تواند به آموزش کاربران در رابطه با محصول یا خدمات شما کمک بسیار زیادی کند. با استفاده از ایده پردازی و داستان سرایی خاص می توان به راحتی توجه مردم را به خودتان جلب و در عین حال برای آن ها سرگرم کننده نیز باشید. بسته به نوع خدمات یا محصول شاید بخواهید از یک ویدیو با حضور اشخاص مختلف، انیمیشن یا موشن گرافی استفاده کنید و داستان برند خود را شرح دهید.

 

۴. ارتباط نزدیک با مخاطبین

پخش زنده یا لایو ویدیو تا سال ۲۰۲۱، ۱۳% از ترافیک ورودی را تشکیل می دهد.(Cisco)

آیا تا به حال داستان های فیس بوک لایو یا اینستاگرام لایو را بررسی کرده اید؟ اگر در حرفه بازاریابی دیجیتال هستید، یا در مسیر آن حرکت می کنید، باید یاد بگیرید که چگونه ویدیو تولید و آن ها را بهینه سازی کنید. استوری اینستاگرام برای ارائه سخنان صمیمی به افراد و ارائه دیدگاه شخصی یا کسب و کار جزء بهترین و خلاقانه ترین ابزارها به شمار می آید. نکته جالب این است که حتما می دانید استوری ها فقط ۲۴ ساعت ماندگار و در دسترس هستند که این موضوع حس و حال واقعی بودن را به آن ها اضافه می کند تا بازاریابان این فرصت را داشته باشند، تبلیغاتی مبتنی بر زمان را به اجرا در آورند.

 

محتوای واقعی و زمان برای این ارائه موارد عالی است:

احساس تعامل چهره به چهره

نشان دادن اعتماد به نفس برند

ارائه بروزرسانی های جالب برای مخاطبان به عنوان مثال تصاویری از پشت صحنه محصول یا کارهای مربوطه آن

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم :

۵ دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

چرا ویدیو کوتاه باید بخشی از استراتژی محتوای شما باشد؟

 

۵. افزایش نرخ تبدیل

۹۰% از مصرف کنندگان ادعا می کنند که ویدیو به آنها کمک می کند تا بهتر در مورد یک محصول تصمیم گیری کنند Wyzowl ادعا می کند که ۷۴% افرادی که فرصتی برای دیدن ویدیو نقد یک محصول دارند، حتما آن را خریداری می کنند و صفحات لندینگ مکان بسیار عالی برای قرار دادن ویدیو ها هستند تا نرخ تبدیل را تا ۸۰% افزایش دهند. فقط یک نکته بسیار مهم که شاید تا الان جایی نخوانده باشید یا کسی به شما نگفته باشد، این است که صدای ویدیو را حتما قطع کنید تا کاربر با صدای ویدیو نترسد و تاثیر منفی بروی رفتار وی نگذارد. یکی دیگر از دلایلی که ویدیو برای نرخ تبدیل در وب سایت ها عالی هستند این است که این نوع از محتوا افراد را به مدت زمان طولانی در سایت نگه می دارند تا ویدیو را تماشا کنند. این موضوع برای افرادی ایده آل است که اصلا خوانندگان خوبی نیستند و علاقه زیادی به دیدن ویدیو برای انجام کارهای خود دارند.

 

نکاتی مهم برای تمرین ویدیو مارکتینگ

خوب، شما با دلایل شگفت انگیز برای بودن ویدیو در استراتژی بازاریابی و همچنین نکاتی را برای یادگیری ساخت ویدیو های جذاب آموختید، اما چگونه می خواهید یک ویدیو را بهینه سازی کنید؟ در اینجا چند نکته کوچک را به شما می گوییم. اول از همه بفهمید که طول ویدیوی ایده آل برای شبکه اجتماعی هدف شما چقدر است؟

اینستاگرام: ۳۰ ثانیه

توییتر: ۴۵ ثانیه

فیس بوک: ۱ دقیقه

یوتیوب: ۲ دقیقه

 

موارد دیگری که باید برای تعامل بهتر، دسترسی و همچنین تقویت سئوی خود رعایت کنید، استفاده از زیر نویس ها، پخش خودکار و بی صدا ویدیو در صفحه لندینگ است. ویدیو ها در صفحه فرود بسیار اثر بخش هستند و باز هم تکرار می کنیم به شرطی که مخاطب را نترساند. برای درک بهتر نحوه عملکرد ویدیو هایتان، استاندارد های سئو را به خوبی رعایت کنید.

 

نتیجه

ویدیو یکی از محبوب ترین فرم های محتوایی در جهان است و حقیقت این است که این فرم به این زودی ها از بین نمی رود. ویدیو نه تنها سرگرم کننده است بلکه واقعا یکی از بهترین راه های نزدیک شدن به مخاطبان و نمایش اتفاقات واقعی از هرآنچه که در کسب و کار تان است. اصلی ترین و مهم ترین نکته را بدانید که به فراتر از سود و فروش محصول فکر کنید و به کاربران گوشه ای از فلسفه کاریتان را نشان دهید و یا اطلاعات جالب و ارزشمندی را با آنها به اشتراک بگذارید، هرچه کاربران درباره شیوه های مثبت شما اطلاعات بیشتری داشته باشند، احتمال نزدیک شدن به شما افزایش پیدا می کند و تصویر برند موفقی را در ذهن کاربران ثبت می کنید.

 برای اطلاعات بیشتر در زمینه  تکنولوژی نوین، تحقیق و توسعه و آموزش طراحی سایت  پایگاه خبری تحقیق و توسعه R&D NEWS  را  مطالعه نمایید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.

در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.

در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.

اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...