۵ دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

بازاریابی ویدیویی کار ساده‌ای نیست، اما اگر به درستی انجام شود، راهی بسیار مناسب برای تبدیل کردن بیننده به مشتری است. بیش از ۷۰% بازاریاب ها ادعا می کنند که ویدیو بیش از سایر محتواها، کاربر را به مشتری تبدیل می کند. دلیل این موضوع این است که فیلم جذابیت بیشتری نسبت به متن دارد، به یادماندنی تر است و باعث جذب ترافیک بیشتری نسبت به دیگر محتواها می‌شود، درواقع همه مزیت‌های برتر را نسبت به تمام محتواها دارد.

 

محتوای ویدیویی با نرخ تبدیل بالا و محبوبیت روز افزون از متن پیشی گرفته است. تقریبا هر کاربری در ماه حدود ۲۰۶ ویدیو را تماشا می‌کند و ۵۹% از مدیران ارشد نیز به این موضوع اشراف دارند، که اگر فیلم و متن در یک موضوع همزمان وجود داشته باشد، احتمال دیده شده ویدیو بسیار بیشتر است. قدرت تصاحب بازار در بازاریابی ویدیویی اجتناب ناپذیر است، بنابراین بیایید در ۵ نکته نگاهی به این برتری بیندازیم.

 

ویدیو توجه مردم را جلب میکند

هنگامی که شما دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهید، نیمی از نبرد شما در تبلیغات برای جلب نظر مخاطبان است. در هنگام بررسی یک وب سایت به این نکته توجه می کنید که چه چیزی توجه شما را بیشتر جلب می کند، یک تبلیغ متنوع، عمومی یا یک ویدیو که شبیه به آهنربا عمل می‌کند؟ چشمان شما نسبتبه به حرکت جلب می شود، بنابراین حرکتی که فیلم ها تولید می کنند به طور طبیعی توجه مردم را بیشتر به خود جلب می‌کند.

5 دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

تبلیغات ویدیویی همچنین بیش از یک تبلیغ ثابت استاتیک مورد توجه و علاقه کاربران قرار می گیرد. مردم بیش از ۲۷ برابر نسبت به تبلیغات آگهی استاتیک، بر روری ویدیو‌های تبلیغاتی کلیک می کنند.

 

ویدیو ها بینندگان را درگیر می کنند

ویدیو ها نه تنها توجه کاربران را جلب می کنند، بلکه آنها را حفظ و نگه می دارند. ویدیو‌ها یکی از جذاب ترین رسانه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا با کاربران ارتباط عمیق‌تری برقرار کنید. این ارتباط باعث می‌شود تا کاربران واکنش‌های عاطفی را نشان دهند و ویدیو شما را به اشتراک بگذارند و نظرات خودشان را بدهند. ویدیو‌ها نسبت به ترکیب متن و تصاویر ۱۲۰۰% بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. نکته مهم تر از همه این‌ها این است که مردم علاقه به اشتراک گذاری علاقه‌مندی‌هایشان با دیگران دارند و ویدیو را بیشتر از هر چیز دیگری به اشتراک می گذارند.

5 دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

ویدیو‌ها اگر درست ساخته شوند، تفسیر آنها در مدت کوتاهی برای کاربر امکان پذیر است. طبق گفته بازاریابان بزرگ دنیا ویدیوی یک دقیقه ای ارزش ۱.۸ میلیون کلمه را دارد. زیرا مغز میتواند تصاویر را بسیار سریع تر از متن پردازش کند. حدود ۹۰% از کل اطلاعات منتقل شده به مغز به صورت بصری است. و باز هم اگر بخواهیم درباره مغز انسان بگوییم این‌ست که تصاویر ۶۰.۰۰۰ بار سریع تر از متن پردازش می‌شود. مغز انسان نه تنها بیشتر به دیدن تصاویر عادت دارد بلکه در تفسیر آنها نیز بسیار بهتر و سریع‌تر است.

 

ویدیو ها ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند

ما این موضوع را به شما گفته‌ایم و بازهم برایتان تکرار میکنیم که ویدیو‌ها برای سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) نکته‌ای فوق العاده هستند. یک ویدیو می‌تواند به همان اندازه که چندین صفحه وب به شما سود می رساند، به همان اندازه برایتان مفید باشد.

5 دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

شرکت هایی که از ویدیو در سایت خود استفاده می کنند ۴۱% ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو نسبت به سایت هایی که ویدیو ندارند راکسب می‌کنند. همچنین می‌توان با استفاده از ویدیو‌ها در صفحات لندینگ خود از این ترافیک بهره مناسبی را برد. جایگذاری ویدیو در صفحات لندینگ می تواند ۸۰% نرخ تبدیل را برای شما افزایش دهد. معمولاً ویدیو‌‌ها احتمال اشتراک گذاری بیشتری را نسبت به متن دارند و به همین علت باعث ساخت لینک‌های خارجی طبیعی بیشتری برای شما می‌شود، به همین دلیل فیلم ها ۴۵ برابر بیشتر از نتایج متنی در صفحه اول گوگل قرار دارند.

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم :

چرا ویدیو کوتاه باید بخشی از استراتژی محتوای شما باشد؟

موشن گرافی و انیمیشن چه تفاو‌ت‌هایی باهم دارند؟

 

فیلم ها بیشتر به یادماندنی تر هستند

آیا تا به حال خودتان را دیده اید که در حال خواندن صفحه ای از یک کتاب باشید و به طور ناگهانی متوجه شوید که هیچ ایده ای از چیزی که تا به حال خوانده اید نداشته باشید؟ پس مجبور هستید که دوباره وقت خود را تلف کنید و از ابتدا آن صفحه را بخوانید تا متوجه آن چیزی که باید بشوید، به این پدیده رگرسیون می گویند. اتفاق رگرسیون هنگام خواندن متن بسیار نامید کننده است، اما ویدیو‌ها این پدیده را به طور کامل از بین می‌برند. مطالعات نشان می‌دهند که بینندگان ۹۵% از پیام ویدیویی را در مقایسه با ۱۰% از پیام در متن به خاطر می سپارند. طبق گفته آکادمی HubSpot بر اساس تحقیق روی افراد، مشتریان ویدیویی را که در ماه گذشته دیده‌اند را راحت‌تر خاطر می‌آورند تا متنی که خوانده‌اند.

5 دلیلی که ویدیو نسبت به متن موثرتر است

همیشه ویدیو‌ها این امکان را به شما می‌دهند، تا بینندگان را در یک روایت کوتاه به شکلی که متن نمی‌تواند با موضوع مد نظرتان درگیر کنید. این باعث می شود برای کاربران بسیار خاطره انگیز‌تر از متنی باشد که لیستی از واقعیت ها است. استفاده از ویدیو‌ها باعث استفاده از نقاط قوت مردم می شود، به طوری که ۶۵% مردم خود را یادگیرنده دیداری می دانند و برای یادگیری موضوعی به وسایل دیداری نیازمند هستند. فیلم ها از این سبک یادگیری برخوردار هستند و به افراد کمک می کنند تا اطلاعات بهتر و مفید‌تری را نسبت به یک متن بلند به خاطر بسپارند.

 

فیلم ها به افزایش فروش کمک می کنند

موفقیت هر کمپین بازاریابی مبتنی بر تبدیل کاربر به مشتری، یا به عبارتی دیگر چند نفر به محصول یا خدمات شما علاقه پیدا کرده و آن را تهیه کرده‌اند. ویدیو‌ها فعالیت بسیار خوبی در جهت نزدیک تر کردن مشتریان به خرید را برای کسب و کار ما انجام می‌دهد. تجربه مثبت مشتری با تبلیغ ویدیویی می تواند ۹۷% قصد خرید را افزایش دهد و همچنین ۶۴% از مشتریان پس از تماشای ویدیو، محصول را به صورت آنلاین خریداری می کنند. در حالی که می توانید با استفاده از بازاریابی ویدیویی، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، صرفاً نمی توانید یک ویدیوی ساده‌ای از محصول بسازید و منتظر باشید تا نتیجه خوبی را برای شما رقم بزند. ویدیو شما باید با نقاط مشکل کاربران متصل شود و محصول شما راه علاج آن مشکل باشد و به خوبی معرفی شود، اگر این کار به درستی انجام شود، ویدیو در برقراری پیام‌های بازاریابی بسیار موثرتر از متن است.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.

در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.

در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.

اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...