Motion Graphics

موشن گرافیک (Motion Graphics)

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک اصطلاح جدیدی است که برای ژانر خاصی از انیمیشن به‌کار برده می‌شود، تلاقی بین انیمیشن و طراحی گرافیک را موشن‌گرافی می‌نامند، ارائه اطلاعات از طریق استفاده از متن متحرک یا گرافیک، هدف اصلی  موشن‌گرافی است.

نمونه‌های موشن‌گرافی پویاآرت

کمپین صرافی ملت در ونکوور

موشن گرافی سه بعدی معرفی رایپو

موشن گرافی به سبک نقاشی

برند برنس

روش انجام تراکنش در رایپو

موشن گرافی دو بعدی

فرایند کاری پاکلین

معرفی رایپو

خدمات رایپو

معرفی بازی موبایلی ارنجرز

فرایند کاری البرز صنعت پالایش

با محبوبیت گسترده‌تر و هزینه کمتری برای انیمیشن رایانه‌ای، موشن‌گرافیک ها شروع به تمایز خود از انیمیشن معمولی کردند و یک سبک خاصی تعریف کردند که راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و افزودن عمق به داستان شد، آن‌ها به همراه موسیقی می‌توانند به ما پیام دهند. 

موشن گرافیک 

موشن‌گرافیک (Motion Graphics) آنچه را که به‌طور طبیعی بی‌حرکت است می‌گیرد و از طریق ترکیبی از انیمیشن و طراحی گرافیکی، یک فیلم دیجیتالی را تولید می‌کند. موشن‌گرافیک (Motion Graphics) را می‌توان برای تقویت یک فیلم متحرک و یا اضافه‌کردن جلوه‌هایی مانند ساخت عناوین، طراحی پس‌زمینه متحرک، استفاده کرد.

این روزها افراد زیادی تماشای ویدیو را به خواندن متن ترجیح می‌دهند و در صورتی‌که بتوانید یک موشن‌گرافیک موفق بسازید، مخاطبان با آن ارتباط برقرار کرده و در نهایت شانس این که تبدیل به مشتری شما شوند افزایش می‌یابد.

مزایای موشن‌گرافی

• هزینۀ کمتر و جذابیت بیشتر است.
• در طراحی موشن‌گرافیک از سبکی ساده استفاده می‌کنند که منجر به درک بهتر مخاطب از پیام اصلی ویدئو می‌شود.
• این سبک ساده، در عین حال جذابیت بالایی هم دارد که باعث تاثیرگذاری بیشتر ویدئو می‌شود.
• عدم نیاز به فیلمبردار، دوربین، بازیگر، نورپردازی و… که دردسر و هزینۀ نهایی شما برای سفارش طراحی موشن‌گرافیک را پایین می‌آورد.

انواع موشن‌گرافیک

ویدیوهای موشن‌گرافیک توضیحی

موشن‌گرافیک توضیحی یکی از پرکاربردترین نوع آن است که با هدف توضیح دادن یک فرایند و یا یک محصول به‌کار می‌رود. در این نوع موشن‌گرافیک یک فرایند ساده یا پیچیده در نظر گرفته می‌شود، سپس با استفاده از طرح‌های گرافیکی و انیمیشن مفاهیم کلی به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده و برای بیننده به شکل قابل فهم نمایش و توضیح داده می‌شود. با استفاده از «ویدیو موشن‌گرافیک توضیحی» می‌توانید کاری کنید که توجه مخاطبان را به‌خود جلب نموده و آن‌ها را از نظر احساسی درگیر نماید.

ویدیو تبلیغاتی برای محصولات

ساخت «ویدیو موشن‌گرافیک تبلیغاتی» روشی عالی برای معرفی محصولات شماست. زیرا گاهی ابهام مخاطبان درباره کاربرد یک محصول باعث می‌شود فروش آن محصول افت کند ولی با استفاده از یک «ویدئو موشن‌گرافیک تبلیغاتی» که کاربردهای محصولات شما را به خوبی نمایش دهد می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

انیمیشن طراحی رابط کاربری (UI)

از موشن‌گرافیک می‌توان در انیمیت کردن منو و سایر قسمت‌های سایت استفاده نمود. حتی می‌توانید یک «ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی» کامل را فقط با نمایش اپلیکیشن UI خود بسازید.

آیکون متحرک

آیکون‌های متحرک یک روش جالب برای بهبود ظاهر وبسایت و اپلیکیشن‌ها است. حتماً در بعضی وبسایت‌ها دیده‌اید که با هاور کردن آیکون‌ها شروع به نمایش دادن یک انیمیشن ساده می‌کنند. امروزه با انیمیشن‌های SVG (گرافیک وکتور) و مبتنی بر CSS قادر خواهید بود، افکت‌های انیمیشن زیبایی در سایت و اپلیکیشن خود را با حجم کم خلق کنید تا سرعت سایت لطمه نبیند.

لوگو

با استفاده از موشن‌گرافیک می‌توانید توجه‌ را به برند خود بیشتر جلب نمایید. چرا که با افکت‌های زیبایی که می‌توان با موشن‌گرافیک خلق کرد، لوگو بسیار جذاب‌تر نمایش داده می‌شود. هر چه طراحی لوگو حرفه‌ای‌تر و جالب‌تر باشد، مخاطبان احساس مثبت‌تری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد.

گیف (GIF)

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای دیگر آن ساخت گیف است. یکی از کاربردهای متداول گیف، استفاده از آن به‌عنوان پست در شبکه‌های اجتماعی است که از سایر پست‌ها که به‌صورت ایستا هستند بیش‌تر جلب توجه می‌کند. همچنین می‌توان از گیف به شکل بنر تبلیغاتی در وب استفاده نمود.

اینفوگرافیک

می‌توانید با انیمیت کردن نمودارها و اجزای مختلف یک اینفوگرافیک بر اهمیت اطلاعات ارائه شده تاکید کنید. همچنین می‌توانید بیننده را با به ترتیب انیمیت کردن داده‌ها راهنمایی کنید. با کمک موشن‌گرافیک می‌توان یک تجربه عالی از ارائه اطلاعات را به‌صورت اینفوگرافیک ایجاد نمود.

تیتراژ ابتدایی فیلم‌ها

اولین کاربرد آن به حدود ۱۰۰ سال قبل و برای نمایش عنوان فیلم‌های هالیوودی باز می‌گردد. تیتراژ ابتدایی فیلم‌ها و سریال‌ها یکی از انواع موشن‌گرافیک است که همچنان کاربرد و تقاضای فراوانی دارد.

در این وبسایت می‌توانید مجموعه بزرگی از انواع موشن‌گرافیک را مشاهده کنید.

آخرین مقالات موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک

با توجه به اینکه ساخت موشن گرافیک هر روزه در حال پیشرفت می‌باشد؛ بنابراین فرصت‌های شغلی در ارتباط با آن، دائم افزایش می‌یابد. با استفاده از انواع سئو سایت و سرچ در گوگل ما می‌توانیم با موشن گرافیک به درستی آشنا شویم. در موشن گرافیک، جهت ساخت داستان از الگوهای گرافیکی کاملا متحرک استفاده می‌شود، […]

مزایا و کاربردهای موشن گرافی ارزان

موشن گرافی ارزان امروزه شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از ابزارهای مدرن و با صرفه تر استفاده می کنند.  موشن گرافی ارزان برای کسب و کارهایی که نمی‌خواهند هزینه ی زیاد فیلمبرداری و ساخت انیمیشن و … را برای تبلیغات و معرفی برند و محصولات خود پرداخت کنند، […]

همه چیز درباره قیمت موشن گرافیک

آیا درباره قیمت موشن گرافیک اطلاعات کافی دارید؟ همانطور که می دانیم، تنها ابزار حیاتی که کسب و کارها برای دیده شدن به آن نیاز دارند، تبلیغات است. اما مهمترین اصل نوع تبلیغات و میزان تاثیر گذاری آن است. در جهان مدرنیته شیوه های قدیمی نظیر آگهی های بازرگانی تلویزیونی، بیلبوردها و مجلات تقریبا منسوخ […]