طراحی UX و UI: دو اصطلاح که اغلب بصورت متقابل استفاده می شوند اما در واقع به معنای چیزهای بسیار متفاوتی هستندبنابراین تفاوت  این دو دقیقاً چیست؟

همه ما بحث در مورد “UX” عالی یک محصول یا “UI” ضعیف یک وب سایت را شنیده ایم. اکثر این افراد در زبان عامیانه خود از این کلمات استفاده میکنند بدون آنکه تفاوت بین آین دو را بدانند. اگر مشتاق هستید که دقیقاً تفاوت بین UX و UI را بدانید، به جای مناسب رسیده ایددر زیر به تفصیل آنچه در این مقاله می خواهیم بپردازیم بیان شده استدر ادامه بخوانید تا بدانید که اصطلاحات “UX” و “UI” به چه معناست، کدام یک از دو حوزه طراحی بهتر پرداخت می شود، و چگونه یک طراح UX یا طراح UI شوید.

  1. تفاوت بین طراحی UX و UI چیست؟
  2. طراحی UX و UI چگونه با هم کار می کنند؟
  3. UX در مقابل طراحی UI: کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است؟
  4. چرا این مقاله را نوشتم؟
  5. بسته بندی و خواندن بیشتر

ui/ux۱.چه تفاوتی بین طراحی UX و UI وجود دارد؟

UX و UI در واقع چیست؟ علیرغم اینکه ده ها سال است که وجود دارد، و در تئوری قرن ها است  که وجود دارد، اما توسط صنعت فناوری به عنوان طراحی UX و UI تعریف شده اند.

طراحی UX به اصطلاح طراحی تجربه کاربر ” اطلاق می شود، در حالی که UI مخففطراحی رابط کاربری استهر دو عنصر برای یک محصول بسیار مهم هستند و با هم همکاری می کننداما علیرغم ارتباط حرفه ای آنها، در نقش ها با هم تفاوت دارند و به جنبه های بسیار متفاوتی از روند توسعه محصول و رشته طراحی اشاره می کنند. قبل از اینکه تفاوتهای کلیدی بین UX و UI را در نظر بگیریم، ابتدا هر اصطلاح را بهصورت جداگانه تعریف میکنیم.

طراحی تجربه کاربر (UX) چیست؟

طراحی تجربه کاربر روشی انسانی برای طراحی محصولات استدون نورمن، دانشمند و بنیانگذار مشاوره طراحی گروه Nielsen Norman ، در اواخر دهه ۱۹۹۰ با ترکیب اصطلاحتجربه کاربریشناخته شددر اینجا نحوه توصیف او آورده شده است:

تجربه کاربر شامل کلیه جنبه های تعامل کاربر نهایی با شرکت، خدمات و محصولات آن است.”

خوب شما ممکن است بلافاصله توجه داشته باشید که علیرغم آنچه که من در مقدمه دلالت کردم، این تعریف هیچ اشاره ای به فناوری، ذکر دیجیتال ندارد و در مورد آنچه که یک طراح UX واقعاً انجام می دهد، به همه ما چیزهایی نمی گویداما مانند همه حرفه ها، نمی توان فرآیند را فقط از چند کلمه تقطیر کرد.

با این حال، تعریف دون نورمن به ما می گوید که، صرف نظر از نوع متوسط، UX Design شامل تعامل بین مشتری بالقوه یا فعال و یک شرکت استبه عنوان یک فرایند علمی می تواند برای هر چیزی کاربرد داشته باشدچراغ های خیابانی، اتومبیل، قفسه بندی و غیرهبا این حال، با وجود یک اصطلاح علمی، استفاده آن از زمان شروع تا کنون تقریباً در حوزه های دیجیتالی بوده استیکی از دلایل این امر این است که صنعت فناوری در زمان اختراع این اصطلاح منفجر شده است

UX designدر واقع، UX برای همه مواردی که می توان تجربه کرد اعم از وب سایت، دستگاه قهوه یا بازدید از سوپر مارکت صدق می کندقسمتتجربه کاربربه تعامل بین کاربر و یک محصول یا خدمات اشاره داردبنابراین، طراحی تجربه کاربر، تمام عناصر مختلفی را که این تجربه را شکل می دهد، در نظر می گیردیک طراح UX به این فکر می کند که چگونه تجربه کاربر را احساس می کند و انجام کارهای دلخواه خود برای کاربر چقدر آسان استبه عنوان مثال: فرایند پرداخت در هنگام خرید آنلاین چقدر آسان است؟ هدف نهایی طراحی UX ایجاد تجربه های دلپذیر، آسان، کارآمد، مرتبط و همه جانبه برای کاربر است.

ما به این سؤال پاسخ خواهیم داد کهیک طراح UX چه کاری انجام می دهد؟” در بخش چهارم در حال حاضر، آنچه شما باید در مورد طراحی UX بطور خلاصه بدانید، در اینجا آمده است:

  • طراحی تجربه کاربر فرآیند توسعه و بهبود کیفیت تعامل بین کاربر و کلیه جنبه های یک شرکت است.
  • از نظر تئوری، طراحی تجربه کاربر عملی غیر دیجیتالی (علوم شناختی) است، اما بطور عمده توسط صنایع دیجیتال مورد استفاده و تعریف قرار می گیرد.
  • طراحی UX در مورد تصاویر نیستاین روی احساس کلی تجربه تمرکز دارد.

طراحی رابط کاربری (UI) چیست؟

با وجود اینکه یک زمینه قدیمی تر و کاربردی تر است، سوال ” طراحی رابط کاربری چیست؟ پاسخ به دلیل متنوع بودن در مورد تفسیرهای مختلف دشوار استدر حالی که تجربه کاربر ترکیبی از وظایف متمرکز بر بهینه سازی یک محصول برای استفاده موثر و لذت بخش است، طراحی رابط کاربری مکمل آن استنگاه و احساس، ارائه و تعامل یک محصول را نمایش میدهداما مانند UX، به راحتی و غالباً توسط صنایعی که از طراحان UI استفاده می کنند اشتباه گرفته می شود، تا حدی که پست های مختلف شغلی اغلب به عنوان حرفه های کاملاً متفاوت به این حرفه اشاره می کنند.

UI designاگر به طراحان واسط کاربری به آگهی های شغلی و توضیحات شغلی توجه کنید، بیشتر تفاسیری از حرفه ای که شبیه به طراحی گرافیک است، پیدا خواهید کرد.

اگر به تعاریفمتخصصاز طراحی واسط کاربری نگاه کنید، بیشتر توصیفاتی را مشاهده می کنید که تا حدودی یکسان با Design Experience هستند، حتی مراجعه به همان تکنیک های ساختاری میباشد.

پس کدام یک درست است؟ جواب این است هیچکدام.

بنابراین بیایید یک بار و برای همیشه تعریف درست را بیان کنیمبر خلاف UX، طراحی رابط کاربر یک اصطلاح نزدیک به دیجیتال استرابط کاربری نقطه تعامل کاربر و یک دستگاه دیجیتالی یا محصول است. مانند صفحه لمسی روی تلفن هوشمند یا صفحه لمسی که برای انتخاب نوع قهوه از دستگاه قهوه استفاده می کنیددر رابطه با وب سایت ها و برنامه ها، طراحی UI ظاهر، احساس و تعامل محصول را در نظر می گیردهمه چیز در مورد اطمینان از این موضوع است که رابط کاربری یک محصول تا حد امکان بصری است و این بدان معناست که هر عنصر تعاملی و تصویری  را که ممکن است کاربر با آن روبرو شود، با دقت در نظر بگیریدیک طراح UI در مورد آیکون ها و دکمه ها، تایپوگرافی و طرح های رنگی، فاصله، تصاویر و طراحی پاسخگو است.

مانند طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط کاربری یک نقش چند وجهی و چالش برانگیز استاین مسئولیت انتقال توسعه، تحقیق، محتوا و طرح یک محصول به یک تجربه بالا نیازمند است.

 قبل از اینکه تفاوتهای اصلی بین UX و UI را در نظر بگیریم، بیایید سریع به این موضوع بپردازیم که طراحی رابط کاربری (UI) چیست:

  • طراحی رابط کاربری یک روش کاملاً دیجیتالی استتمام عناصر بصری و تعاملی یک رابط محصول را شامل می شود، از جمله دکمه ها، نمادها، فاصله، تایپوگرافی، طرح های رنگی و طراحی پاسخگو.
  • هدف از طراحی UI راهنمایی بصری کاربر از طریق رابط محصول استاین مورد در ایجاد یک تجربه بصری است که نیازی نیست کاربر بیش از حد فکر کند!
    • طراحی UI نقاط قوت و دارایی های بصری این برند را به رابط محصول منتقل می کند و این اطمینان را می دهد که این طرح از نظر سازگار، منسجم و زیباییشناختی خوشایند است

تفاوت های اصلی بین UX و UI؟

یک قیاس وجود دارد که من دوست دارم از آن برای توصیف قسمت های مختلف یک محصول (دیجیتالی) استفاده کنم:

اگر محصولی را به عنوان بدن انسان تصور می کنید، استخوان ها کدی را نشان می دهند که به آن ساختار می بخشداندامها نمایانگر طراحی UX هستند: اندازه گیری و بهینه سازی در برابر ورودی برای پشتیبانی از عملکردهای زندگیو طراحی UI نمایانگر لوازم آرایشی بدن؛ ارائه آن، حواس و واکنش های آن است.

همانطور که راول ورشنی، خالق Foster.fm می گوید:

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) برخی از اشتباه ترین و سوءاستفاده ترین اصطلاحات در حوزه ما هستند. UI بدون UX مانند نقاشی با کف زدن نقاشی روی بوم بدون فکر استدر حالی که UX بدون UI مانند قاب مجسمه ای است که هیچ کاغذ روی آن وجود نداردتجربه عالی محصول با UX و به دنبال آن UI آغاز می شودهر دو برای موفقیت محصول ضروری هستند.”

اگر جای دیگری برای قیاس پیدا کردید، Dain Miller j (توسعه دهنده وب) رابطه بین طراحی UX و UI را کاملاً خلاصه می کند:

“UI زین، تکان دهنده ها و حفره ها است. UX احساسی است که شما قادرید سوار اسب شوید.”

این مهم است که درک کنیم UX و UI دست به دست هم می دهندبا این حال  شما لازم نیست که یک طراح UI باشید و یک طراح UX باشید ، و بالعکس. UX و UI نقش با فرایندها و کارهای جداگانه ای دارند!

تفاوت اصلی که باید در نظر داشته باشید این است: طراحی UX همه چیز در مورد احساس کلی تجربه است ، در حالی که طراحی UI چگونگی ظاهر و عملکرد رابط های محصول است.

یک طراح UX کل سفر کاربر را برای حل یک مشکل خاص در نظر می گیرد؛ چه اقداماتی انجام می دهند؟ چه وظایفی برای انجام آنها لازم است؟ تجربه چقدر ساده است؟ بخش عمده ای از کارشان بر این است که دریابند چه نوع مشکلات برای کاربران پیش می آید و اینکه چگونه  با یک محصول خاص می تواند آن  را حل کندآنها تحقیقات گسترده کاربران را انجام می دهند تا دریابند هدف کاربران چه هست و نیازهای آنها در رابطه با یک محصول خاص چیست.

سپس با در نظر گرفتن مواردی مانند معماری اطلاعات، یعنی نحوه سازماندهی و برچسب زدن محتوا در یک محصول و چه نوع ویژگیهایی که کاربر ممکن است نیاز داشته باشد، مسیر کاربر را در یک محصول مشخص می کندسرانجام، آنها قاب هایی را ایجاد می کنند که طرح های بدون استخوان را برای محصول تعیین می کنند.

با طراحی اسکلت این محصول ، طراح UI در تلاش است تا آن را زنده کندطراح UI تمام جنبه های بصری سفر کاربر را در نظر می گیرد، از جمله تمام صفحه های شخصی و لمس های لمسی که ممکن است کاربر با آن روبرو شودفکر کنید که یک دکمه را ضربه بزنید، به صفحه بروید یا از طریق یک گالری تصویر بکشیددر حالی که طراح UX سفر را ترسیم می کند، طراح UX تمام جزئیاتی را که این سفر ممکن می سازد متمرکز می شود.

 این بدان معنا نیست که طراحی UI همه چیز به نظر می رسد؛ طراحان UI تأثیر زیادی در دسترسی یا فراگیر بودن یک محصول دارندآنها سؤالاتی از قبیلچگونه می توان از ترکیب های مختلف رنگ برای ایجاد کنتراست و تقویت خوانایی استفاده کرد؟یاچه جفت های رنگی برای کوری رنگ استفاده می کنند؟

امیدوارم اکنون در حال مشاهده این باشید که چگونه UX و UI طراحی واقعاً دو چیز بسیار متفاوت هستندبه طور خلاصه:

  • طراحی UX همه چیز در شناسایی و حل مشکلات کاربران استطراحی UI همه چیز در مورد ایجاد رابط های تعاملی بصری، زیبایی شناختی و لذت بخش است.
  • طراحی UX معمولاً برای اولین بار در فرایند توسعه محصول و پس از آن UI قرار می گیردطراح UX استخوان های لخت سفر کاربر را ترسیم می کندطراح UI سپس آن را با عناصر بصری و تعاملی پر می کند.
  • UX می تواند برای هر نوع محصول، خدمات یا تجربه اعمال شود. UI مخصوص محصولات و تجربیات دیجیتال است.

۲. چگونه طراحی UX و طراحی UI با هم کار می کنند؟

ما تفاوتهای بین UX و UI را مورد بررسی قرار داده ایمحالا بیایید نگاهی به نحوه همکاری آنها بیندازیمآیا یکی از دیگری مهمتر است، اما واقعیت این است که، هر دو آنها مهم هستندبه من اجازه دهید طراح و متخصص هلگا مورنو را بیان کنم ، که در مقاله خود شکاف بین UX و UI Design” آن را فصیحانه بیان کرد :

چیزی که بسیار عالی به نظر می رسد اما استفاده از آن دشوار است ، نمونه ای از UI عالی و UX ضعیف استدر حالی که چیزی بسیار قابل استفاده که بسیار وحشتناک به نظر می رسد نمونه ای از UX عالی و UI ضعیف است. “

همانطور که می بینید UX و UI کاملاً دست به دست هم می دهند و در حالی که میلیون ها نمونه از محصولات عالی با یک و نه دیگری وجود دارد، تصور کنید که در هر دو زمینه قدرتمند بودند که چقدر موفق تر باشند.

طراحی UI مانند یخ زدن روی کیک UX استتصور کنید که یک ایده شگفت انگیز برای یک برنامه به وجود آورده ایدچیزی که به وضوح از بازار گم شده است و می تواند واقعاً زندگی مردم را برای بهتر شدن تغییر دهدشما یک طراح UX برای انجام تحقیقات کاربر استخدام می کنید و به شما کمک می کند دقیقاً مشخصه برنامه شما را ببیند و اینکه چگونه باید کل سفر کاربر ترسیم شود

برنامه شما چیزی را ارائه می دهد که مخاطب هدف شما به آن نیاز داشته باشد و بخواهدبا این حال، هنگامی که آن را بارگیری می کنند، متوجه می شوند که متن در هر صفحه به سختی خوانا است (متن زرد  با زمینه سفید فکر کنید). علاوه بر این، دکمه ها خیلی نزدیک به هم هستندآنها مرتباً به اشتباه دکمه را می زننداین یک مورد کلاسیک از UI بد است که آنچه UX خوب بوده را از بین می برد.

از طرف تلنگر، آیا تاکنون به یک وب سایت واقعاً زیبا دسترسی پیدا کرده اید تا دریابید که فراتر از انیمیشن های ذهن آور و طرح رنگی نقطه ای، واقعاً درد واقعی برای نوع استفاده آن است؟ UI خوب هرگز نمی تواند UX بد را جبران کندمثل این است که کیک زیبایی تزئین کنید که وقتی در آن نیش می زنید، طعم وحشتناکی دارد.

Difference Ui/UX

بنابراین، وقتی صحبت از طراحی محصول می شود، UX و UI یکدیگر را تکمیل می کنند و در بازار رقابتی امروز، گرفتن هر دو جنبه کاملاً ضروری استاین که آیا شما به عنوان یک طراح UX یا یک طراح UI کار می کنید، داشتن فهم از هر دو مفید استپس از همه، شما به ناچار با هم همکاری خواهید کردکه ما را به بخش بعدی خود می رساند

۳. UX در مقابل طراحی UI: کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است؟

در حالی که طراحی UX و UI دست به دست هم می دهند، لازم نیست شما استاد هر دو باشیدبنابراین کدام مسیر شغلی برای شما، UX یا UI مناسب ترین است؟

 من به ویژگی هایی که شما را برای کار با موفقیت در هر منطقه مستعد می کند لمس می کنماگر می خواهید درباره آنچه که طراحان UX و UI به طور روزانه انجام می دهند اطلاعات بیشتری کسب کنید ، ادامه مطلب را بخوانید!

یک طراح UX چه کاری انجام می دهد؟

بنابراین، اکنون ما به طور انتزاعی می دانیم که نقش طراح UX چیست؟ اما چگونه این ترجمه به کارهای روزمره تبدیل می شود؟ در اینجا مثالی کلی از وظایف و مسئولیتهای معمول یک طراح UX آورده شده استدر این راهنمای اطلاعات دقیق تری از روند طراحی UX پیدا خواهید کرد .

استراتژی و محتوا:

  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • تجزیه و تحلیل مشتری و تحقیقات کاربر
  • ساختار و استراتژی محصول
  • توسعه محتوا

سیم کشی و نمونه سازی اولیه:

  • سیم کشی
  • نمونه سازی
  • آزمایش و تکرار
  • برنامه ریزی توسعه

اعدام و تحلیلی

  • هماهنگی با طراح های UI
  • هماهنگی با توسعه دهنده ها
  • پیگیری اهداف و ادغام
  • تجزیه و تحلیل و تکرار

بنابراین بخشی از بازاریاب، طراحان بخش، مدیر بخش پروژه؛ نقش UX پیچیده، چالش برانگیز و چند وجهی استمی بینید که تکرار محصول، همانطور که به آنالیز یا آزمایش متصل است، در واقع دو بار ذکر شده است، اما در واقعیت آن را بین سایر موارد موجود در لیست قرار میدهیددرنهایت، هدف این است که اهداف تجاری را به نیازهای کاربر از طریق فرآیند آزمایش و پالایش به سمت آنچه که هر دو طرف رابطه را برآورده می کند، متصل کند.

یک طراح UI چه کاری انجام می دهد؟

اگر ایده ایجاد تجربیات عالی کاربر را دوست دارید اما خود را به عنوان یک فرد بصری تر ببینید  ممکن است بیشتر به طراحی UI علاقه مند باشیددر زیر می توانید تصویری مختصر از وظایف اصلی طراح UI یا توضیحات جامع تری درباره آنچه که یک طراح UI در اینجا انجام می دهد، پیدا کنید.

ظاهر و احساس محصول:

پاسخگویی و تعامل:

به عنوان یک طراح بصری و تعاملی، نقش UI برای هر رابط دیجیتال و برای مشتریان، یک عنصر مهم برای اعتماد به یک برند استدر حالی که خود برند هرگز صرفاً بر عهده طراح UI نیست، بلکه ترجمه آن به محصول است.

شما همچنین به نکته آخر توجه داشته باشید که مسئولیتاجرایطرح با یک توسعه دهنده را بر عهده دارددر حالی که به طور کلی اینگونه است که مشاغل UI در گذشته کار کرده است و باید توجه داشته باشید که این خطوط مبهم است، زیرا اصطلاحطراح وب” (اساساً یک طراح UI که می تواند کد نویسی کند) توسط تخصص طراحان رابط کاربری جایگزین می شوددر حالی که UX نیازی به رمزگذاری ندارد، UI نقشی است که با پیشرفت زمان، به عنوان بخشی از ایجاد رابط های تعاملی به آن اعتماد خواهد کرد.

کدام  هزینه بهتر است، UX یا UI؟

حقوق و دستمزد البته توسط عوامل بسیاری دیکته می شود، گرچه در درجه اول:

  • محل
  • تجربه
  • صنعت
  • نوع پروژه / نوع محصول

به طور متوسط می فهمید که مشاغل UI و UX دارای محدوده حقوق مشابه در سراسر استارتاپ ها و صنایع کوچک فناوری هستندبا این وجود خواهید فهمید که در صنایع فناوری خارج از زمینه های وب و موبایل (به عنوان مثال شرکت های اتومبیل، تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و غیره) برای طراحان UI فرصت های بیشتر و غنی تری وجود دارد، زیرا این رشته نه تنها تثبیت شده بلکه مستقیم تر.برنامه کسب و کار محور وجود دارد.

با در نظر گرفتن میانگین، می توان تجربه کاربری و مشاغل رابط کاربری را در طیف وسیعی از ارزش زیر در اروپا مرکزی یافت.

سالانه:

  • حقوق خردسال سطح ۲۸k € – ۳۳k €
  • حقوق متوسط سطح ۳۸k € – ۴۵k €
  • حقوق سطح عالی ۵۰k € – ۸۰k €

ساعتی:

  • Junior Freelancers 30 € – ۵۰ €
  • Freelancer Mid Level 50 € – ۷۵ یورو
  • مشاور سطح ارشد ۷۵ – ۱۰۰ €

اعداد بر اساس داده های مربوط به حقوق و دستمزد از آلمان و اروپا مرکزی است.

UX در مقابل UI: چگونه کار می کنید که مناسب تر باشد؟

اگر شما علاقه مند به دنبال حرفه ای در طراحی هستید، اما هنوز مطمئن نیستید که روی UX یا UI تمرکز کنید، باید مدتی را صرف فکر کردن در مورد محل قرار گرفتن منافع خود کنید، و همچنین آنچه در آن طبیعی هستید خوب باشیدهر دو طراحی UX و UI مسیرهای شغلی بسیار مشارکتی و متنوعی دارند و شما را در لبه فناوری و نوآوری قرار می دهندبا این گفته، بین ماهیت کار و مهارت های لازم تفاوت های اساسی وجود دارد.

حرفه ای در UX نیاز به همدلی، محوری برای حل مسئله و رویکردی خلاقانه و تحلیلی داردطراحان UX همچنین به مهارت های ارتباطی درجه یک و کمی دانش فنی نیاز دارند.

یک حرفه در UI همچنین نیاز به درک اصول تجربه کاربری دارد، اما بیشتر روی جنبه های بصری و تعاملی طراحی متمرکز استاگر به زیبایی شناسی توجه زیادی داشته باشید و مانند ایده ساخت فناوری، زیبا و کاربرپسند و در دسترس دوست داشته باشید، ممکن است برای یک حرفه در UI مناسب تر باشیدالبته اگر ایده شغلی را دوست دارید که هر دو را با هم ترکیب کند، هیچ کاری برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک طراحی همه جانبه وجود ندارد!

در حالی که موسسات دانشگاهی وجود دارند که برنامه های طراحی متقابل و طراحی بصری را ارائه می دهند، روش های رسمی بسیار کمی برای یادگیری مهارت های UI یا UX Design وجود دارد که برای کار در استارت آپ های فناوری یا حتی شرکت های بزرگتر کاربرد دارد.

به صورت آنلاین و با انعطاف پذیری، دامنه نامحدودی از مطالب و دوره های رایگان را برای هر دو مهارت پیدا خواهید کرد.اگر شما علاقه مند به یادگیری مهارت های طراحی UX یا UI به منظور ایجاد یک حرفه شغلی هستید، توصیه می کنیم یک دوره آنلاین منعطف و با راهنما را انتخاب کنید که بتوانید در کنار تعهدات فعلی خود، دوره طراحی UX و دوره طراحی UI را انجام دهید.

۴- چرا این مقاله را نوشتم؟

من می خواهم به سرعت انگیزه های این پست را بیان کنمدر مرحله اول، به نظر می رسد که نیاز به وضوح بیشتری برای مقالات بیشتر از این نوع وجود دارد، زیرا به نظر من متخصصان معدودی که زحمت می کشند علناً تفاوت های طراحی UX و UI را تعریف کنند، زحمت می کشند

ثانیا ، اگر شما علاقه مند به یادگیری هر دو رشته هستید، امیدوارم که تعاریف آنها را به اندازه کافی روشن کرده باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید، یا کدام یک ممکن است ذاتاً برای شما بعنوان یک حرفه آینده جذاب تر باشد.

و در آخر هر چه متخصصان بیشتری در این راه قدم بردارند می‌توانند به صنعت ما کمک کنند.

۵- بسته بندی و خواندن بیشتر

امیدوارم این پست راهی برای پاک کردن سردرگمی دیرینه پیرامون UX و UI پیش رفته باشدآنچه امروز پوشش دادهایم فقط نوک کوه یخ استهم برای UX و هم برای UI چیزهای بیشتری وجود دارد، بنابراین ارزش آن را دارد که در هر زمینه عمیق بخوانید تا احساساتی را که در مورد آنها به وجود می آید و از تفاوت آنها درک عمیق تری داشته باشیداگر مایل به یادگیری بیشتر هستید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • زندگی یک طراح UX
  • چگونه یک طراح UX بهتر در سال ۲۰۲۰ باشیم
  • تفاوت بین UX و CX چیست؟
  • چه چیزی را باید در صدور گواهینامه طراحی UX جستجو کنید؟

کاری که اکنون باید انجام دهید

  1. با یک دوره کوتاه و رایگان ۶ روزه، با UX آشنا شوید.
  2. در ۵-۱۰ ماه به یک طراح واجد شرایط UX تبدیل شوید، با ضمانت شغلی تکمیل شوید.
  3. برای گفتگو در مورد تغییر شغلی با یک مشاور شغلی صحبت کنید و بدانید UX برای شما مناسب است یا خیر.
  4. در مورد فارغ التحصیلان ما اطلاعات کسب کنید ، پروژه های نمونه کارها آنها را ببینید و در حال حاضر آنها کجا هستند.

اگر از این مقاله لذت بردید پس دوستانتان نیز چنین خواهند کرد ، چرا آنرا به اشتراک نگذارید

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.    

۵/۵ - (۱ امتیاز)
1 دیدگاه
  • پریا
    نوشته شده در ۱۳۹۹-۰۲-۰۹ در ۶:۴۴ ق٫ظ

    واقعا به خوبی تفاوت بین طراحی ux و uI را بیان کرده بودید سپاس

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید...