عکاسی منظره یکی از ژانرهای محبوب عکاسی است، اما مانند هر چیز دیگر گرفتن عکس‌های زیبا از منظره، حداقل تا حدودی به داشتن تجهیزات مناسب بستگی دارد. این شامل لنز دوربین شما است، نیکون یکی از بهترین مارک های دوربین است که شما می‌توانید برای عکاسی منظره استفاده کنید. حال شاید تعجب کنید که بهترین لنز دوربین برای دوربین های نیکون کدام است و چرا این امر برای عکاسی منظره بسیار مهم است.

عکس لندسکیپ از منظره

در این  مقاله ۹ نوع از بهترین لنزهای نیکون را برای عکاسی از منظره ارائه می دهیم، اما ابتدا در مورد اینکه چرا به یک لنز دوربین ویژه نیاز دارید، و چه چیزی باعث ایجاد چشم‌انداز عالی می شود، صحبت خواهیم کرد.

چرا به لنز دوربین مخصوص منظره نیاز دارید؟

برای عکاسی از منظره ممکن است فقط به یک لنز دوربین احتیاج نداشته باشید، بلکه چندین مورد نیاز باشد. دلیل این امر این است که طیف گسترده ای از عکس های منظره ای که ممکن است از آنها بگیرید، وجود دارد. شما می توانید در انواع نورپردازی، از رنگهای درخشان یک غروب خورشید گرفته تا مناظر عرفانی یک جنگل پوشیده از مه، عکاسی کنید. همچنین ممکن است از موضوع خود بزرگنمایی کرده یا از لنزهایی با زاویه دید عریض استفاده کنید تا از آن منظره پانوراما بگیرید. بنابراین، اگر بودجه شما برای لنزهای دوربین محدود شده است، باید بهترین گزینه های خود را در نظر بگیرید تا بتوانید تمام امکاناتی برای عکاسی منظره را که ممکن است با آنها روبرو شوید را پوشش دهید.

عکس منظره از جنگل پاییزی

ویژگی های اساسی لنزهای عکاسی منظره

  • عملکرد کم نور: هنگامی که از تصاویر منظره عکس می گیرید، مواقعی وجود خواهد داشت که شرایط نوری بهینه نباشد، به همین دلیل می خواهید لنز دوربین با دیافراگم وسیع تری داشته باشید. دیافراگم f / 1.8 یا پایین به شما کمک می کند تا حتی اگر نور زیادی نداشته باشید، آن تصاویر را واضح بگیرید. اگر حداکثر دیافراگم شما f / 5 یا باریک تر باشد، در شرایط کم نور موثر نخواهد بود.
  • فاصله کانونی: فاصله کانونی به سطح بزرگنمایی لنز دوربین اشاره دارد. لنزهایی با فاصله کانونی ثابت، به تولید تصاویر با کیفیت بالاتر کمک می کنند زیرا جایی برای خطا در حرکت شیشه وجود ندارد. اما، معمولاً بهتر است که از فاصله کانونی متغیر برخوردار باشید، زیرا نمی خواهید مجبور شوید که برای هر زاویه دید، یک لنز جداگانه بخرید. برای عکاسی منظره، معمولاً بهتر است که فاصله کانونی بین ۱۰ و ۴۵ میلی متر باشد.
  • تحریف لنز: این به تصاویری اشاره دارد که خطوط مستقیم خم به نظر می رسند. لنزها با زاویه دید عریض می توانند در اعوجاج (تحریف) مشکل داشته باشند اما بیشتر مارک های شناخته شده نتایج بهتری به شما می دهند. لنزهای زوم تله فوتو، تحریف بیشتری نسبت به لنزهای اصلی ایجاد می کنند، اما با وجود لنزهای با زاویه دید گسترده، تحریف طبیعی وجود دارد که جلوگیری از آن دشوار است. به طور کلی، تصحیح برای اعوجاج با استفاده از برنامه های ویرایش عکس مانند Photoshop یا Lightroom بسیار ساده است، اما اگر قصد عکاسی از الگوهای هندسی یا معماری زیادی را دارید، از لنزهای با زاویه دید عریض با حداقل اعوجاج برای دوربین خود انتخاب کنید. در این حالت ممکن است یکی از لنزهای اصلی برای شما بهتر کار کند.

نکاتی مهم که قبل از خرید لنز برای عکاسی از مناظر، باید در ذهن داشته باشید.

این‌ها ملاحظات مهمی است که باید قبل از انتخاب بهترین لنزهای عکاسی شما باید فکر کنید:

  • دامنه دیافراگم: این احتمالاً یکی از مهمترین ملاحظات برای عکاسان منظره است. دیافراگم به مقدار نوری اطلاق می شود که از لنز عبور می کند. اعداد دیافراگم f مربوط به یک توقف f است و هرچه تعداد آن بیشتر باشد دیافراگم باریک تر می شود. هرچه تعداد این عدد کمتر باشد، دیافراگم گسترده تر است. بنابراین، دیافراگم f / 8 اجازه می دهد تا در نور بیشتری از f / 11 باشد. و این به طور معمول دامنه مورد نظر برای عکاسی منظره است. لنزهایی با دامنه دیافراگم بین f / 8 و f / 11 معمولاً به شما امکان می دهند کل صحنه منظره ای که از آن عکس می گیرید را در کانون توجه خود قرار دهید. بنابراین، داشتن لنزهایی که دیافراگم وسیع تری دارند، مانند f / 1.8 ، خوب است زیرا احتمالاً در شرایط کم نور عکاسی خواهید کرد.
  • وزن لنز: این یکی دیگر از موارد مهم مورد توجه عکاسان منظره است که نه تنها لنز را بلکه دوربین و سایر تجهیزات برای پیاده روی در مناظر ناهموار را حمل می کنند. لنزها در وزن و اندازه های مختلفی وجود دارند، بیشتر عکاسان منظره ترجیح می دهند از لنزهای زوم که متنوع تر از لنزهای اصلی با همان فاصله کانونی هستند، استفاده کنند. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد مدل، در مورد کارهایی که با لنز انجام می دهید، فکر کنید.
  • فاصله کانونی:‌ سرانجام، بسیاری از عکاسان مناظر نیز در حال شات گرفتن از اشیاء با حرکت سریع، مانند پرندگان یا حیوانات دیگر هستند. این امر نیاز به حالت فوکوس سریع دارد، اما اگر این مورد علاقه شما نباشد، ممکن است لنز فوکوس دستی یا حداقل یک دوربین را که گزینه فوکوس دستی را دارد انتخاب کنید.
  • کاهش لرزش: فناوری کاهش لرزش به لنزها اجازه می دهد تا سریع و بی سر و صدا تمرکز کنند. شاید در مورد آن بسیار فکر کنید، اما وقتی به آن نیاز دارید، خوشحال می شوید که از فناوری کاهش لرزش برخوردار هستید.
  • زاویه گسترده: ما در مورد استفاده از لنزهای با زاویه دید عریض (landscape photography) برای عکاسی از منظره بحث کرده ایم، اما منظور از این اصطلاح چیست؟ لنزها با زاویه دید عریض فقط به شما امکان می دهند که گسترده تر شوید، گرچه بر حس فضا و فاصله در صحنه تأکید دارند. آنها همچنین به افزودن حس عمق و همچنین ابعاد به تصویر کمک می کنند. با عکاسی منظره، لنزهای با زاویه دید عریض معمولاً به هر چیزی تا حدود ۳۵ میلی متر در یک دوربین فول فریم و ۲۵ میلی متر در دوربین APS-C- یا سنسور برش اشاره می کنند. برای عکاسی واقعی از منظره با زاویه دید عریض، از لنز دوربین را بین ۱۴ تا ۲۴ میلی متر نیاز دارید.

لنز‌های مناسب عکاسی مناظر نیکوننوع دوربین نیکون که شما انتخاب می کنید نیز بر انتخاب لنز دوربین تأثیر می گذارد و تصاویری که تولید خواهد کرد. دوربین های حسگر برش نیکون (APS-C) از نظر ظاهری بزرگنمایی بیشتری ایجاد می کنند. شما یک لنز نیکون می خواهید که با اندازه سنسور دوربین شما سازگار باشد، و البته یکی از آنهایی که برای مدل دوربین شما ساخته شده است. بنابراین، بهترین لنزهای نیکون که برای عکاسی منظره مناسب‌اند کدامند؟ ما چند پیشنهاد داریم.

۹ مورد از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره

در اینجا نه مورد از بهترین لنزهای منظره برای دوربین نیکون شما آورده شده است:

۱: لنزهای نیکون AF-S NIKKOR 16-35mm f / 4G ED VR

این یکی از بهترین لنزهای منظره نیکون است. مقرون به صرفه، قابل حمل و دارای تصاویر واضح است. با تشکر از ویژگی تثبیت کننده کاهش لرزش تصویر، حتی ممکن است گاهی اوقات از سه پایه کنار بگذارید. این می تواند مفید باشد که شما با تمام تجهیزات دوربین خود در حال پیاده روی یا مسافرت هستید.

Nikon AF-S Nikkor 16 – 35 mm f/f G lensهمچنین یکی از اولین لنزهای عکاسی در چشم انداز است که تثبیت کننده کاهش لرزش تصویر است و فناوری زاویه فوق العاده گسترده ارائه می دهد. هنگامی که از این لنزهای Nikon استفاده می کنید، به سختی صدایی را می شنوید. علاوه بر این، فاصله کانونی این لنز مناسب است.

علاوه بر این، آن ضد آب است تا بتواند در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاومت دارد. نیز، دارای فوکوس خودکار بسیار خوبی با سرعتهای سریع است که کیفیت تصویر واضح و خوب ایجاد می کند.

۲: نیکون ۲۴-۷۰ میلی متر f / 2.8G

این یکی از بهترین لنزهای منظره نیکون است. دارای حداکثر دیافراگم f / 2.8، فوکوس اتوماتیک عالی و موتور موج خاموش (SWM) است که بدین معنی است که می تواند بدون ایجاد سر و صدا سریع تمرکز داشته باشید. کیفیت تصویری که با این لنز محبوب Nikon به دست خواهید آورد باورنکردنی است. تقریباً هرکسی که این لنز منظره را بررسی کرده است، با وضوح و کیفیت آن شگفت‌زده شده است، و بسیاری از عکاسان مناظر این کار را به لنز دوربین workhorse خود تبدیل کرده اند زیرا می تواند انواع مختلفی از نقش ها را پر کند.

Nikon 24 – 70 mm f/2.8G lensمی توانید عکس های عکاسی منظره با زاویه دید گسترده بگیرید، اما هنوز هم دارای قابلیت انعطاف پذیری برای بزرگنمایی در جزئیات آن منظره ای هستید که می خواهید بیش از حد عکس بگیرید. سرانجام، این یکی از بهترین لنزهای چشم انداز نیکون است – که ماندگار است. به همین دلایل ، این لنز یکی از بهترین لنزهای چشم انداز نیکون موجود است.

۳: Nikon Z 14-30mm f/4 S

این اولین لنز با زوم فوق العاده ۱۴ میلیمتری با اندازه بزرگنمایی Nikon است که بسیار قابل حمل است و فیلترهای ۸۲ میلی متری را می پذیرد.

Nikon Z 14-30 mm f/4 Sاین لنز فقط برای دوربین های بدون آینه Nikon Z Mount FX ساخته شده است، اما این لنز یکی از سبک‌ترین لنز‌های نیکون است به همین دلیل قرار است به یکی از بهترین لنزهای چشم انداز تبدیل شود.

۴:  Nikon 70-200mm f/2.8G VR II

این لنز زوم عکاسی چشم انداز نیکون دارای حداکثر دیافراگم f / 2.8 و تثبیت کننده تصویر در کاهش لرزش است. فاصله کانونی ۷۰ – ۲۰۰ میلی متر انعطاف پذیری بالایی به شما می دهد. می توانید برای ضبط آن جزئیات تا ۲۰۰ میلی متر زوم کنید.

Nikon 70-200 mm f/2.8Gعلاوه بر این، کیفیت تصویری که با این لنزهای نیکون به دست می آورید بسیار عالی است، آنها با کنتراست عالی، وضوح درخشان و رنگهای عالی و فاقد تغییر رنگ کاملاً واضح هستند. بهبود فن آوری تثبیت کننده تصویر در کاهش لرزش با این لنز، این امکان را فراهم می کند تا سریع و بی سر و صدا تمرکز کنید.

سرانجام ، طراحی این لنز نیکون سبک ، بادوام و قابل اعتماد است. این لامپ دارای لنز آلیاژ منیزیم با عناصر مورد استفاده در داخل است. برای تصاویر واضح، یک سیستم فوکوس خودکار سریع و انعطاف پذیر عالی داراست که این لنز را یکی از بهترین لنزهای چشم انداز نیکون می‌توان نام برد.

۵: لنزهای نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f / 4G ED VR

این لنز دارای تله فوتو حداکثر دیافراگم F / 4 و یک لایه کریستالی نانو برای کاهش سایه‌ها و نور اضافی داراست. این یکی از بهترین لنزهای زوم از منظره تله فوتو نیکون است، و یک جایگزین قوی برای لنزهای زوم ۲۴ – ۷۰ میلی متر است. این لنز نیکون کمی انعطاف پذیری اضافی می بخشد و کیفیت تصویر این لنز تله فوتو بسیار عالی است. این یک انتخاب عالی برای بسیاری از نیازهای عکاسی شماست.

Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4Gبا توجه به محدوده بزرگنمایی، می توانید انواع مختلفی از عکس های منظره را بگیرید. فوکوس خودکار با دقت عالی است، و حلقه فوکوس دستی آن بسیار ساده است. علاوه بر این، فناوری تثبیت کننده کاهش لرزش به معنای آن است که سریع و بی سر و صدا تمرکز خواهید کرد. لنزهای تله فوتو نیکون تحریف کمی ایجاد می کند، اما این چیزی است که به راحتی در پردازش پس از تولید برطرف می شود.

۶: لنزهای Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f / 3.5-4.5G ED Zoom

این لنز نیکون یک لنز تخصصی است که عمدتاً برای عکاسی از چشم انداز ایجاد شده است. حداکثر دیافراگم f / 3.5 تا f / 4.5 دارد و از فناوری (Silent Wave Motor (SWM استفاده می کند. بیشتر کاربران نیکون عاشق عکس هایی با زاویه دید گسترده هستند که این لنز ایجاد می کند. دامنه بزرگنمایی بین ۱۰ – ۲۴ میلی متر حتی با محدوده کانونی کوچک آن، اجازه مجوز عالی را می دهد.

Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G zoom lensاین لنز همچنین دارای ویژگی فوکوس خودکار سریع و بی صدا است که تصاویر بسیار واضح حتی به سمت لبه های ترکیب ایجاد می کند. شما به سادگی از کیفیت تصویر شگفت زده خواهید شد.

۷: نیکون AF-S DX 8-15mm Fisheye

این لنزهای نیکون را نمی‌توانید در هر شرایطی استفاده کنید، اما این یک دیدگاه منحصر به فرد را ارائه می دهد. لنزهای AF-S 8 – 15 میلی متر دو تنظیم زاویه دید گسترده، دایره ای ۸ میلی متری یا فیشه ۱۵ میلی متری را ارائه می دهند. با استفاده از دایره ای ۸ میلی متری، زاویه دید ۱۸۰ درجه ای به دست می آورید، که می تواند برخی از عکس‌های منظره دایره‌ای باورنکردنی را ایجاد کند.

The Nikon AF-S DX 8-15mmانتخاب دیگر شما با این لنز ۱۵ میلی متر است که منجر به عکس های خیره کننده از چشم انداز فیشه می شود. تقریباً شبیه عکسهای پانوراما هستند. این لنز متناسب با آب و هوا درست شده است تا در برابر سخت ترین عناصر مقاومت کند. این یک انتخاب عالی برای عکاس متخصص چشم انداز است.

۸: نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm f / 1.8G

این یکی از بهترین لنزهای منظره نیکون برای هرکسی است که می خواهد لنزهایی با زاویه استاندارد ۳۵ میلی متر f / 1.8G داشته باشد. این یک لنز روشن است که در شرایط کم نور برای تصویربرداری از اهداف کلی و برای عکس هایی که دارای عمق میدان کم هستند خوب است. علاوه بر این، لنزهای نیکون کم حجم، سبک وزن است و زاویه تصاویری ایجاد می کند که از چشم انسان تقلید می کند.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8Gعلاوه بر این، این لنز نیکون بسیار سریع عکس می گیرد و مقرون به صرفه است. با این وجود، هیچ سازش در ساخت آن وجود ندارد. بدنه استوانه شکل آن از پلی کربنات سخت است، لنز نصب شده از فلز است و دارای SWM می باشد. حلقه فوکوس دستی در قسمت جلویی قابل استفاده است و به راحتی قابل دسترسی است.

۹: Nikon AF-S FX NIKKOR 20mm f/1.8G ED Fixed Lens with Auto Focus

این لنز با زاویه دید بسیار نازک و کم حجم است. یک SWM برای فوکوس کردن آرام، دو عنصر شیشه پراکندگی فوق العاده کم، و یک پوشش نانو کریستال برای کاهش بازتاب وجود دارد. همچنین فاصله فوکوس نزدیک ۰.۲ متر دارد و حداکثر دیافراگم آن با f / 1.8G به افزایش تفکیک بین سوژه و پس زمینه شما کمک می کند.

Nikon AF-S FX NIKKOR 20mm f/1.8G EDدیافراگم گسترده آن را برای رویدادهای کم نور، مانند کنسرت ها، جایی که می خواهید یک شات با جمعیت در آن قرار دهید، عالی است. علاوه بر این، این یکی از بهترین لنزهای با زاویه دید عریض برای اخترفوتوگرافی است. تمام این موارد که با وضوح فوق العاده همراه است توسط این لنز اولیه ارائه می شود.

این ترکیب از ویژگی ها باعث می شود این یکی از بهترین لنزهای اصلی برای عکاسی از چشم انداز باشد.

بهترین لنزهای زاویه دید نیکون برای عکاسی منظره

گذشته از لنزهای چشم انداز نیکون که در بالا به آن اشاره شد، یک لنز با زاویه دید عالی و مقرون به صرفه، Nikon AF-S FX NIKKOR 24mm f / 1.8G ED است. این لنز اصلی با دیافراگم روشن برای شرایط کم نور و کنترل عمق میدان است.

landscape imageهمچنین با دوربین های فول فریم و APS-C کار می کند. تصاویر واضح و بدون تحریف ایجاد می کند. دارای کاپوت لنز قابل برگشت است و بسته‌بندی آن طوری است که آب به داخل آن نفوذ نمی کند. علاوه بر این، لنزهای ۲۴ میلیمتری می توانند به اندازه ۹.۱ اینچ  زوم داشته باشند، این ویژگی ها یکی از بهترین لنزهای عکاسی منظره با زاویه دید گسترده را در اختیار شما قرار می دهد.

سوالات شما

آیا لنزهای نیکون ۱۸ – ۵۵ میلی متر برای چشم انداز مناسب است؟

این یک لنز عالی نیکون است که در ابتدا برای  گرفتن عکاسی منظره می توانید شروع کنید، اما کیفیت تصویر بیشتر از سایر لنزهای چشم انداز به مهارت شما بستگی دارد. با این وجود می توانید نتایج بسیار خوبی کسب کنید و از لنزهای چشم انداز با فاصله کانونی طولانی تر مقرون به صرفه تر است.

بهترین لنزهای چشم انداز نیکون با بودجه مناسب کدام است؟

از بهترین لنزهای منظره ای که در مورد آنها بحث کرده ایم، Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f / 1.8G است که از نظر بودجه نیز مقرون به صرفه است. این یک لنز دوربین استاندارد عالی است که در شرایط کم نور خوب است و بسیار سبک است. همچنین به خوبی ساخته شده است و عکس های بسیار خوبی را به تصویر می کشد که آنچه را که با چشم می بینید تقلید می کند.

کدام لنزهای چشم انداز نیکون با فیلترها خوب کار می کنند؟

در مورد کار نیکون ۲۴-۷۰ میلی متر f / 2.8G که صحبت شد، نه تنها برای عکاسی از چشم انداز عالی است بلکه فیلترها را نیز می گیرد. فوکوس خودکار و سریع آن، رنگ های درخشان و بدون انحراف کروماتیک و دامنه بزرگنمایی مفید در دوربین های فول فریم نیکون وجود دارد.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
1 دیدگاه
  • نمونه کار طراحی تصویر متحرک
    نوشته شده در ۱۴۰۰-۰۲-۲۴ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    نمونه کار طراحی تصویر متحرک در مونیکس

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید...