ادامه مبحث عکاسی از محصول

عکاسی از محصولات می‌تواند یک طاقچه چالش برانگیز اما پر سود باشد. اما درک این نکته مهم است که چگونه می توانید بهترین تصاویر رااز محصولات گرفته و آن را با عکاسی محصول برجسته کنید.

تعدادی ترفند وجود دارد که متخصصان برای برجسته کردن ویژگی های محصول از آنها استفاده می کنند. با گروه پویا آرت همراه باشید تا این تنظیمات را یاد بگیرید. در این نوشته به ۹ روش برای گرفتن عکاسی محصولات می‌پردازیم برای بهتر شدن هنر عکاسی خود کافی‌است در نوشته‌های آینده همراه پویا آرت باشید.

چهار روش در پست قبلی گفته شده است. با ما همراه باشید برای ادامه این روش‌ها.

شماره ۵:سرعت شاتر

سرعت شاتر نشان می‌دهد سرعت و بسته‌شدن شاتر بسیار سریع است. مقدار در “توقف” از نور نمایش داده می‌شود و در کسری از ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

سرعت بالاتر شاتر می‌تواند به وضوح و روشنایی یک موضوع کمک کند در حالی‌که سرعت شاتر کندتر منجر به تاری حرکت شود.

در عکاسی محصول، معمولاً با حرکتی سر و کار ندارید، بنابراین می‌توانید از سرعت شاتر کمتری استفاده کنید. این بسیار مفید است زیرا شما معمولاً از یک تنظیم دیافراگم باریکتر استفاده می‌کنید (تعداد f-stop بالاتر)، که باعث می‌شود نور کمتری وارد دوربین شود. اگر نور کمتری دارید، برای گرفتن تصویر شفاف به سرعت شاتر آهسته‌تر نیاز خواهید داشت.

اما با سرعت شاتر پایین‌تر، حتما از سه پایه و همچنین کابل رها‌کردن کرکره استفاده کنید، زیرا حتی لرزش جزئی ناشی از فشار دادن روی دیافراگم می‌تواند لرزش دوربین را ایجاد کند.

شماره ۶: تعادل رنگ سفید

برای اطمینان از اینکه رنگ سفید و رنگ موجود در عکس‌های محصول شما به درستی نمایش داده شده است، باید تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید. این به شما کمک می‌کند تا از رنگ‌های سفید در قسمت‌های سفید عکس‌های خود جلوگیری کنید و اینکه رنگ‌های موجود در عکس نسبت به آنچه شما می‌بینید یکی باشند.

به‌عنوان مثال، با عکس‌های محصول که در نور طبیعی عکس گرفته شده است، می‌توانید یک رنگ آبی به مناطق سفید اضافه کنید.

عکاسی محصول-نورچند روش وجود دارد که می‌توانید تراز سفیدی را تنظیم کنید. بسیاری از دوربین‌ها تنظیم تعادل رنگ “خودکار” دارند و اغلب خوب کار می‌کنند. دوربین صحنه را بررسی می‌کند و دمای رنگی را که فکر می‌کند مناسب است را انتخاب می‌کند.

اما اگر صحنه شامل رنگ‌هایی با رنگ سفید یا سفید نباشد، اگر صحنه شامل یک رنگ باشد، یا اگر صحنه توسط چندین منبع نور با درجه حرارت‌های مختلف رنگ روشن شود، دوربین شما می‌تواند سردرگم شود. در این موارد، باید تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید خودتان آن را تنظیم کنید، انتخاب یک پیش تنظیم سفارشی است. دوربین شما دارای تنظیمات تراز سفیدی از پیش تعیین شده است.

برای مثال، نورهای رشته‌ای (معمولاً توسط یک نماد لامپ) نمایش داده می‌شود، روشنایی فلورسنت (یک نماد لوله فلورسنت)، نور روز (نماد خورشید)، فلاش (نماد پیکان مبهم)، ابری (نماد ابر) و سایه (یک نماد خانه با سایه در یک طرف). این تنظیمات از پیش تعیین شده را می‌توان در سیستم منوهای دوربین یافت و معمولاً توسط یک دکمه اختصاصی با عنوان “WB” طراحی شده‌اند.

این تنظیمات از پیش تنظیم به‌طور معمول خوب کار می‌کنند، مگر اینکه شما یک سناریوی روشنایی پیچیده با چندین منبع داشته باشید. سپس، باید تعادل رنگ سفید را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

برای تنظیم تعادل رنگ سفید، معمولاً در همان نوری که درحال روشن کردن محصول شماست، از چیزی سفید یا خاکستری متوسط ​​عکس می‌گیرید. سپس، شما به سادگی به دوربین می‌گویید که از آن تصویر برای تنظیم ترازوی سفید استفاده کند.

شما این کار را با انتخاب “WB سفارشی” از منو و فشار دادن دکمه تنظیم انجام می‌دهید. سپس وقتی دوربین آخرین عکسی را که به شما نشان می‌دهد، با فشار دادن “SET” آن را انتخاب کنید.

شماره ۷: فوکوس کامل اتوماتیک

از آنجایی که ما گفتیم که از حالت دستی استفاده کنید، ممکن است به نظر ضد و نقیض باشد، اما این تنظیم برای عکاسی محصول بهترین گزینه است. دلیل این امر این است که تمرکز دستی می‌تواند قابل لمس باشد، ولی می‌تواندبا تمرکز کم عکس‌های محصول شما را به هم بریزد.

برای عکاسی محصول، شما می‌خواهید همه چیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانید محصول را به صورت دقیق به مصرف کننده نشان دهید. با استفاده از فوکوس اتوماتیک، می‌توانید تمرکز قفل دوربین خود را بر روی موضوع داشته باشید و این منجر به عکس‌های شارپ محصول می‌شود.

شماره ۸: فلش ممنوع

اگر مجبورید از محصول مصنوعی استفاده کنید، به جای فلاش، از نور استفاده کنید. نورپردازی فلش چالش‌های خاصی را برای قرار گرفتن در معرض نور ایجاد می کند، غالباً باعث ایجاد نور ناهموار و سخت بر روی محصول می‌شود. اگر کاملاً ضروری است و می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، باید تجهیزات فلش خارج از دوربین باشد تا فلاش روی دوربین. اگر می‌توانید از استفاده از فلش خودداری کنید زیرا این بهترین حالت است.

شماره ۹ : بزرگنمایی

دوربین‌ها معمولاً دارای دو انتخاب زوم هستند: اپتیکال و دیجیتال.

از استفاده از بزرگنمایی دیجیتالی خودداری کنید زیرا واقعاً با برش دادن تصویر، جلوه بزرگنمایی ایجاد می‌کند، و این منجر به کیفیت پایین‌تر تصویر می‌شود. هنگام استفاده از زوم اپتیکال، تا حد امکان بزرگنمایی کنید بدون اینکه به صورت دیجیتالی بروید.

این مسئله می‌تواند برای بعضی از لنزهای دوربین و به خصوص برای لنزهای تلفن‌های هوشمند که معمولاً بسیار گسترده هستند، یک مشکل عادی باشد.

عکاسی بزرگنماییاین  ۹ روش از تنظیمات دوربین برای عکاسی محصول به شما کمک می‌کند تا در گرفتن تصاویر عالی محصول، بهترین عکس را به نمایش بگذارید.

چند نمونه عکس از محصولات:

عکاسی از محصولات

عکاسی برندعکاسی محصولچگونه از درخشش در محصولات جلوگیری کنیم؟

تابش خیره کننده ناشی از برخورد نور به سطح بازتابنده، مانند عینک آفتابی یا جواهرات است همچنین می‌تواند در اثر ویندوز ایجاد شود. برای کاهش درخشش در تصاویر، مطمئن شوید که استودیوی شما دارای دیواره‌های سفید است، از یک منبع نور استفاده کنید و از دیفیوزر استفاده کنید که نور را در یک سطح پخش می‌کند.

همچنین می‌توانید زاویه را تغییر دهید تا دوربین شما از زاویه بازتاب فاصله بیشتری داشته باشد. اگر زمینه شما سفید نیست، می‌توانید محصول را از پس زمینه دورتر کنید. همه این نکات به کاهش تابش نور کمک خواهد کرد.

چگونه از تار شدن محصولات جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از تار شدن محصولات در تصاویر، ملاحظات مختلفی وجود دارد. اولین مورد جلوگیری از لرزش دوربین با استفاده از سه پایه و کابل رها شدن شاتر است. حتی حرکت حداقلی می تواند تصویر را تاری کند.

مورد دیگر این است که مطمئن شوید تنظیم f-stop یا دیافراگم شما برای شرایط روشنایی مناسب است. عدد f-stop بالاتر (دیافراگم باریک) عمق عمیق تری از میدان ایجاد می کند و بیشتر صحنه را در کانون توجه قرار می‌دهد.

چگونه می‌توانیم بهترین نور را برای گرفتن عکس از محصول بدست آوریم؟

نور طبیعی برای نورپردازی عکاسی محصول یکی از گزینه‌ها است، اما مطمئنا شما کنترل کمتری از آن دارید. اگر از پنجره‌ای استفاده می کنید، سعی کنید از یک دیفیوزر مانند پارچه muslin استفاده کنید تا آن را خشن‌تر جلوه دهد و آن را به طور یکنواخت محصول را روشن کند.

عکاسی محصول

اگر از نور مصنوعی استفاده می کنید، می خواهید دو تنظیم نور جعبه نرم را انتخاب کنید. شما از یکی به عنوان چراغ کلید خود استفاده می کنید و از چراغ دوم استفاده می کنید. همچنین م

 

ی‌توانید از کارتهای اضافه برای هدایت نور به قسمت‌هایی از سایه‌های عمیق‌تر استفاده کنید.

لوازم عکاسی محصول

  • دوربین و لنز
  • سه پایه
  • زمینه سفید
  • صفحه با کارت سفید: این‌ها برای عکاسی از محصولات ضروری است و می‌توان از تخته صاف استفاده کرد.
  • میز: یک میز تاشو ۲۴ تا ۲۷ اینچ به بهترین وجه برای تنظیم صحنه عکاسی محصول شما کار می کند.
  • نوار
  • اتاق با پنجره

با تهیه این لوازم، عکس‌های محصولاتی عالی را برای مشتریان خود تهیه خواهید کرد. تصاویر واضحی را ضبط می کنید که محصول را به صورت دقیق به مشتری بالقوه نشان می دهد. و این باعث می شود مشتری شما را تحت تأثیر قرار دهد. این به شما کمک می کند تا به سرعت در زمینه پر سود از عکاسی محصول پیش بروید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید...