عکاسی از محصولات می‌تواند یک طاقچه چالش برانگیز اما پر سود باشد. اما درک این نکته مهم است که چگونه می‌توانید بهترین تصاویر را از محصولات گرفته و آن را با عکاسی برجسته کنید.

تعدادی ترفند وجود دارد که متخصصان برای برجسته کردن ویژگی‌های محصول از آن‌ها استفاده می‌کنند.

با گروه پویا آرت همراه باشید تا این تنظیمات را یاد بگیرید.

در این نوشته به ۹ روش برای گرفتن عکاسی محصول می‌پردازیم برای بهتر شدن هنر عکاسی خود کافی‌است در نوشته‌های آینده همراه پویا آرت باشید.

شماره ۱: با استفاده از حالت دستی

آیا می‌دانید چرا باید همیشه از حالت دستی استفاده کنید؟ عکس‌برداری در حالت دستی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بهبود عکاسی محصول شما است. به شما امکان می دهد دیافراگم، سرعت شاتر و ISO مورد نظر خود را تنظیم کنید، سه تنظیماتی که به ” مثلث نوردهی ” معروف است.

این تنظیمات به شما امکان می‌دهد تا میزان تاریک یا نور تصویر خود را کنترل کنید. هنگامی که دوربین را در حالت اتوماتیک تنظیم می‌کنید، دوربین تصمیم را برای شما می‌گیرد و اگرچه فکر می‌کنید راحت‌تر است. اما نمی‌تواند بهترین زاویه و نور را انتخاب کند، به همین دلیل اگر می‌خواهید درست آن را تنظیم کنید بهتر است، در حالت دستی فیلم‌برداری و عکاسی کنید.

شماره۲: شات گرفتن به صورت RAW

یک فایل RAW فشرده نشده است و هیچ‌گونه تنظیم خودکار ندارد. یک فایل RAW با بالاترین اندازه ممکن تصویر مطابق با اندازه سنسور دوربین شما پردازش می شود.

مهم است که به صورت RAW عکاسی کنید، زیرا بیشتر اوقات، شما برخی از مراحل تولید را انجام می‌دهید، و در این حالت بیشترین انعطاف‌پذیری را در این زمینه به شما می‌دهد. شما می‌توانید عکس را بدون از دست دادن داده‌ها و طیف وسیعی از رنگ لمس کنید، که برای عکس‌های شما هنگام چاپ بسیار مهم است.

فایل‌های RAW بزرگ هستند، گاهی اوقات ۲۰ مگابایت یا بیشتر، اما آن‌ها بالاترین کیفیت را به شما می‌دهند.

شماره۳: ISO

ISO مخفف سازمان استاندارد بین‌المللی است و حساسیت سنسور دوربین شما را نسبت به نور موجود تنظیم می‌کند. وقتی تعداد کم باشد، حساسیت کمتری دارند، و این بدان معنی است که به زمان بیشتری برای گرفتن عکس نیاز خواهید داشت (یعنی سرعت شاتر بیشتر)

اگر در نور کم عکاسی می‌کنید یا می‌خواهید از سرعت شاتر سریع‌تر استفاده کنید، شما باید ISO را افزایش دهید، اما اگر خیلی افزایش دهید، تصویر شما داری نویز زیادی خواهند داشت این بدان معنی است که ظراهری دانه‌دار دارند.

تنظیمات ISO ثانیه‌های تقسیم را منعکس می‌کند و به طور معمول از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ متغیر است. ISO 100 به معنی یک ثانیه کامل است، در حالی‌که ISO 3200 یعنی ۱/۳۲ ثانیه.

برای عکاسی محصول، ممکن است شما از کمترین تنظیم ISO بخواهید استفاده کنید. ISO را باید با توجه به صحنه تنظیم کرد. از کمترین حالت شروع کنید و تا زمانی که به روشنایی مناسب رسیدید افزایش دهید تا محصول بدرستی نمایش داده شود.

اگر با نور طبیعی مستقیم کار می‌کنید، تنظیم ISO 200 – 800 احتمالاً خوب عمل خواهد کرد. هرچه تنظیم ISO شما بیشتر باشد، سرعت شاتر شما سریع‌تر می‌شود، که به شما کمک می کند تا دیافراگم‌های باریک (f/5.6 و بالاتر) را جبران کنید و از ایجاد نویز و ظاهر دانه‌دار در تصویر جلوگیری کنید. اما با شرایط بهینه روشنایی، ایزو ۵۰ – ۴۰۰ تا حدود ساعت ۴ بعد از ظهر (منظور روشنایی این زمان) به خوبی کار می‌کند. پس از آن، شرایط کم نور ممکن است شما را مجبور به استفاده از تنظیمات ISO بالاتر کند. البته اگر با نور مصنوعی کار می کنید، این امر باعث تغییر الزامات ISO می شود و کنترل بیشتری بر تنظیمات به شما می دهد. البته اگر با نور مصنوعی کار می‌کنید، این امر باعث تغییر الزامات ISO می‌شود و کنترل بیشتری بر تنظیمات به شما می‌دهد.

شماره۴: دیافراگم

دیافراگم باز در دوربین شما است که اجازه می‌دهد تا نور در آن باشد. هرچه دیافراگم گسترده‌تر باشد، میزان نوری که وارد می‌شود بیشتر است و هرچه دیافراگم باریک‌تر باشد، میزان نور کمتری در داخل آن وجود دارد. در واقع همانند با مردمک چشم شما عمل می‌کند.

اندازه دهانه دیافراگم در حالت F-stop اندازه‌گیری می‌شود. هرچه این عدد کوچکتر باشد دیافراگم بزرگتر است. بنابراین، f/1.8 یک دیافراگم بزرگتر از f/11 است، و این بدان معنی است که نور بیشتری با f/1.8 از F/11 دریافت می‌کند. از این گذشته، دیافراگم با عمق میدان مرتبط است. عمق میدان به ناحیه صحنه اشاره دارد که از تمرکز (focus) خوبی برخوردار است.

دیافراگم عکاسی عمق میدان کم عمق بدان معنی است که یک منطقه کوچک در کانون توجه قرار دارد. به عنوان مثال، سوژه ممکن است در کانون توجه قرار داشته باشد، اما پیش زمینه تار شود. این را اغلب در پرتره می‌بینید. عمق عمیق از میدان بدان معنی است که یک منطقه بزرگتر از صحنه در کانون توجه قرار دارد. این چیزی است که در عکاسی منظره دیده می‌شود.

رابطه عمق میدان با دیافراگم به این معناست که دهانه دیافراگم باریک‌تر (یک عدد f-stop بالاتر) عمق عمیق‌تری از میدان ایجاد می کند. دیافراگم وسیع تر (عدد F-stop کوچکتر) عمق کمتری از میدان ایجاد می‌کند. دیافراگم وسیع (عدد کوچک ایستگاه f) و عمق میدان کم‌عمق نشان می‌دهد که احتمالاً در پس‌زمینه‌، تاری وجود دارد. دیافراگم باریک (عدد f-stop بزرگتر) و عمق عمیق‌تر زمینه بیشتر صحنه را در کانون توجه قرار می‌دهد.

برای عکاسی محصول، اگر پیش زمینه سفید یا ساده ای دارید، می توانید معمولاً از هر نقطه از f/4.5 تا f/7.1 برای دیافراگم خود استفاده کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا موضوع را جدا کرده و آن را در مرکز توجه قرار دهید تا جزئیات محصول مشخص باشد.

اگر در شرایطی قرار دارید که پیشینه واضحی ندارید و باید موضوع را از عناصر اطراف جدا کنید، بنابراین با دیافراگم وسیع‌تر (f / 2.8 یا پایین‌تر) به تاریک کردن همه مواردی که در منطقه شما روی آن متمرکز نیست کمک خواهد کرد.

عکاسی محصولتنظیم دیافراگم همچنین مربوط به سرعت شاتر و ISO است. اگر f-stop بالاتر دارید (دیافراگم باریک)، این بدان معنی است که نور به اندازه کافی وارد دوربین نمی‌شود، و برای حفظ همان روشنایی در تصویر، باید آن را با سرعت شاتر آهسته‌تر و ISO بالاتر جبران کنید.

ادامه مبحث این جلسه  را در پست بعدی می‌توانید مطالعه نمایید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

امتیازدهی
2 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید...