مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب در سرتاسر جهان است، که در میان طراحان نیز، طراحی سایت با وردپرس طرفداران و علاقه‌مندان بسیار زیادی پیدا کرده است. در این نوشته سعی داریم مزیت و معایب طراحی سایت با وردپرس را باهم بررسی کنیم.

 

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در زمینه طراحی سایت از جانب مشتریان پرسیده می‌شود، انتخاب زبان برنامه نویسی است که باید سایتاشان را با چه زبانی و بر روی چه پلتفرمی طراحی کنند. در این نوشته به بررسی طراحی سایت وردپرس و بیان مزیت و معایب آن می‌پردازیم. وردپرس در شروع کار سیستمی بود که برای وبلاگ نویسان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما رفته رفته به سیستم مدیریت محتوا تبدیل شد و امروزه تعداد بسیار زیادی از سایت‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

مزیت و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و به دلیل داشتن افزونه‌های متنوع، توانسته بسیاری از نیازهای مشتریان و افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند را برطرف کند.

 

مزایای استفاده از وردپرس وردپرس

 

۱) وردپرس یک پلتفرم متن باز (open source) است

متن باز بودن وردپرس به این معنی است که توسعه دهندگان وب می‌توانند کدهای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند و به صورت کاملا انحصاری شخصی سازی کنند و یا در دسترس دیگران قرار دهند، بنابراین افراد برای طراحی سایت وردپرسی خود نیاز به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این گزینه جزء مزایای بزرگ وردپرس محسوب می‌شود ولی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید، که این موضوع تا حدی البته نه خیلی زیاد امنیت سایت شما و عملکرد آن را به مخاطره می اندازد زیرا برخی از کدهای معیوبی که توسط دیگران نوشته می‌‌شود می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح و درست وب سایت شما گردد.

 

۲)سادگی مدیریت و راحتی در طراحی سایت

با سیستم مدیریت محتوای وردپرس هر شخصی با کمترین میزان اطلاعات فنی در زمینه برنامه نویسی وب می‌تواند وردپرس را نصب و قالب دلنشین خود را به راحتی پیاده سازی کند.

مزیت و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس به دلیل دارا بودن یک رابط بصری قوی توانسته فرایند اضافه کردن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را فراتر از انتظار آسان کند. برای ساخت یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر و اتصال به اینترنت نیاز است و طراح به همین سادگی می‌تواند کار طراحی خود را آغاز کند.

 

۳) تنوع در افزونه‌ها (plugin)

یکی از بزرگترین و مهمترین مزیت‌های وردپرس، داشتن تعداد بسیار زیادی افزونه است که البته بعضی اوقات افراد را دچار سردرگمی می‌کند. هر فرد بنا بر نیاز خود می‌تواند از هریک از این افزونه‌ها استفاده کند. بیشتر این افزونه‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند و افزونه‌هایی که پولی هستند نیز با قیمت بسیار مناسب در دسترس طراحان قرار گرفته میگیرد.

 

۴) توسعه پذیری ساده و سریع

با وردپرس هر فردی به راحتی می‌تواند با صرف زمان حداقلی و با نصب افزونه‌های مختلف و اثر بخش عملکرد سایت خود را افزایش دهد. با توجه به این موضوع که وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسان ایجاد شده بود، قابلیت‌های وبلاگ نویسی خوب و بالایی دارد که در این بین می‌توان به قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد که یکی از بزرگترین مزایای این سیستم مدیریت محتوا نصب به سایر رقبای خود است.

 

۵) منعطف بودن در طراحی

سیستم وردپرس پلتفرمی کاملا منعطف بوده و دارای قابلیت شخصی‌سازی بر‌اساس سلیقه مشتری را دارد. با طراحی یک سایت ریسپانسیو و ایجاد تغییرات در ظاهر سایت و استفاده از افزونه‌های مفید می‌توان یک سایت کاملا متفاوت نصبت به سایر سایت‌هایی که با وردپرس ساخته شده‌اند را ایجاد کرد.

 

وردپرس یک پلتفرم کاملا مقیاس پذیر است، به این علت که طراح می‌تواند هر تعداد صفحه جدید در سایت ایجاد کند و نگران عملکرد سایت نباشند. از دیگر مزایای وردپرس اضافه کردن افراد گوناگون به سیستم مدیریتی است که به راحتی می‌توان دسترسی‌های گوناگونی را برای افراد تعرف کرد تا بتوانند به راحتی با این سیستم مشغول به انجام فعالیت شوند.

مزیت و معایب طراحی سایت با وردپرس

در هر سایتی که خارج از وردپرس نوشته شده باشد، مسئله بروزرسانی بسیار مهم و زمانبر است، ولی در سیستم وردپرس بروزرسانی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

 تا اینجا کار به بررسی مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداختیم، ولی در کنار هر تعداد مزیت، همیشه معایبی هم وجود دارد که نباید از آن‌ها به سادگی عبور کرد. در اول نوشته به مزیت متن باز بودن وردپرس و به مشکلات امنیتی این موضوع که برای شما پیش‌ می‌آید اشاره کردیم، البته این را بگوییم که استفاده از یک طراح و برنامه نویس مجرب سایت به راحتی می‌تواند بروز مشکل از این بخش را حل کند و جای هیچ نگرانی برای شما نخواهد بود. ولی افراد تازه‌کار نمی‌توانند به راحتی این مشکل را برطرف کنند، پس حواستان به این مسئله باشد.

 

معایب طراحی سایت با وردپرس

 

۱)هرچه افزونه بیشتر، سرعت سایت نیز کمتر

افزونه‌ها به منظور سهولت کار برای وردپرس طراحی شده‌اند تا بتوان به راحتی به انجام فعالیت‌ها رسید. استفاده از افزونه‌های زیاد این مشکل را برای شما بوجود می‌آورد که باعث سنگین شدن سایت شما و افت عملکرد سایت شما می‌شود. با توجه به این موضوع شما باید از افزونه‌های لازم فقط استفاده کنید تا سرعت سایت شما کاهش نیابد و مشتری شما یا مخاطبتان ناراضی از سایت خارج نشود.

 

۲)به روزرسانی‌های مداوم

در بالای نوشته به شما گفتیم که وردپرس بروزرسانی خود را رایگان انجام می‌دهد، اما این بروزرسانی‌ها همیشه باعث یا بهتر و بدتر عملکرد می‌شود که در این زمینه شما نیاز به برنامه نویس خوبی دارید تا از بروز این اتفاق جلوگیری کند تا به سایت شما کمترین لطمه وارد شود. اما نگران این موضوع نباشید.

 

۳) استفاده بیش از حد از سرور

همیشه افزونه‌ها باعث افزایش عملکرد سایت می‌شود، اما این افزایش عملکرد برای سرور شما زیاد خوب نیست. برای استفاده از وردپرس باید حتما از سرویس خوبی بهره ببرید تا با توجه به حجم افزونه‌ها و بازدید سایت، در کار سرور اختلالی ایجاد نشود و بتوانید به راحتی به انجام فعالیت بپردازید.

 

شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی، سرویسی مخصوص سایت‌های وردپرسی دارند که تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌‌کند، ولی خب همیشه باید شما حواستان به عیب‌های کار نیز باشد تا بتوانید روز به روز پیشرفت کنید.

 

 

درآخر

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای مزایا و معایب خودش است، ولی این نکات به هیچ عنوان غیرقابل حل شدن نیست و همین نکته است که وردپرس را به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر جهان تبدیل کرده است.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...