طراحی سایت با بوت استرپ مزیت های بسیاری فراوانی دارد از جمله جذب مخاطبان فراوان از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت می باشد. بوت استرپ بصورت کلی یک فریم ورک است که شما می توانید برای طراحی سایت ریسپانسیو از آن استفاده کنید. 

Bootstrap در حقیقت فریم وورکی است که از سه زبان HTML ، CSS ، JQuery ‌ تشکیل شده است. در ابتدا لازم است توضیحی مختصر درباره هر کدام از این زبان‌ها داده شود ‌HTML ‌برای ساختار و قالب محتوا استفاده ‌می‌شود CSS ‌جهت شکل دادن به ساختارهای ایجاد شده در HTML ‌استفاده می‌شود و باعث ‌می‌شود سایت طراحی شده ظاهر مناسب و بهتری داشته باشد. همچنین JQuery ‌برای اضافه کردن امکانات و وظایف بیشتر در سایت کاربرد دارد. حال بوت استرپ با دارا بودن هر سه زبان، بستری مناسب را برای طراحی یک سایت کامل و واکنشگرا در اختیار طراحان سایت قرار داده است. طراحان وب با استفاده از بوت استرپ نیازی به نوشتن کدهای پیچیده و طولانی نداشته و ‌می‌توانند از کدهای موجود که از قبل آماده شده‌اند استفاده کنند.

همچنین فراهم آوردن فضایی ساده برای طراحی وب سایت برای کسانی که حداقل با HTML ‌و ‌CSS ‌آشنایی دارند از مزایای بوت استرپ ‌می‌باشد. در کنار تما‌می‌این موارد، طراحی با بوت استرپ امکان تفکیک بخش‌های مختلف سایت جهت افزودن کدها را فراهم آورده است.
بوت استرپ کاملا open source ‌بوده و قابلیت بهینه‌سازی دارد. همچنین در هنگام نصب ‌می‌توان آن را به صورت کاملا سفارشی نصب کرد و با کاهش حجم موارد قابل نصب، از حجم نهایی آن کم کرد.
در نهایت ‌می‌توان به سازگار بودن وب‌سایت‌های طراحی شده با بوت استرپ با تمامی مرورگرها از جمله Firefox ، chrome ، safari، IE و … اشاره نمود.
علاوه بر مزایایی که از بوت استرپ گفته شد، بهتر است از معایب آن نیز گفته شود. فایل‌های ایجاد شده با بوت استرپ دارای حجم زیادی می‌باشد. هرچند برنامه نویسان با تجربه کافی ‌می‌توانند با حذف برخی از کدها، از حجم فایل‌ها بکاهند ولی افراد آماتور قادر به کم کردم حجم نسبی این فایل‌ها نخواهند بود. همچنین برخی از ترکیب بندی‌ها در بوت استرپ کمی پیچیده بوده و ریسپانسیو کردن بخش‌هایی از سایت مانند جدول‌ها به دلیل ساختار شبکه ای سخت ‌می‌باشد.

مزایایی طراحی وب سایت با بوت استرپ

از مزایای ریسپانسیو بودن سایت ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش زمان و هزینه طراحی سایت با نسخه های مختلف
  • عدم نیاز به تولید محتوای گوناگون برای نسخه های متفاوت
  • افزایش مخاطبان به دلیل امکان نمایش یکسان در نمایشگرهای متفاوت
  • جذب مخاطبان مختلف با سلیقه های گوناگون
  • وارد شدن تعداد کثیری از کاربران به سایت از طریق گوشی های هوشمند

لذا ‌می‌توان نتیجه گیری کرد که طراحی سایت ریسپانسیو و واکنش گرا از اهمیت بالایی برخوردار است. روش‌های متعددی برای طراحی ریسپانسیو در دسترس طراحان وب قرار دارد.

 

 

مطالب پیشنهادی:

نکات بسیار مهم طراحی وبسایت در سال ۲۰۲۰

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

 

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

امتیازدهی

دیدگاه خود را ارسال کنید...