داشتن وب سایت می‌تواند سطح درآمد شما را به‌طرز قابل‌توجهی دگرگون کند و فرصت‌های بی‌نظیری در دنیای تجارت آنلاین نصیب شما کند.

بسیاری از مشاغل هنوز با دنیای اینترنت احساس بیگانگی می‌کنند و خود را از موهبت‌های بی‌شمار آن محروم می‌کنند. متاسفانه این تصوری است که تا چند سال گذشته گویی در سراسر سیاره دیده می‌شد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حتی در آمریکا که کشور توسعه یافته‌ای‌ است ۴۶ درصد از کسب‌و‌کارها به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک هیچ وب‌سایتی نداشتند.

این تصور در کانادا وضعیت ناامیدکننده‌تری را به روی نمودارهای پژوهشی دنیای تجارت به‌نمایش گذاشته تا جایی که تا سال ۲۰۱۴ تنها ۴۱ درصد مشاغل کانادایی صاحب وبسایت بودند. لیکن‌ امروزه پژوهش‌‌گران چشم‌اندازی وسیع‌تری از دنیای تجارت آنلاین در سراسر جهان به ما نشان ‌می‌دهند که بیان می‌کند آمار مصرف‌کنندگان اینترنت در سال ۲۱۰۹ با رشد چشمگیری به بیش از ۳/۷ میلیارد نفر رسیده و حتی کشور ما نیز با سرعت عجیبی در جمع ۱۵ کشور برتر از نظر مصرف خدمات اینترنت جای گرفته است. هم اکنون به‌جرات می‌توان گفت در ایران بیش از ۵۰ میلیون کاربر وجود دارد که به دلایل مختلف از خدمات متنوع اینترنت بهره می‌برند.

در همین ماه گذشته ایرانیان به‌دلیل خانه‌نشینی ناشی از جولان ویروس کرونا یک رکورد جهانی به نام خود در مصرف اینترنت ثبت کردند که نشان از پتانسیل بالقوه و شگفت‌انگیز کسب‌و‌کار تجارت آنلاین دارد. با این وجود پرسش اصلی این است که داشتن وب‌سایت فروش را افزایش می‌دهد؟

داشتن وب سایت

داشتن وب سایت فروش را افزایش می‌دهد؟

در همین گام نخست باید روشن کرد تعداد کارمندان شرکت شما حتی اگر کمتر  از تعداد انگشتان یک دست هم باشند نمی‌تواند دلیل موجهی برای نداشتن وب‌سایت در دنیای امروز باشد؛ چرا که بسیاری از مشتریان بالقوه  شما در دنیای وب منتظر پیشنهادهای جدید هستند.

کوچک بودن یا محلی بودن کسب‌وکار دیگر نمی‌تواند دلیلی برای عدم نیاز به وب‌سایت باشد و آمارها نشان داده که داشتن وب‌سایت فروش را افزایش می‌دهد. ظهور تلفن‌های هوشمند و سایر فناوری‌ها باعث شده که انبوه کاربران بیشترین زمان از زندگی خود را در فضای مجازی صرف کنند. از سویی طبق برآوردها ۴۶ درصد از جست‌وجو‌های این کاربران در رابطه با کسب‌و‌کارهای محلی بوده است که به وضوح نشان می‌دهد کسب‌وکار محلی به‌شدت به وبسایت نیاز دارند.

در واقع امروز پرسش کلیدی این است که اگر وبسایت ندارید مشتریان چگونه باید شما را پیدا کنند؟ به‌عبارتی دیگر حتی بخشی از فروش اولیه شما نیز می‌تواند منوط به داشتن وب‌سایت باشد.

برای موفقیت در کسب و کار با استفاده از سئو مقاله انواع سئو برای موفقیت کسب‌وکار آنلاین بخوانید.

وب‌سایت چهره تجارت شما

وبسایت  نمایندگی شما در دنیای تجارت دیجیتال است. اهمیت درک این دیدگاه بسیار مهم است. شما ممکن است بهترین محصولات را عرضه کنید؛ ولی داشتن وبسایت شما کند و درهم ریخته کمک به ما نخواهد کرد و  بلاشک اثراتش را در صورت‌حساب ماهیانه سود و زیان خواهید دید.

به همین دلیل اطمینان خاطر از اینکه وب‌سایت شما بهترین وجه از تجارت شما را به نمایش می‌گذارد امری حیاتی است. برای تجربه فروش موثر و موفق وب سایت شما باید به‌نحوی طراحی شده باشد که کاملا هویت برند و شخصیت تجارت شما را به نمایش بگذارد.

گسترش دسترسی

در نگاه اول ممکن است فروش شما در سطح محلی بدون نیاز به وب‌سایت نیز موفق به نظر برسد؛ لیکن داشتن وب‌سایت می‌تواند شما را با مخاطبان کاملاً جدیدی آشنا کند و از طریق آن با جامعه بزرگ و مهمی از افرادی مواجهه شوید که علاقمند به استفاده از خدمات شما هستند. در واقع یک وب‌سایت خوب و کارآمد یکی از ارزان‌ترین شیو‌‌ه‌ها برای بازاریابی است و علاوه بر افزایش فروش می‌تواند منجر به پایداری شما شود.

کاربران وب‌سایت می‌توانند از هر نقطه جهان به‌واسطه انواع دستگاه‌هایی که خدمات اینترنت را پشتیبانی می‌کنند سری به وب‌سایت شما بزنند. البته باید توجه داشته باشید که ۵۷ درصد کاربران علاقه‌ای به دیدن وبسایت ضعیف ندارند. در دنیای اینترنت بهره‌وری وضعیت بهتری نسبت به دنیای واقعی دارد و از این جهت یک وبسایت عالی حتی برای یک کسب‌و‌کار کوچک به منزله افزایش فروش  و سود بیشتر است.

[alert style=”warning”] پیشنهاد میکنیم حتما مطلب طراحی سایت را مطالعه کنید. [/alert]

افزایش فروش وبسایت

اعتبار بیشتر در نزد کاربران

داشتن وب سایت در کنار نام کسب‌و‌کار اعتبار برند شما را دوچندان می‌کند. این‌ مزیت عالی حتی برای کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر نیز مهم است؛ چرا که با اعتماد‌ به‌ نفس بیشتری می‌توانند خدمات و محصولات خود در وبسایت به نمایش بگذارند.

با وجود سایت شما به‌راحتی می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که چرا باید از شما خرید کنند. شما در  وبسایت با تولید محتوا و مطالب جدید خود را به‌عنوان یک پیشرو در حوزه کسب‌وکار و تجارت نشان می‌دهید. این محتوای ارزشمند جایگاه شما به‌نحو چشمگیری در نزد کاربران ارتقاء می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای رشد تجارت آنلاین به ارمغان می‌آورد.

درعین‌حال نباید از  وب‌سایت منسوخ یا ناکارآمد انتظار افزایش فروش داشته باشید چرا که کاربران،‌ حتی اگر منصفانه نباشد، با دیدن وب‌سایت شما درباره شخصیت کسب‌وکار شما قضاوت می‌کنند و برخی هرگز فرصت دوباره به شما نمی‌دهند. در سمت دیگر یک وب‌سایت خوب بارها و بارها مشتریان را به خود جذب می‌کند و سبدهای خرید را خالی نمی‌گذارد.

از آن گذشته، شاید رقبای شما دیگر در دریای تردید داشتن وب‌سایت برای افزایش فروش دست و پا نمی‌زنند و بسیاری از فرصت‌های فروش شما به‌واسطه داشتن کالا یا خدمات ارزشمند، جذب وبسایت رقبای شما خواهد شد. این یک حقیقت تجربه شده است که یک وب‌سایت با ظاهر مناسب و کارکرد خوب حتی می‌تواند اجناس بی‌کیفیت را به فروش برساند.

نمایش نمونه کارها

وبسایت‌ها مکانی ایده‌آل برای نمایش نمونه کارها هستند. بهترین حجت و دلیل برای رفع هرگونه تردید برای اینکه شما در کار خود یک حرفه‌ای تمام عیار هستید نمونه کارهای شما هستند که با وجود فعالیت پیوسته شما رو به فزونی است؛ لیکن کمتر در معرض دید مشتریان بوده است.

با دیدن نمونه کارها مشتری شما نیز ترغیب می‌شوند، سفارشی جدید به شما بدهد؛ چرا که با دیدن آنها مطمئن هستند انجام یک کار مشابه موفق جدید برای شما کار سختی نیست.

سرمایه گذاری بلندمدت

اگر نگاهی به بودجه بازاریابی خود کنید و انواع روش‌ها را با هم مقایسه کنید به‌سرعت متوجه خواهید شد که سرمایه‌گذاری در وب‌سایت نرخ بازده بلند مدتی را برای شما فراهم می‌کند که به‌سادگی در جایی دیگر تجربه نخواهد کرد.

داشتن وب‌سایت همانند سرمایه‌گذاری در آینده شرکت شما است. اگرچه با وجود مشتریان عالی و تجربه‌های فروش درخشانی که وب‌سایت خوب به شما ارزانی می‌کند به مرور عاشق این نوع سرمایه گذاری خواهید شد. یک سرمایه‌گذاری بلند مدت پر بازده که با هر بار انجام آن در طول زمان خوشحال‌تر‌ و پول‌دارتر خواهید شد.

افزایش در دسترس بودن

کسب‌وکار شما نمی‌تواند ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته فعال باشد مگر اینکه خود برای پرداخت هزینه ‌های سنگین آماده کنید که مشاهده ارقام آن شاید بیشتر شبیه  تجربه یک کابوس باشد و‌لی با داشتن وب‌سایت می‌توانید پس از پایان ساعت کار آسوده بخوابید و بدانید سیستم فروش و تبلیغ شما همچنان در دنیای اینترنت بیدار و فعال است.

داشتن وب سایتوب‌سایت همیشه برای دادن اطلاعات لازم در خدمت مشتریان با کیفیتی استاندارد و به‌صورت  خستگی ناپذیر آماده است. با بهره بردن از ابزارهای لازم حتی می‌توانید وبسایت خود را هوشمندتر از قبل کنید. با به کارگیری چت‌بات‌ها برای هر سوال ممکن کاربران جواب شایسته‌ای آماده کنید و از نتایج این تعامل شگفت‌انگیز و رشد بی‌وقفه آمار فروش خود لذت ببرید.

در حقیقت برای صاحبان کسب‌و‌کاری که به دنبال درآمد بیشتر با صرف بودجه‌ای کمتر هستند داشتن وبسایت‌ها یک عطیه گرانبها هستند که بهترین بازده را برای آنها به ارمغان می‌آورند؛ بنابراین شما نیز باید به‌سرعت مرحله تردید داشتن وب‌سایت را پشت سر بگذارید و با بهینه‌سازی وبسایت به سرعت نخستین فروش در دنیای دیجیتال را تجربه کنید.

 

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.    

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...