با روی کار آمدن وردپرس و سهولت راه اندازی سایت ، افرادی که تخصص کمی در این زمینه دارند تلاش می کنند وبسایت وردپرسی خودشان را طراحی کنند. وقتی هم که نوبت به مقوله سئو می رسد ، با بن بست مواجه می شوند ، چرا که سئو مولفه های بسیار زیادی دارد و از اولین قدم طراحی وبسایت که تهیه هاست مناسب است باید به سئو پرداخت ، چون میزبانی نامناسب منجر به افت شدید رتبه وبسایت در گوگل خواهد شد. از سرعت سرور گرفته تا آپ تایم بودن دائمی آن تاثیر مستقیم روی سئو دارد.  اگر می خواهید از خطاهای سرور و از دسترس خارج شدن صفحات جلوگیری کنید و برای کاربران در دسترس باشید باید میزبانی وب پایدار و آپ تایم انتخاب کنید. در ادامه به ۵ مولفه مهم شرکت های میزبانی که با سئو مرتبط است اشاره می کنیم.

تاثیر انتخاب هاست در سئو

۱. Uptime بودن

در دسترس بودن همیشگی سایت مهم ترین عامل رضایت مخاطبین است ، فرض کنید کاربر روی لینک وبسایت شما در گوگل کلیک می کند و با خطای سرور مواجه می شود ، تجربه بد کاربری باعث می شود فورا سایت را ترک کند. Uptime بودن یعنی درصد زمانی که سایت شما بصورت آنلاین و در دسترس است. خطاهای سرور متوالی به مرور زمان وبسایت شما را در گوگل بی اعتماد می کند ، بنابراین میزان ورودی های شما به شدت ریزش خواهد داشت. بهتر است میزبان های مطمئن انتخاب کنید که آپ تایم های ۹۹ درصد دارند. میانگین جهانی آپ تایم بودن سرور تقریباً معادل ۱.۴۴ دقیقه خطای سرور روزانه و ۸.۸ ساعت در سال است. اگر میزبانی به شما ۱۰۰ درصد تضمین داد باید محتاط باشید ، زیر هیچ چیز به صورت ۱۰۰ درصدی قابل تضمین نیست.

 

۲. محل سرور

محل سرور

مکان سرور می تواند سرعت دسترسی کاربران به وبسایت را افزایش دهد ، گوگل پیشنهاد می کند که از هاست های محلی برای انتخاب میزبانی استفاده کنید تا کاربران به سرعت بتوانند وبسایت تان را مشاهده کنند. فرض کنیم یک وبسایت ایرانی در آلمان میزبانی می شود ، سایت برای مخاطبین با سرعت بالایی لود می شود در حالیکه اگر در ایران میزبانی شود در حد دو ثانیه یا کمتر افزایش سرعت لود را شاهد هستیم اما همین ثانیه ها هستند که واقعا در سئو اهمیت دارند. مخاطب انتظار دارد هر وبسایتی را که روی آن کلیک می کند کمتر از ۳ ثانیه لود شود. در حالت ایده آل ، شما می خواهید که سرور تا حد ممکن نزدیک اکثر بازدید کنندگان سایت شما واقع شود. هر چه سرور شما دورتر باشد ، مدت زمان طولانی تری برای بارگیری سایت شما طول می کشد. مکان سرور همچنین می تواند از نظر موتورهای جستجو مهم تلقی گردد. به هر حال اگر به هر دلیلی سرور شما در خارج از محل بازدید کنندگان قرار دارد پیشنهاد می کنیم از CDN استفاده کنید.

 

۳. امکانات جانبی

بسیاری از شرکت های میزبانی امکاناتی را به وبمسترها ارائه می دهند که می تواند در بهبود سئو وبسایت بسیار موثر باشد ، امکاناتی از قبیل موارد زیر:

 

پشتیبان گیری خودکار: وبسایت هر لحظه در خطر حملات احتمالی و از دست رفتن اطلاعات قرار دارد که می توان با بکاپ گیری های منظم از بروز مشکل جلوگیری کرد. با از دست رفتن دیتاهای موجود در سایت ، با ارورهای بسیار زیادی مواجه می شویم که سئو را تا حد بسیار زیادی در خطر قرار می دهد.

 

SSL : HTTPS سالهاست که بعنوان یک عامل رتبه بندی محسوب می شود. اگر وبسایت تان امن نیست پیشنهاد می کنیم حتما ssl را روی وب سایت تان نصب کنید ، بسیاری از شرکت های هاستینگ اقدام به ارائه و نصب رایگان ssl می کنند که یک امتیاز عالی محسوب می شود.

 

پهنای باند و فضای کافی: با افزایش ترافیک وبسایت و گسترده تر شدن امکانات آن ، نیاز به فضا و پهنای باند بیشتر احساس می شود ، همچنین سخت افزارهای هاستینگ باید بتوانند اعمال تغییرات گسترده و اعمالی که روی وبسایت انجام می شود را با موفقیت پردازش کنند.

 

۴. تیم پشتیبانی پاسخگو

وقتی مشکلی برای وبسایت رخ می دهد که منبع آن خودتان هستید یا شرکت میزبانی ، باید فورا با تیم پشتیبانی در تماس شوید که اگر پاسخگویی فوری ، تخصصی و منظم باشد مشکل سریعا رفع خواهد شد ، اما در صورت عدم پاسخگویی یا تاخیر در آن ، مشکل وبسایت شما مطمئنا دامن سئو را خواهد گرفت. در حالی که نظرات وبمسترها درمورد هاستینگ ها را مرور می کنید ، به نحوه صحبت مردم در مورد پشتیبانی توجه ویژه ای کنید. پشتیبانی باید در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باشد. ساعت کاری تیم پشتیبانی میزبانی را ببینید و متوجه شوید که دقیقا چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. تماس تلفنی ، چت زنده ، ایمیل یا تیکت؟ پروفایل های اجتماعی آنها را نیز بررسی کنید. میزبان وب که به کمک به مشتریان خود اهمیت می دهند ، تمایل دارند پشتیبانی مشتری را به طور گسترده در رسانه های اجتماعی در دسترس قرار دهند.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...