دلایل استفاده از تبلیغات گوگل باعث افزایش انعطاف‌پذیری و تقویت فرصت‌های فروش جدید برای تازه واردان دنیای تجارت دیجیتال و رقابت با کسب‌وکار‌های بزرگ است.

 

دلایل استفاده از تبلیغات گوگل

در ادامه بررسی دلایل استفاده از تبلیغات گوگل در قسمت اول از گستره توانایی‌ها و امکانات تبلیغ گوگل پرده‌برداری کردیم. در ادامه نیز به معرفی مزایای جذابی از تبلیغات گوگل ادز می‌پردازیم تا با دلایل استفاده از تبلیغات گوگل و اهمیت آن در پیشرفت نتایج و کیفیت تبلیغات آشنا می‌شویم. دیدن دقیق‌ترین اطلاعات در قالبی ساده شما هرگز ایده‌ای برای بهتر شدن نخواهید داشت مگر اینکه بدانید چه اشتباهی انجام دادید. از سویی فهم و درک بعضی از داده‌های تحلیل و آنالیز مارکتینگ به‌قدری سخت و گیج کنند است که عطایش به لقایش بخشیده می‌شود.

خوش‌بختانه گوگل در این‌باره تمایلی به پیچید‌گی نداشته و ندارد تا فهم هر تحلیلی به‌راحتی ممکن شود و این خود یکی از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل است. با سر جمع کردن داده‌های کلیک‌ها،‌ تعداد نمایش آگهی، مقدار بودجه یا حتی با رصد داده‌های گوگل آنالیتیکس با دقت تمام رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان در وب‌سایت را رصد کنید. شما با تبلیغات گوگل یه‌سادگی می‌دانید کاربران روی چه چیزی کلیک کرده‌اند،‌ به کجاها سرک کشیدند و چه زمانی را در اینجا یا آنجا سپری کرده‌اند.

 

تجربه نتایج سریع‌تر از سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو همچنان به‌عنوان رمز اصلی موفقیت سایت‌های پربازدید است. تمام پست‌ها و تبلیغات در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آیند با دقت و براساس تحلیل کلمات کلیدی تهیه شده‌اند. درعین‌حال با و‌جود انکار بعضی، این سایت‌ها با بهره گفتن از پتانسیل بک لینک‌ها که به مرور زمان نصیب آنها شده خود را در اوج نگاه می‌دارند. دیدن یک صفحه تبلیغ در صفحه اول برای بعضی از کلمات کلیدی می‌تواند آرزویی باشد که سال‌ها در تحقق آن وقت صرف می‌شود و البته برای بعضی از تجارت‌ها هرگز این آرزو برآورده نمی‌شود. از این جهت تجربه نتایج سریع‌تر از سئو یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل است.

با کمک تبلیغات کلیکی گوگل شما این شانس را خواهید داشت که با جهشی بلند خود را به سرچشمه ترافیک ارگانیک برسانید و رشدی سریع در شکوفایی کسب‌وکار خود تجربه کنید. با شروع تبلیغات در گوگل ادز و تجربه صفحه فرود برای کاربران تنها یک کیلک فاصله است و این درحالی است که کمپین تبلیغاتی شما در حال رقابت با غول‌های صنعت شما است.

 

معرفی برند

اگر چه رایج است با شنیدن نام گوگل ادز به‌سرعت، انواع شیوه‌های ترافیک تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز و صعود در نتایج صفحه جست‌وجو تداعی شود ولی باید آگهی گوگل را فراتر و متنوع‌تر از این امور بدانیم. تبلیغات در گوگل فرصت ایده‌آلی برای معرفی برند است و این از ارزشمندترین دلایل استفاده از تبلیغات گوگل است زیرا نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که معرفی برند نتایج بسیار درخشان‌تری از تلاش‌های بازاریابی دارد.

در حقیقت این اتفاق را می‌توان ناشی از مفهوم کلمه برند دانست؛ چرا که برند به معنای معرفی مقدار زیاد و نامشهودی از ویژگی‌های یک کالا یا خدمت همچون نام، تاریخچه، محبوبیت، نحوه تبلیغ، بسته‌بندی و البته قیمت است. استواری نام تجاری، شخصیت و شهرت و هر چیزی که به برند شما مربوط است برای جلب اعتماد مخاطبان هدف الزامی است. هر چقدر در این بخش‌ها تلاش کنید برندی مستحکم‌تر خواهید داشت که حتی به افزایش اعتماد‌به‌نفس کارمندان شما نیز کمک خواهد کرد و همین اعتماد کارمندان و مشتریان به ارزش‌های خدشه‌ناپذیر برند است که علاوه بر فروش بیشتر، مشتریان وفاداری را برای شما به‌ ارمغان می‌آورد.

از این رو هرگاه در شبکه نمایش تبلیغات روی آگهی‌های شما کلیک هم شود این مارک و برند شما است که دیده می‌شود. این فرصت ناب دیده شدن در پیش چشم صدها میلیون نفر در طول شبانه‌روز به‌مثابه حضور در بازاری بسیار بزرگ است که حتی تصور آن هم می‌تواند موجب تپش قلب مدیران شود. همین دیده شدن مکرر خود از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل و عامل مهم و ترغیب‌کننده‌ای برای کلیک روی آگهی گوگل به شمار می‌رود و حتی بخشی از استراتژی شرکت در مناقصه با قیمت‌های پایین است.

 

کسب درآمد بیشتر

در عین اینکه گوگل در تمام این مراحل همراه و همیار شما است؛ ولی از تجربه کاربران نیز غافل نیست و نگاه خاصی به نتایج کلیک کاربر روی آگهی و تجربه صفحه فرود دارد که شناخت آن نقش کلیدی در دلایل استفاده از تبلیغات گوگل دارد. تجربه صفحه فرود یک معیار مهم در ارزیابی تلاش‌های صادقانه شما برای حل مشکلات کاربرانی است که گوگل به آنها عشق می‌ورزد. برای گوگل نیز مهم است که بعد از کلیک، کاربران دقیقا به آنچه می‌خواهند می‌رسند و برای آن مسیری سهل و ساده داشته باشند، چون این نتیجه کار تیم تبلیغاتی شما از طراح و تولید‌کننده محتوا تا برنامه‌نویس است، روی رتبه‌بندی شما در اد رنک و پس از آن در هزینه به ازای هر کلیک در مزایده اگهی تاثیر می‌گذارد.

حساسیت گوگل به این معیارها تا حدی است که تجربه تلخ و ضعیف کاربری می‌تواند منجر شود که تبلیغات شما در موارد معدود کمتر یا حتی اصلاً دیده نشود. این حساسیت به یکی دلایل استفاده از تبلیغات گوگل تبدیل شده زیرا به نفع شما نیز هست. در این صورت است که شما تنظیمات لینک‌ها و هدایت کاربران را با دقت بیشتری انجام می‌دهید تا از صفحه اصلی یا درباره ما سر در‌نیاورند و در حالی‌که بودجه تبلیغاتی شما به‌سرعت هدر می‌رود. از سویی دیگر با درنظر گرفتن فاکتورهای همچون مطابقت آگهی با صفحه فرود و طراحی درست علاوه بر اینکه یک مسیر مناسب و قانع کننده برای کاربر ایجاد کردید به افزایش فروش خود نیز کمک کردید.

مزایای استفاده از گوگل ادزتجربه بالاترین نرخ بازگشت سرمایه

ساختن صفحات فرود عالی که بعد از کلیک، هم گوگل و هم کاربران را خوشحال می‌کند. اما هنوز عامل کافی برای تجربه بالاترین نرخ بازگشت سرمایه نیست. برای آنکه بتوانید اهداف ویژه بازاریابی خود را با کم‌ترین هزینه تبلیغات در گوگل محقق کنید باید به استراتژی‌های دیگر نیز نگاه کنید. روش هایی که تجربه بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را به جذابترین دلایل استفاده از تبلیغات گوگل تبدیل کرده است.

 

پیشنهاد هزینه به ازای هر کلیک

پیشنهاد هزینه برای هر کلیک همان چیزی است که گوگل برای هدایت کاربران سایت شما توصیه می‌کند. در این روش شما حداکثر پیشنهادی را که مایل به پرداخت هزینه برای هر کلیک (CPC) هستید مشخص می‌کنید و تنها زمانی که کاربران روی آگهی کلیک می‌کنند موظف به پرداخت هزنیه‌ها هستید.

 

پیشنهاد هزینه به ازای هزار نمایش

پیشنهاد هزینه به ازای هزار نمایش که از نام آن نیز پیدا است پرداخت برای تعداد نمایش است. این روش توسط گوگل برای معرفی برند پیشنهاد می‌شود. روش پرداخت به ازای بازدید کننده (CPM) در شبکه نمایش گوگل عرضه می‌شود و جایی در شبکه فروش ندارد. شاید به‌واسطه حضور در ایران عضویت در گوگل ادسنس راه همواری نداشته باشد لیکن کسانی که این مشکلات را تحمل کنند می‌توانند به‌عنوان بخش نمایش دهنده تبلیغات CPM برای خود درآمدزایی کنند. بهترین شیوه برای پیوستن به گروه گوگل ادسنس استفاده از تجارب کارشناسان خبره و با تجربه است و خوش‌بختانه ما از این جهت خدمات بسیار خوبی برای شما مهیا کرده‌ایم.

 

پیشنهاد هزینه به ازای اقدام

پیشنهاد هزینه به ازای اقدام از انواع پیشنهادهای تعرفه تبلیغات در گوگل به مشتریانی است که دوست دارند در قبال انجام اقدام خاصی از سمت کاربر هزینه پرداخت کنند. این اقدامات می‌تواند از ورود به سیستم تا خرید باشد. دقت عمل در پیشنهاد هزینه به ازای اقدام (CPA) و شیوه محاسبه هزینه آن می‌تواند برای مدیریت بودجه تبلیغات کسب‌وکار شما گشایشی ویژه داشته باشد.

با وصف دلایل استفاده از تبلیغات گوگل اگر هدف شما تبلیغ برند است بهتر از روشی استفاده کنید که افراد بیشتری آن را می‌بینند و اگر در جلب کلیک‌های هستید که نتایج فراتر از حرکت در قیف‌ها را عرضه و نتایج خاص را می‌طلید گوگل می‌تواند با کاهش نمایش آگهی به عموم و تمرکز بر افرادی که جزو گروه هدف شما هستند نتایج عالی را برای شما رقم زند.

 

با هر بودجه ای در گوگل ادز تبلیغ کنید

اگر تا کنون پرسش شما چرا از گوگل ادز استفاده می‌کنیم بود اکنون با شناخت دلایل استفاده از تبلیغات گوگل منصفانه است که سوال شما به چرا از گوگل ادز استفاده نکنیم تبدیل شود. شبکه تبلیغات گوگل برای همه مشاغل از کوچک و متوسط گرفته تا بزرگ و قدر با هر سطح از بودجه و هر گونه اهداف تبلیغاتی آماده است تا شما را به گروه مخاطبین خود برساند.

مخاطبانی که بیشتر آنها حداقل یک‌بار از گوگل برای یافتن پرسش پاسخ خود استفاده کرده‌اند و به زودی کسی حداقل در روی سیاره باقی نخواهد ماند که نامش در جمع بیش از ۲ تریلیون جست‌وجو سالیانه گوگل ثبت نشده باشد و البته از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل بی‌خبر باشد. اکنون که گوگل درهای پیشرفت و موفقیت را برای شما باز کرده کافی است که با کم‌ترین هزینه ممکن هم که شده برای خرید اکانت گوگل ادوردز اقدام کنید تا موفقیت و کسب درآمد بیشتر خود را در این وادی پرسود رقم بزنید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

گوگل ادز چیست و نگاهی سریع به امکانات آن

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...