در این مقاله آموزشی نگاهی بر ده اشتباه نرم افزار موشن گرافی افتر افکت که باید از آن اجتناب نمود می کنیم. این اشتباهات در صورتیکه مورد غفلت قرار گیرند و یا جبران نشوند می توانند پروژه و طرح شما را با مشکل جدی مواجه کنند.

نرم افزار افتر افکت یک نرم افزار موشن گرافی بسیار قدرتمند است. یادگیری تمام منوها و امکانات و قابلیت های متعدد نرم افزار سالها زمان می برد. برخی از اصول پایه ای نرم افزار وجود دارند که حتی مبتدی ها هم آنرا می دانند. در این مطلب به ده اشتباه رایج در نرم افزار اشاره می شود که کاربران باید از آن اجتناب کنند.

استفاده از نرم افزار افتر افکت در موشن گرافی

ده اشتباه در استفاده از نرم افزار افتر افکت

 

اشتباهات رایج در نرم افزار موشن گرافی افتر افکت

در ادامه به بررسی و معرفی ده تا از اشتباهات رایجی که کاربران نرم افزار حین ساخت موشن گرافی مرتکب می شوند خواهیم پرداخت. عدم توجه به این نکات می تواند منجر به از دست رفتن پروژه گردد لذا باید از بروز آنها جلوگیری نمود.

  • عدم استفاده از موشن بلور

موشن بلو در نرم افزار افتر افکت به شما امکان ساخت انیمشین های طبیعی را می دهد. موشن بلور یک تکنیک و روش عالی برای افزایش گرافیک انیمیشن است.

  • تصور نیاز به پلاگین ها برای اجرای پروژه های بزرگ

نرم افزار افتر افکت یک ابزار قدرتمند و عالی بوده و بطور عملی به شما اجازه می دهد که همه کار در دنیای موشن گرافی انجام دهید. این مهم است که بدانید دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید و توانایی حل مشکلات را در هر مرحله دارید. با استفاده از امکانات متعدد نرم افزار می توانید کارهای سه بعدی زیبایی خلق کنید.

استفاده از پلاگین در افتر افکت موشن گرافی

استفاده از پلاگین در افتر افکت

 

  • استفاده از چارچوب های کلیدی خطی

گاهی اوقات این تصور به شما دست می دهد که از چارچوب های کلیدی خطی استفاده کنید. با اینهمه استفاده از چارچوب کلیدی ایزی ایز این فرصت را به شما می دهد که به سرعت حرکات طبیعی در طول موشن گرافی خود انجام دهید.

  • فراموش کردن تکمیل ماسک

در هنگام ترکیب دو یا چند عکس برای ساخت یک تصویر، استفاده از ماسک سودمند است. عدم استفاده از این قابلیت نرم افزار تصویر خوبی به همراه نخواهد داشت.

ترکیب دو یا چند عکس در افتر افکت موشن گرافی

ترکیب دو یا چند عکس در افتر افکت

 

  • استفاده از لایه های ساده برای ساخت اشکال

وقتی نیاز به ایجاد اشکال مختلف برای موشن گرافی دارید، و از یک لایه ساده با یک ماسک استفاده می کنید، بطور کلی لایه های اشکال را از دست می دهید. شکل دهی لایه ها این امکان را به شما می دهد که اشکال را سازماندهی کنید. این لایه ها روشهای زیادی برای انیمیشن سازی اشکال و موشن گرافی به شما می دهند.

  • عدم استفاده از ویدئو اسکوپ برای اصلاح رنگ

اصلاح رنگها یک هنر خاص با قوانین و تکنیکهای خلاقانه مربوط به خود است. مادامیکه شما نیازی به تخصص در اصلاح رنگها ندارید، بسیار مهم است که از ویدئو اسکوپ برای رنگ آمیزی بهره ببرید. بدون استفاده از ویدسو اسکوپ شما تنها از روی ظاهر و چیزی که به نمایش گذاشته می شود، تصاویر را قضاوت می کنید. در واقع آنچه بر روی صفحه مانیتور شما خوب و عالی ظاهر می شود. ممکن است در نظر دیگری کاری عادی تلقی شود.

قابلیت های متعدد افتر افکت موشن گرافی

قابلیت های متعدد افتر افکت

 

  • سازماندهی بد

در موشن گرافی و ساخت انیمیشن شما بر روی پروژه ای با صدها لایه کار می کنید، در صورتیکه مشتری و یا کاربر از شما بخواهد برخی از عناوین را تغییر دهید. در این مواقع شما باید کار بر روی پروژه را متوقف کرده و سپس به تغییر لایه هایی که ساعتها وقت شما را گرفته است بپردازید. با سازماندهی خوب و استفاده از قابلیت پری کامپوزیشن شما می توانید عنوان ها را تغییر داده و کل پروژه در یک لحظه بروز خواهد شد. این ویزگی کمک زیادی به شما در موشن گرافی می کند.

  • استفاده از منو ترانسفورم برای موشن گرافی متون

هنگامی که از منو انیمیشن سازی با لایه های متون استفاده نمی کنید، این کار منجر به از دست دادن کنترل شما بر روی پروژه می شود. استفاده از منو انیمیشن سازی به شما برای بکار بردن پارامترهای پیشرفته در انیمیشن کردن متون، کاراکترهای انفرادی و بسیاری از کارهای دیگر کمک زیادی می کند. بنابراین از قابلیت های متعدد منو انیمیشن سازی در موشن گرافی غافل نشوید.

اشتباهات رایج در افتر افکت موشن گرافی

اشتباهات رایج در افتر افکت

 

  • تمرکز بر اشیا با استفاده از دست

در نرم افزار افتر افکت اگر از ماوس برای تمرکز بر اشیا و یا هر چیز دیگری استفاده کنید، شما از دکمه Align گذر می کنید. دکمه Align به شما این امکان را می دهد که با کلیک کردن بر روی لایه ها، آنها را به سمت چپ و یا راست بکشید. با دکمه Align شما کارها را به سرعت و دقت انجام می دهید.

  • استفاده از استروک افکت

استروک افکت یک قابلیت در نرم افزار موشن گرافی افتر افکت است که به شما در ابجاد اوت لاین ها کمک زیادی می کند. اگر شما یک لایه متنی یا یک شی عمودی دارید می توانید آنها را به لایه های اشکال تبدیل کرده و از گزینه trim paths استفاده کنید. تریم پت به شما این امکان را می دهد که حرکات را انیمیشن سازی کنید.

 

اجرای پروژه های موشن گرافی در پویا آرت

پویا آرت مجری تخصصی موشن گرافی و ساخت انیمیشن با سالها تجربه حرفه ای درخشان است. اگر تمایل به یادگیری نرم افزارهای مرتبط با موشن گرافی داشته و یا پروژه های انیمیشن سازی دارید می توانید با کارشناسان پویا آرت مشورت کنید. موشن گرافی در واقع یک هنر و تخصص حرفه ای در سینما و تلویزیون است که استودیوهای بزرگ دنیا از آن بهره می برند. انواع نرم افزارهای موشن گرافی را می توانید از پویا آرت تهیه کنید. اجرای پروژه های انیمیشن سازی در اسرع وقت و با کیفیت فوق العاده اجرا می گردد. پویا آرت علاوه بر اجرای پروژه های موفق انیمیشن سازی، انواع پروژه های بهبود و بهینه سازی سئو سایت را در حال اجرا دارد. برای اطلاع از انواع خدمات قابل عرضه در پویا آرت با کارشناسان شرکت تماس گرفته و یا به وب سایت ما مراجعه کنید. همچنین مقاله ها و نمونه های جدید از موشن گرافی را می توانید در سایت مشاهده و مورد بررسی قرار دهید.

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

امتیازدهی

دیدگاه خود را ارسال کنید...