بهبود کسب‌‌وکار دغدغه همیشگی صاحبان تجارت است و افسون  موشن گرافیک همان چیزی است که کسب‌و‌کار شما برای شکوفایی به آن نیاز دارد. موشن گرافیک راهکاری موثر برای بهبود تجربه کاربری و تدبیری هوشمندانه برای معرفی شخصیت برند شما است. موشن گرافیک سطحی متفاوت و برتر از تجربه کاربری را ایجاد می‌کند و تاثیر شگرف نتایج آن در بهبود کسب‌‌وکار بارها تجربه شده است.

موشن گرافیک با لطافت ذاتی خود کاربران را با خود همراه می‌کند و در نهایت با یک حس خوب به همراه یک پیام ماندگار و عمیق در ذهن و حتی قلب آنها جای می‌گیرد؛ اما اینکه موشن گرافیک چگونه بر بهبود کسب‌‌وکار و کاربران تاثیر می‌گذارد رازی است که آن را باید در مفهوم موشن گرافیک جست‌وجو کرد.

بهبود کسب و کار با موشن گرافیک

مفهوم موشن گرافیک

مفهوم موشن گرافیک در یک عبارت جابجایی، حرکت اشکال و عناصر گرافیکی در فضا است و البته درهای دنیای موشن گرافیک به روی انواع عناصر گرافیکی باز است و می‌تواند شامل لو‌گو‌ها،‌ عکس ها،‌ کاراکترها و تمامی عناصر گرافیکی شود که برای توضیح محصولات و خدمات و البته بهبود کسب‌‌وکار شما ساخته شده‌اند.

گذشت زمان انیمیشن را از یک ژانر در سینما به یک رسانه جدی تبدیل کرده است. نفوذ اعضای این خانواده بزرگ تا حدی است که از همان آغاز صبح در قالب انواع کارتون، انیمه،‌ استاپ موشن، جلو‌ه‌های ویژه و البته موشن گرافیک در انواع نمایشگرها چون تلویزیون و موبایل‌ها در مقابل چشمان ما رژه می‌روند.

اگر بخواهیم یک مرز برای تشخیص انیمیشن‌ها و موشن گرافیک بگذاریم می‌توانیم بگوییم انیمیشن به سفر احساسی کاراکترها می‌پردازد؛ ولی موشن گرافیک‌ها سعی می‌کنند با یک ایده یا مفهوم خاص با مخاطب رابطه برقرار کنند. ایده‌ای که یک محصول عالی را معرفی می‌کند یا مفهومی که در پشت یک برند پنهان مانده است.

موشن گرافیک و بهبود تجربه کاربر

وب‌سایت‌ها برای کسب‌وکارها لازم هستند؛ اما در دنیای پرشتاب ما برای بهبود کسب‌و‌کارها کافی نیستند. برای ایستادن در اوج یک رقابت بهبود کسب‌‌وکار وظیفه دارید که به کاربران یک تجربه کاربری هدایت کننده عالی ‌و سرگرم کننده ارائه دهید و اینجاست که موشن گرافیک با بهبود تجربه کاربر دلربایی‌ها می‌کند.

بهبود تجربه کاربری به‌حدی مهم است که اپلیکیشن‌های زیادی وظایف خود را به صورت یک زنجیره هوشمندانه که با موشن‌ گرافیک‌ها زینت شده است معرفی ‌می‌کنند.

موشن گرافیک باعث می‌شود که عناصر بهتر دیده شوند و تجربه ناوبری بهبود پیدا کند. در عین حال حس طراوت عناصر با موشن گرافیک دوچندان می‌شود و کاربر با لذتی که می‌برد رابطه بهتری با پنل و اجزای آن برقرار می‌کند. هر چه این تعامل با کیفیت بیشتر انجام شود حس اعتماد و وفاداری به برند افزایش پیدا می‌کند و این‌گونه طراحان متحرک‌سازی در خط مقدم کسب‌و‌کارهای آنلاین برای جلب توجه مخاطبان و بهبود کسب‌‌وکار با موشن گرافیک مبارزه می‌کنند.

تقویت تصویر برند با موشن گرافیک

موشن گرافیک با تقویت تصویر برند نیز در بهبود نتایج کسب‌وکار موثر است. به قول معروف همان‌طور که شیوه راه رفتن کاراکترها حقایقی زیادی را درباره آنها برملا می‌کند، شیوه و سرعت انتقال المان‌ها در پنل کاربری نیز عامل مؤثری در درک لحن صحیح از یک برند می‌شود. شیوه تغییر و تحولات عناصر از شکلی به شکل دیگر این توانایی را دارد که پیام احساسی از تصویر یا برند در ذهن مخاطب ایجاد کند. این پیام می‌تواند به برند جلوه‌ای مدرن یا قابل اطمینان و پایدار بدهد و در هر صورت به بهبود کسب‌‌وکار منتج شود.

بعلاوه موشن گرافیک ذاتا یک ابزار عالی برای داستان‌پردازی بصری است که به راحتی با تحولات احساسات در کاربران عجین می‌شود. به همین جهت است که با ساخت موشن گرافیک‌ علاوه بر تقویت برند می‌توان خود آگاهی و شناخت کاربر را نیز بهبود بخشید.

بهبود کسب‌‌وکار با ماندگاری بیشتر کاربران

همان‌قدر که دنیای اینترنت در نظر کاربران گسترده است، پرسرعت هم دیده می‌شود . کوچک‌ترین خللی در بارگذاری یک سایت به‌راحتی می‌تواند منجر به خروج کاربران از سایت شود تا‌جایی‌که این کم تحملی کاربران یک عامل مهم برای سقوط جایگاه کسب‌وکار در دنیای دیجیتال است.

از سویی زمان ماندگاری کاربران در سایت از نظر موتورهای جست‌وجو یک معیار برجسته است  که در رتبه‌بندی سایت‌ها و بهبود کسب‌‌وکار نیز بسیار موثر است. از همین جهت ترک کاربران در حین بارگذاری سایت موجب می‌شود موتورهای علاقه‌ای به معرفی سایت به کاربران جدید نداشته باشند و گاهی بر این کار به‌طور جدی اصرار می‌کنند.

طراحی و نمایش یک انیمیشن بارگذاری جذاب علاوه بر اینکه به صبوری کاربران کمک می‌کند، باعث تثبیت و رشد جایگاه شما در صفحهٔ نمایش نتایج موتور جستجو (SERP) نیز می‌شود.

مفهوم موشن گرافیک

جلب توجه کاربر با موشن گرافیک

در میان همه کنتراست‌ها که در دنیای تصویر وجود دارد، کنتراست حرکت چشم‌نواز و گیراتر است. بنابراین نمایش یک موشن گرافیک در زمان و مکان درست به راحتی توجه مخاطب را جلب کند و آنها را به انجام عمل مورد هدف ترغیب ‌کند.

یکی از بهترین فرصت‌ها برای استفاده از چنین تاکتیکی افزودن  موشن گرافیک به دکمه‌های کال تو اکشن‌ (CTA) است که باعث  جلب‌توجه کاربران می‌شود. در اینجا نکته کلیدی استفاده از خاصیت کنتراست است، یک لکه سیاه در یک سطح سفید به همان خوبی یک لکه سفید در سطح سیاه جلب توجه می‌کند. بر همین اساس می‌توانید موفق به جلب‌نظر کاربران به دکمه ثابت نیز شوید اگر در بک‌گراند آن از زمینه‌های متحرک استفاده کنید. در این صورت کاربران به صفحهٔ فرود مناسب راهنمایی می‌شوند که شما به زودی بهبود کسب‌‌وکار با موشن گرافیک را تجربه خواهید کرد.

بهبود درک مفاهیم

اگر بخواهید پیام خود را سریع و جذاب به مخاطب برسانید بدون اینکه از آن چشم بردارد بهترین پیشنهاد به شما موشن گرافیک است. موشن گرافیک‌ها پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای بهبود درک مفاهیم گوناگون و بیان مطالب آموزشی دارند. ظرافت ذاتی و انعطاف‌پذیری آنها در بیان مسایل باعث شده به‌عنوان بهترین ابزار برای بیان ظریف‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل در بین انواع سبک‌های ویدیویی معروف شوند.

در دنیای تجارت و بهبود کسب‌‌وکار با موشن گرافیک فرصت‌های متنوعی برای بیان مفاهیم وجود دارد،‌ به‌عنوان مثال:

  • بیان ساده و سریع و مفهومی آمار مسابقه یا شرکت‌ها
  • شرح دلایل استفاده از یک محصول یا خدمات
  • معرفی توانایی‌ها و قابلیت‌های یک محصول

به همین جهت هر بار که احساس کردید یک ایده انتزاعی پیچیده را باید به کاربران خود توضیح دهید یا انبوه از دادها را باید در زمان اندک و به‌شیوه جذاب بیان کنید می‌توانید به کارشناسان موشن گرافیک ما اعتماد کنید و از دیدن نخستین موشن گرافیک خود لذت ببرید.

گامی کوچک ولی پیشرفتی بزرگ

راهی ساده برای بهبود تجربه کاربر به وسیله موشن گرافیک استفاده از متحرک سازی عناصر سایت است. اگرچه این گام کوچکی برای پیشرفت است؛ ولی نتایج بزرگ و درخشان برای سایت و بهبود کسب‌‌وکار شما در پی خواهد داشت.

از همین رو همیشه لازم نیست که یک موشن گرافیک کامل برا بهبود کسب‌‌وکار سفارش دهید بلکه شما می‌توانید مقداری هر چند اندک از روح زندگی را به المان‌های خود اضافه کنید. واکنش المان‌های سایت می‌تواند علاوه بر پیام‌های تاکیدی و مناسب بر کاربر باعث افزایش لذت او از بودن در فضای برنامه یا کسب‌وکار مجازی شود و این به معنای رابطه عمیق‌تر او با شما خواهد بود.

فرصت ناب دیگر یک ساخت موشن گرافیک ساده بر پایه لوگو و نماد برند است که می‌تواند پیام خود را به عمق قلب مخاطبان برساند. این شیوه ارتباط منحصر به فرد نقش بزرگی در رشد رابطه مشتریان و بهبود کسب‌‌وکار دارد.

ما در طول روز با داده‌های زیادی سروکار داریم و این از مقتضیات زندگی در عصر مدرن است همین امر هم باعث شده که کسب‌وکار‌ها برای موفقیت در جلب‌توجه کاربران وارد یک نبرد تمام عیار شوند. نکته ظریف و مهم در بهبود کسب‌‌وکار با موشن گرافیک و تاثیر عمیق آن بر مخاطب این است که پیام شما باید در بطن طرح و به‌طور طبیعی بنشیند تا کامل و صحیح توسط مخاطبان درک شود. در حقیقت موشن گرافیکی راهکاری عالی است که ذهن و قلب مخاطبان شما را با هم تسخیر کند پس به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که وقتی به ثمر نشست میوه‌ای پس دلپذیر به شما هدیه می‌کند.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...