چرا موشن گرافی راحت تر با کاربران ارتباط برقرار می کند؟ 

ما طرفدار سرسخت موشن گرافیک هستیم و این تنها به دلیل زیبایی یا داشتن انیمیشن های جذاب نیست، بلکه به این علت است که موشن گرافی یک راه منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با کاربران است.

 

موشن گرافی، داستان پردازی حرکتی و صوتی را در هم می آمیزند و محتوای جذابی را برای کاربران می سازد که به برند ها کمک می کند تا داستان خود را به راحتی با کاربران به اشتراک بگذارند و از راه های مختلفی به مردم برسند و پیام را در یک بسته محتوای جذاب ارائه کنند. به همین دلیل است که باید موشن گرافیک در ترکیب استراتژی بازاریابی محتوایی قرار بگیرد.

 

خوب، اما موشن گرافیک MOTION GRAPHICS چیست؟

5 دلیلی که با موشن گرافی می توانید راحت تر با کاربران ارتباط برقرار کنید

در مورد این قالب محتوایی ممکن است سردرگمی هایی وجود داشته باشد، آیا فیلم هستند؟ و یا آیا کارتون هستند؟ اساساً موشن گرافیک اصطلاح صنعت بازاریابی برای ویدیو های انیمیشنی است. ممکن است موشن گرافیک ها دو بعدی، سه بعدی و یا GIF باشند. ممکن است در ساخت موشن گرافی از جلوه های صوتی، موسیقی، فناوری ۳۶۰ درجه، واقعیت مجازی و دیگر تکنولوژی ها استفاده شود، ولی نگران نباشید همه این ها همان موشن گرافی یا فیلم های متحرک هستند.

 

موشن گرافیک چگونه به برندها کمک می کند؟

یک استراتژی محتوایی خوب شامل ترکیبی از محتوای متنی، اینفوگرافی، کتاب های الکترونیکی و دیگر قالب های محتوایی است، اما این موضوع را نمی توان نادیده گرفت که کاربران بیشتر و بیشتر به محتوای ویدیویی علاقه مند هستند تا به خواندن محتوای متنی.طبق نظر سنجی Levels Beyond در سال ۲۰۱۶، ۴۰% از مصرف کنندگان بیان کردند که ترجیح می دهند، یک فیلم تجاری را تماشا کنند تا این که همان اطلاعات نمایش داده شده را به صورت متنی بخوانند.

 

برای بازاریابان دیجیتالی، این یک فرصت هیجان انگیز برای کشف قابلیت های موشن گرافیک است، بدون توجه به نیاز های ارتباطی شما، برنامه های زیادی برای نمایش موشن گرافیک در تمام نقاط قابل دسترس وجود دارد.

 

تبلیغات سنتی: تبلیغات دیجیتال یا تلویزیونی ( ملی یا منطقه ای)

 

فیلم های تبلیغاتی: فیلم های وایرال، مطالعات موردی، توصیفات، بررسی محصولات یا هرچیزی که به عنوان تبلیغات در مورد کار یا نام تجاری شما باشد، ممکن است به عنوان یک سرمقاله یا ویدیو تبلیغاتی باشد.

 

ویدیوهای توضیحی: معرفی، بررسی اجمالی، فرآیندها، آموزش های مربوط به محصولات، خدمات

 

فیلم های بازاریابی فرهنگی: محتوایی برای نشان دادن نام تجاری، افراد یا علل کاری شما

 

ویدیو های اجتماعی: محتوای مشارکت کنندگان در شبکه های مجازی مثل فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و غیره امکان دارد تا محتوای بسیار ناب و خالصی را به شما ارائه دهد. طبق بررسی های Tubular Insights مصرف کنندگان بیان کرده اند که بعد از مشاهده یک ویدیو تجاری در شبکه های مجازی خرید خود را انجام داده اند.

 

فروش موازی: اطلاعات شرکت، اطلاعات فروش یا هر چیز دیگری که تیم فروش به طور مرتب با آن ها در ارتباط هستند. ( تبدیل کردن این اطلاعات به یک نمودار گرافیکی می تواند باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما شود)

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم : چرا باید در کمپین های تبلیغاتی حتما از موشن گرافی استفاده کنیم؟

مزایای موشن گرافی در ۵ نکته

چه چیزی موشن گرافی را بسیار خاص می کند؟ این خاص بودن ترکیبی از کارهایی است که برای بیننده انجام می دهند و به شما این کمک را می کند تا داستان برند خود را به خوبی بیان کنید.

 

نکته اول: موشن گرافی ها از نظر احساسی فریبنده هستند.

علاوه بر جلب توجه، موشن گرافیک بر احساسات ما نیز تاثیر می گذارند. این در واقع یک پاسخ بیولوژیکی مغز به آن چه ما میبینیم است. به لطف پدیده سرایت عاطفی، ما بلافاصله با احساسات یا تجربیاتی که روی صفحه نمایشگر خود می بینیم همدردی و آن ها را تکرار خواهیم کردو به همین علت است که ترس را در یک فیلم ترسناک و شادی را در یک فیلم کمدی به خوبی تجربه می کنیم.

 

هنگامی که شما داستان های احساسی را تعریف می کنید، موشن گرافیک ابزارهای زیادی را برای کمک به ارائه شما در برقراری این ارتباط فراهم می کند. موسیقی خوب، صدای قدرتمند و تاثیر گذار و تصاویر خیره کننده همه می توانند در کنار هم داستانی تاثیر گذار را به تصویر بکشند. با توجه به نکته گفته شده، با موشن گرافیک می توانید نسبت به سایر فرمت های ویدیویی کنترل بیشتری بر نحوه روایت داستان را داشته باشید. تولید و ساخت ویدیو های لایو به مواردی مانند بازیگران، مجموعه ها، آب و هوا و غیره متکی است که کنترل نتیجه نهایی را برای برند دشوارتر می کند.

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم : موشن گرافی و انیمیشن چه تفاو‌ت‌هایی باهم دارند؟

 

نکته دوم: موشن گرافیک به درک کردن بهتر اطلاعات پیچیده کمک فراوانی می کند.

ارتباط تصویری بسیار موثر است، زیرا روش بخش پردازش مغز کاربران را به طور مستقیم هدف می گیرد در حقیقت، پردازش بصری در مغز به سرعت صورت می گیرد. یک مطالعه MIT در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مغز می تواند اطلاعات بصری را در کمتر از ۱۳ میلی ثانیه پردازش کند.به همین دلیل درک بسیاری از موضوعات در صورت مشاهده آن ها سریع تر است. از طریق داستان پردازی بصری، موشن گرافیک به شکستن اطلاعات پیچیده و رساندن پیام به سادگی و وضوح کمک فراوانی می کند و به طور ویژه برای مواردی مثل:

5 دلیلی که با موشن گرافی می توانید راحت تر با کاربران ارتباط برقرار کنید

آموزش ها: موشن گرافیک را در هر زمان که به آن نیاز دارید نمایش دهید و نه فقط برای گفتن، برای یادگیری در فیلم های آموزشی بسیار روش عالی به حساب می آید.

 

فرآیند ها: چگونه کار می کند؟ روند کاری محصول یا شرکت چیست؟ موشن گرافیک یک روش عالی برای تجزیه و بیان ساده این موضوعات است.

 

تجسم داده ها: داده هایی که متراکم و غیر قابل نفوذ به نظر می رسند، می توانند به راحتی از طریق تجسم بصری زنده شوند و به کاربر منتقل گردند.

 

مفاهیم انتزاعی: موشن گرافیک ابزاری عالی برای شفاف سازی، دادن زمینه و یا توضیح اطلاعات است.

 

نکته سوم: موشن گرافی یک تجربه منفعل است

Tubular Insights گزارشی را منتشر کرد که مصرف کنندگان حدود بیشتر از ۶ ساعت در هفته را صرف تماشای محتوای ویدیویی در شبکه های اجتماعی می کنند. این موضوع جای تعجب نیست، همه ما به خاطر می آوریم که وقتی یک معلم بجای توضیح دادن درس سر کلاس برای ما فیلم آموزشی پخش می کرد چه قدر خوشحال می شدیم.

 

موشن گرافیک خط روایی یکسانی دارد و بینندگان نیازی به خواندن، کاوش داده ها و یا استفاده از انرژی ذهنی زیادی ندارند، آن ها فقط لازم است دکمه شروع را بزنند و آرام بنشینند و نگاه کنند و لذت ببرند. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اکثر مصرف کنندگان ترجیح می دهند تماشا کنند تا بخوانند. زمانی که شما نیاز به ارائه یک پیام حاوی اطلاعات زیاد دارید، انجام این کار با موشن گرافیک باعث می شود تا کاربران بهتر با شما همراه شوند.

 

نکته چهارم: موشن گرافی می توانند چند بار مورد استفاده قرار گیرند.

5 دلیلی که با موشن گرافی می توانید راحت تر با کاربران ارتباط برقرار کنید

اکنون که شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف از ویدیوها پشتیبانی می کنند، می توانید محتوای موشن گرافی خود را در بسیاری از این فضاها و به طریقه های مختلف منتشر کنید و به چرخه حیاط کمپین خود کمک کنید. شما می توانید موشن گرافیک خود را به یک ارائه یا کتاب الکترونیکی اضافه کنید و با طراحی و اجرای یک موشن گرافی خوب، می توانید سال ها برای استفاده گوناگون از آن بهره ببرید.

 

نکته پنجم: موشن گرافی برای مواقعی که وقت کافی ندارید عالی هستند

طول همه موشن گرافی ها ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه است که در صورت نیاز به تاثیر گذاری ASAP فوق العاده مفید هستند. این موضوع در شبکه های اجتماعی میزان مفید بودن خود را ثابت می کند، طبق گفته فیس بوک در سال ۲۰۱۶، تماشای کمتر از ۱۰ ثانیه ویدیو می تواند به افزایش آگاهی برند  و ایجاد قصد خرید در کاربران کمک کند.

 

با ترکیب صدا و تصویر، به بالابردن اطلاعات کاربران کمک بزرگی کرده و بدون نیاز به این که مطالب زیادی را بازگو کنید، در محتوای کوتاه خود اطلاعات زیادی را به کاربران منتقل کنید. آنچه که شما در یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای می گویید را می توانید در یک دقیقه برای کاربران نمایش دهید، یک فرآیند پیچیده را می توان در ۱۵ ثانیه به صورت بصری نمایش داد. نکته مهم دیگر این است که اگر تبلیغات شما در فضای شلوغ قرار است به نمایش درآید، داشتن صدا به انتقال داستان به مخاطب کمکی نمی کند، ولی دقیقاً جایی است که موشن گرافی می تواند به شما بیشتر از هر چیز دیگری کمک کند.

 برای اطلاعات بیشتر در زمینه  تکنولوژی نوین، تحقیق و توسعه و آموزش طراحی سایت  پایگاه خبری تحقیق و توسعه R&D NEWS  را  مطالعه نمایید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.

در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.

در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.

اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...