نکات بسیار مهم طراحی وبسایت در سال ۲۰۲۰ 

در رقابت گسترده آنلاین در دنیای امروزی، پیش افتادن از دیگران در رقابت بسیار ضروری است. در حال حاضر وب‌سایت ، مهم‌ترین عامل برای جلب توجه کاربران است ، وب‌سایت از عوامل مختلفی تشکیل شده و ظاهر سایت همیشه برای مخاطبان از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین برای کسب موفقیت در کسب و کار آنلاین به یک طراحی سایت خوب نیاز دارید که برند شما را به نحو خوبی به نمایش بگذارد.

 

برای یک وب‌سایت زیبا و کاربر پسند‌تر، موضوع، رنگ‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، سبک‌ متن‌ها، سلسه مراتب بصری و غیره بسیار مهم هستند. ویژگی‌های تعاملی برای ایجاد یک چشم انداز در بازدید کننده بسیار حائز اهمیت است. کاربر درباره برند شما در وب‌سایت می‌خواند و باید اطمینان حاصل کنید که طراحی وب‌سایت ریسپانسیو  (واکنش‌گرا) باشد.

 

نکات بسیار مهم برای ساختن وب‌سایت‌های تجاری ریسپانسیو چیست؟

عناصر مختلف وب‎سایتتان داستان شرکت شما را بازگو می‌کنند برای همین باید مطمئن باشید که وب‌سایتی کاربر پسند، جذاب و رسپانسیو دارید. توسعه دهندگان و طراحان وب‌سایت‌های تجاری به راحتی یک وب‌سایت خوب را در اختیار شما قرار می‌دهند تا نمایانگر کار و تجارت شما باشد. ما در این مقاله در مورد جنبه‌های مختلف هک‌های قدرتمند برای ایجاد یک وب‌سایت تجاری خوب با شما صحبت خواهیم کرد.

 

قالب‌ خوب و زیبا

طراحی وب‌سایت شرکت شما است که در نگاه اول توجه مخاطب را به خودش جلب می کند. سیستم‌های مختلفی برای ساخت وب‌سایت وجود دارند، اما انتخاب هوشمندانه که تمامی نیاز‌های شما را به خوبی برطرف کند مهم است. قالب‌ها یا تم‌ها زندگی را به طراحی اضافه می‌کند. طرح شما در مورد برند شما صحبت می‌کند، بنابراین همیشه طرح سازگار با کسب و کار خود را انتخاب کنید و از طراحی‌های شلوغ و سردرگم کننده جداً بپرهیزید.

هک‌های قدرتمند برای ساخت وب‌سایت ریسپانسیو

به‌هم ریختگی در وب‌سایت باعث می‌شود تا کاربران در آن سردرگم شوند و به رقبای شما پناه ببرند. طراحی وب‌سایت ساده و کاربر پسند و مینیمال راهی برای پیشبرد اهداف است. یک طراحی بد وب‌سایت باعث می‌شود تا ذهن بازدید کننده شما از تبدیل شدن به مشتری بالقوه کاملاً منحرف شود و به دنبال وب‌سایتی دیگر برود تا نیاز‌ها و خواسته‌هایش را برطرف کند. یک طراحی خوب می‌تواند کاربرانی را که صرفاً برای بازدید وارد وب‎سایت شده‌اند را به مشتری برای شما تبدیل کند. اگر اطلاعات ساده و حداقلی ولی مفید باشد، کاربر می‌تواند همه چیز را به سرعت درک کند و راحت‌تر با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و با شما وارد تعامل شود. این موضوعات باعث افزایش نرخ تبدیل و کاهش نرخ بازگشت می‌شود، طراحی ساده اعتبار بیشتری را به وب‎سایت شما می‌بخشد.

 

جستجوی بهتر

کیفیت همیشه و همه جا در کسب و کار نسبت به کمیت برتری ویژه‌ای دارد. اگر به سرعت، محتوای خود را با کیفیت خوب ارائه می‌دهید تجارت شما پایدار‌تر می‌ماند. همیشه کاربران بدون در نظر گرفتن بسیاری از موارد سرعت و کیفیت را در اولویت شان قرار می دهند. سرعت چیزی است که بیشترین اهمیت را در وب‌سایت‌ها دارد. اگر وب‌سایت شما با سرعت کم بارگذاری شود، احتمال اینکه کاربران بلافاصله وب‌سایت شما را ترک کنند وجود دارد، مدت زمان طولانی بارگذاری سایت تاثیر بدی روی کاربرانتان می‌گذارد.

هک‌های قدرتمند برای ساخت وب‌سایت ریسپانسیو

بنابراین بررسی سرعت وب‌سایت از موارد ضروری است که شما باید همیشه آن را بررسی و بهبود ببخشید. برای سرعت بخشیدن به وب‌سایت باید عواملی مانند میزان حجم صفحه، فایل‌های جاگذاری شده و کد‌ها را بررسی کنید، این‌ها برخی از عواملی هستند که می‌تواند سرعت وب‌سایت را افزایش دهند.

 

اطلاعات تماس باید همیشه قابل دسترس باشد

اطلاعات تماس چیزی است که بازدید کننده وب‌سایت شما، همیشه بدنبال آن است تا بتواند با کسب و کار تان ارتباط برقرار کند. به راحتی می‌توانید فرم تماستان را در صفحه اول سایت ادغام کنید یا پیوندی را برای دسترسی بهتر در سایت قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات تماس شما را پیدا کنند. همواره باید مطمئن شوید که کاربران برای پیدا کردن اطلاعات تماس وقت زیادی را هدر نمی‌دهند. نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این اطلاعات تماس شامل تمام آدرس‌های ارتباطی چه فیزیکی و چه رسانه‌های اجتماعی است در دنیای امروز کاربران با آن‌ها تعامل دارند. درج شماره تلفن همراه یا ثابت نیز می‌تواند به اعتماد سازی کاربران کمک بزرگی کند.

 

رویکرد موبایل فرندلی بودن وب‌سایت

در طی تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸ گفته شده است که تقریباً ۶۰% ترافیک وب‌سایت‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند بوده است. این عدد قابل توجهی برای صاحبین کسب و کار است که حتما وب‌سایت خودشان را با تلفن‌های هوشمند سازگار کنند تا بتوانند کاربران بیشتر و در نتیجه ترافیک بهتری را روانه وب‌سایت خود کنند. باید به عنوان یک طراح یا صاحب یک کسب و کار همیشه مطمئن باشید که وب‌سایت شما با هر نوع سیستم عامل و دستگاهی سازگار است تا رضایت مخاطبانتان را جلب ‌کنید.

 

رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر در دنیا بسیاری از افراد دارای تلفن‌های هوشمند هستند و تقریبا ۳ میلیارد نفر از جمعیت سراسر دنیا از رسانه‌های اجتماعی به نحوی استفاده می‌کنند. بنابراین با این اعداد و ارقام رسانه‌های اجتماعی به بزرگترین بستر برای ارتباط با مردم و انجام بی دردرسر تجارت تبدیل شده است. رسانه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای ارتباط با مخاطبان جدید و ایجاد رابطه عمیق‌تر با مشتریان فعلی است.

هک‌های قدرتمند برای ساخت وب‌سایت ریسپانسیو

دوستی بین رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایتتان را بیشتر کنید تا مخاطبان جدید بتوانند به هردوی آن‌ها با راحتی دسترسی داشته باشند. خدمات رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار‌ها به خوبی کار می‌کند. برای اجرای بهتر کسب و کار خود، وب‌سایتتان را با برنامه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و باقی رسانه‌های اجتماعی که مناسب با کسب و کار شما هستند همسو کنید، این کار باعث گذاشتن تاثیر عمیق بروی مخاطبان و ارتباط گیری بیشتر با آن‌ها می‌شود.

 

از آیکن‌ها در سایت خود استفاد کنید

آیکن‌ها و نماد‌ها در طراحی یک وب‌سایت بسیار کاربردی هستند و کاربرانی که درکی از کار شما ندارند، می‌توانند به راحتی و هرچه سریع‌تر آن‌ها را درک کنند. متن‌ها می‌توانند در بیشتر اوقات خسته کننده باشند، اما نماد‌ها و آیکن‌ها به وب‌سایت شما جذابیت می‌دهند. اگر وب‌سایت شما دارای متن های بسیار طولانی است، احتمال دارد کمتر کسی کل آن متن را بخواند.

هک‌های قدرتمند برای ساخت وب‌سایت ریسپانسیو

 عامل دیگر که شما باید بیشتر از آیکن‌ها استفاده کنید، حجیم شدن سایت توسط متن است که پیمایش زیادی را می‌طلبد و زمان زیادی را از مخاطب می‌گیرد که خوشایند نیست. می‌توانید متن را با نماد‌ها و یا آیکن‌ها ادغام کنید تا هم ظاهری زیبا به آن بدهد و هم باعث همراهی بیشتر کاربران شود.

 

جمع بندی

در بالا ما برخی از تاکتیک‌هایی را برای طراحی وب‎سایت باهم بررسی کردیم اما این‌ها همه‌ موارد نیستند و شما لازم است که جنبه های مختلف کسب و کار خود و وب‌سایتتان را بررسی کنید تا با افزایش سرعت سایت، بازدید بیشتر کاربران و دریافت ترافیک بالا به اهداف تجاری خود در زمینه کسب و کارتان برسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آخرین متد‌هایی که شما را در رقابت حفظ می‌کند همگام باشید و ببینید که مخاطبانتان از شما چه انتظاراتی دارند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و به کسب و کارتان کمک کند تا روز به روز پیشرفت کند.

 

 

مطالب پیشنهادی:

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

مشاوره طراحی سایت و سئو

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...