نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ به‌قدری مهم است که می‌تواند تمام تلاش‌ دیگر بخش‌های کسب‌وکار آنلاین شما را به اوج برساند یا به قهقرا ببرد.

سئو یک استراتژی مهم در بازاریابی دیجیتال است که نقش مهمی در افزایش ارتباط شما با مشتریان بالقوه از طریق موتورهای جست‌وجو دارد.

با اینکه شرکت گوگل از نمایش حجم کلی جست‌وجوی خود امتناع می‌کند؛ ولی برآوردها نشان می‌دهد که کلمه خیلی زیاد می‌تواند توصیف خوبی برای آن باشد؛ چرا که در برخی برآوردها تا ۳/۵ میلیارد جست‌وجو نیز برای آن اعلام شده، درحالی‌که سالانه این حجم جست‌وجو با نرخ ۱۰ درصد در حال رشد است.

برای مطالعه مقاله انواع سئو برای موفقیت کسب‌وکار آنلاین  و افزایش فروش کلیک نمایید.

 

سئو دیجیتال مارکتینگاز سویی اگر به دنیای موتورهای جست‌وجو نگاه کنیم در مقابله با شرکت‌هایی همچون یاهو یا بینگ شرکت گوگل ۹۲ درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. با همه این اوصاف دیگر شکی وجود ندارد که نقش سئو در ملاقات شما با مشتریان بالقوه در بازاریابی دیجیتال بسیار پررنگ‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید.

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ در حال رشد و تحول مستمر است. همه چیز آن به‌طور روزانه در حال تغییر است؛ چرا که موتورهای جست‌وجو با تلاشی مضاعف و پیوسته به بهبود الگوریتم‌های خود مشغول هستند و هیچ ضمانتی وجود ندارد که آنچه امروز در سئو کار می‌کند، فردا نیز موثر باشد. به‌همین جهت کارشناسان سئو باید همیشه بر لبه‌های دانش سئو حرکت کنند  تا کسب‌وکار دیجیتال شما از اجرای سئو بهترین نتایج را کسب کنند.

در یک عبارت موتورهای جست‌وجو فرصت اصلی شما برای معرفی خدمات یا محصولات برای انبوه کاربرانی است که بیشترین اوقات خود را در اینترنت صرف می‌کنند. به‌واسطه نقش سئو است که موتورهای جست‌وجو به حقیقت سایت و اهداف شما پی می‌برند. این نقش نوعی مکالمه و راهنمایی برای موتورهای جست‌وجو است تا آنها بتواند سایت شما را بهتر پویش کنند و با تحلیل درست از آرمان و هدف کسب‌وکار و سنجش تلاش شما برای نمایش آن، حق مسلم شما را در رتبه‌بندی سایت لحاظ کنند. مطالعه انواع سئو به درک عمیق‌تر ما از کیفیت این مکالمه کمک بسیاری می‌کند؛ لیکن در ابتدا بهتر است نگاهی به نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم.

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش شانس شما برای مواجهه با مشتریان بالقوه است. یک کارشناس سئو با درک اهداف شما و پتانسیل کسب‌وکار دیجیتال شما به اجرای برنامه بهینه‌سازی سایت اقدام می‌کند تا رتبه شما در فهرست نمایش جست‌وجوی کلمات کلیدی هدف ارتقا پیدا کند.

در حقیقت زمانی که کاربران در حال جست‌وجو خدمات یا محصولاتی خاصی با به‌کارگیری موتورهای جست‌وجو به‌ویژه گوگل هستند، بهترین فرصت برای معرفی شما است تا بتوانید با درصد بالایی یک فروش خوب را تجربه کنید. جایی‌که نقطه آغاز این ملاقات شیرین است به نام صفحه نمایش نتایج جست‌وجو مشهور است، صفحه‌ای که در زیر پوسته ساده و زیبای آن یک نبرد تمام عیار در کسری از ثانیه در حال وقوع است.

اگر تا به حال با دقت بیشتری به صفحه نمایش نتایج جست‌وجو نگاه کرده باشید، متوجه می‌شود که از تعداد زیادی صفحه تشکیل شده که در هر کدام از آنها چند سایت از رقبای شما در حال معرفی هستند. این صفحات به واسطه نقش سئو در تحلیل است شکل می‌گیرند.

البته اگر شما هنوز در صفحات ۱۷ یا ۱۸ آدرس سایت خود را پیدا می‌کنید باید بدانید که اوضاع شما چندان خوب نیست، زیرا اکثر انتخاب‌های کاربران محدود به چند مورد صفحه اول می‌شود و همین دلیل قانع کننده است برای کسانی که نمی‌دانند در هر جستجو ده‌ها صفحه در اختیار آنها قرار می گیرد. از این لحاظ بهترین کار استفاده از نظرات یک مشاور سئو برای بررسی سایت شما است تا مشکلات و راه‌حل‌ها را در یک سبد جامع در اختیار شما قرار دهد.

هر بار که معرفی سایت شما در صفحات حتی دوم و سوم اتفاق می‌افتد شما تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد که در دیجیتال مارکتینگ به معنای یک هشدار جدی برای شروع یک سقوط آزاد هولناک یک کسب‌وکار است. بنابراین کسب‌و‌کارهای دیجیتال به‌شدت روی سئو برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند تا با به کارگیری نقش سئو و جذب مشتریان بیشتر نرخ فروش خود را افزایش دهند و از رقبا پیشی بگیرند.

معرفی برند

معرفی برند یک از ثمرات مستقیم نقش سئو است. هر چه کیفیت سئو شما بیشتر باشد در جایگاه بهتری از صفحه نمایش جست‌وجو قرار خواهید گرفت. این بهترین فرصت برای دیده شدن و معرفی برند شما است. با افزایش شهرت برند شما، رغبت بیشتری در کاربران برای خرید محصولات و خدمات شما ایجاد می‌شود.

نقش سئو بسیار متنوع است. گوگل با شیوه‌نامه خود با دقت بالا در تلاش است تا بهترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهد. تاکتیک‌ها و تنظیمات که گوگل معرفی می‌کند همان نقش سئو است که باعث می‌شود که وب سایت شما به مکانی مفید برای کاربران تبدیل شود.

بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری فی‌نفسه کار بسیار مهمی است که در رضایت کاربران وب سایت بسیار موثر است. با این حال ارباب جست‌وجوی جهان شرکت معظم گوگل تأکید ویژه‌ای در بهبود تجربه کاربری دارد و از آن به‌عنوان معیاری تاثیر گذار در رتبه‌بندی سایت توسط موتور جست‌وجو یاد می‌کند.

این تدبیری هوشمندانه است که گوگل در پیش گرفته تا کاربران بتوانند محتوای مورد نیاز خود را با کیفیت بالایی و لذت تجربه کنند. پس یک از اولویت‌های شما بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری در دیجیتال مارکتینگ است و همین وظیفه نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ پر رنگ‌تر می‌کند.

کسب‌وکار آنلاین با ورودی بیشتر

به‌جرأت می‌توان گفت بهترین لحظه فروش زمانی است که کاربران خود به‌دنبال خرید هستند و خرید که همراه با کشف و جست‌وجو باشد به تجربه فروش بسیار نزدیک‌تر است.  به عبارتی فروختن آب به کسی تشنه است کار سختی نخواهد بود و با انجام نقش سئو شما بخش مهمی از نقشه راه در کسب‌وکار دیجیتال را از سرگذرانده‌اید و به نسبت دیگر روش‌های فروش مانند ایمیل یا تماس تلفنی نیاز به‌صرف انرژی زیادی نخواهید داشت.

سئو و کاربران گوشی به دست

با مصرف روزافزون گوشی همراه به‌عنوان دستگاهی که به‌راحتی می‌تواند با دنیای اینترنت ارتباط برقرار کند گوگل نیز معیار جدیدی را وضع و بر نقش سئو در اجرای آن تاکید کرد. گوگل اعلام کرد وب‌سایت‌ها موظف هستند برای کاربرانی که از طریق گوشی به سایت آنها مراجعه می‌کنند توجه ویژه‌ای داشت باشند.

سئو برای موبایل راهی است تا وب سایت شما به سرعت و با کیفیت مناسب در صفحات کوچک موبایل به نمایش درآید. هر چقدر تجربه کاربران سایت شما روی گوشی همراه ضعیف باشد احتمال خارج شدن و صرف نظر کردن آنها از مطالعه یا تماشای محتوای شما بیشتر است و این به‌معنای از دست دادن بیش از از۸۰ درصد کاربران اینترنت است.

 

فروش بیشتر با سئو

نقش سرعت سایت در بهبود سئو

مفهوم سئو با بهبود بارگذاری و سرعت نمایش سایت پیوندی ناگسستنی دارد. افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت باعث خوشحالی عمیق کاربران می‌شود که علاوه بر مشاهده بهتر محتوا شما نیز می‌توانید به ملاقات دوباره آنها نیز امیدوار باشید. از آن سو کندی بارگذاری محتوا خداحافظی کاربران از سایت شما را حتی بدون دیدن محتوا در پی خواهد داشت. حال که به نقش سئو در افزایش سرعت سایت پی بردید بهتر است با چند سایت آنالیز آنلاین سایت نیز آشنا شوید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه افزایش سرعت سایت کلیک نمایید. 

اهمیت نقش سئو در  دیجیتال مارکتینگ به‌معنای به ثمر رساندن تلاش‌ همه بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. استراتژی سئو تلاش می‌کند تا آنچه که شما سعی در ارائه آن به مشتریان دارید را برای موتورهای جست‌وجو تفهیم کند و با تطبیق و رعایت مقررات آنها سایت شما را به دروازه‌ای برای فروش هر چه بیشتر تبدیل کند.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...