موشن گرافیک انیمیشنی است که بخش اعظم آن را متن های مختلف، تشکیل می دهند به زبان ساده تر، نوعی طراحی گرافیکی متحرک است.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک

از بدو پیدایش موشن گرافیک، بر سر مرز بین آن و انیمیشن بحث های زیادی وجود داشته است. از اولین نمونه های آن، می توان به تیتراژ آغازین فیلم روانی(۱۹۶۰)، ساخته آلفرد هیچکاک اشاره کرد. در این تیتراژ، می توان تلفیق شگفت انگیز صدا، حرکت و طراحی گرافیکی را مشاهده کرد.

موشن گرافیک روشی برای برقراری ارتباط با بیننده و ایجاد عمق در داستان است. با کمک موسیقی و جلوه های ویژه می توان پیام مورد نظر را به مخاطب ارسال کرد. امروزه از این ویدیو ها برای تبلیغات، تیتراژ فیلم ها، بیان روایات و اطلاع رسانی در مورد موضوعی مشخص و چندین کاربرد دیگر، استفاده می شود.

شاخص های کلیدی یک موشن گرافیک

این ویدیو ها برای توصیف مفاهیم و اطلاعات پیچیده به کار می رود. اما به هر ویدیویی که با این هدف ساخته شده نمی توان گفت موشن گرافیک، برای اینکه بتوانید آنرا از ویدیو های ساده را تفکیک کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ظرافت: این ویدیو ها پیچیده تر از ویدیو های معمولی است.
  • رسمی بودن: این قبیل ویدیو ها ظاهری جدی دارند.
  • استفاده از رنگ های زنده: برای یادگیری بهتر و جلب توجه بیننده، در این ویدیو ها از رنگ های زنده و شاد استفاده می شود.
  • ساده سازی: با استفاده از روش های گوناگون سازی چیز های پیچیده ای مثل چارت ها، آمار و ارقام و … را ساده سازی می کند، به طوری که فهم آن برای بیننده راحت تر باشد.
  • جذاب: می تواند موضوعات کسل کننده را به صورت خنده دار و جذاب نمایش دهد.

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک ها را می توان بر اساس هدف، در سه دسته تقسیم بندی کرد. این دسته بندی شامل موشن گرافیک احساسی، توضیحی، و تبلیغاتی می باشد.

  • موشن گرافیک احساسی یا اموتیو

سبک این ویدیو به گونه ای است که تلاش می کند احساسی را در بیننده ایجاد کند. هدف اصلی این قبیل موشن گرافیک ها، ایجاد نوعی واکنش احساسی و قدرتمند در بیننده است. بر اساس داستانی که در موشن گرافیک روایت می شود، ممکن است احساسی خوب یا ناخوشایند به بیننده القا شود. به هر حال در این قبیل ویدیو ها هدف این است که مخاطب پس از مشاهده آن به خاطر احساسی که در او برانگیخته شده، کار خاصی انجام دهد.

  • موشن گرافیک توصیفی

ویدیو هایی که در این دسته تولید می شوند، می خواهند مفهومی را تعریف کرده یا در مورد محصول و خدماتی مشخص، توضیحاتی ارائه کنند. برای اینکه بتوان مفهومی را به شکل ساده توضیح داد، از تصاویر متحرک استفاده می شود. این رویکرد اغلب در مواقعی که موضوع مورد نظر به شدت فنی بوده یا نیاز به توضیحات زیاد و پیچیده ای دارد مورد مناسب تر است.

انواع موشن گرافیک

  • موشن گرافیک تبلیغاتی

این قبیل ویدیو ها برای فروش محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. در این ویدیو ها مخاطب را تحریک می کنند تا اقدام به خرید محصول کرده یا از خدمات ارائه شده استفاده کند. این ویدیو ها به راحتی قابل تشخیص هستند. هر ویدیویی که سعی می کند مشتری را ترغیب به خرید کنند در این دسته قرار می گیرد.

کاربردهای موشن گرافیک

ساخت چنین ویدیو هایی، کاربردهای زیادی دارد که از آنها می توان به طراحی برند، طراحی تیتراژ فیلم، روایت داستان، آگاهی دهی، توصیف مفاهیم، توصیف محصول و خدمات اشاره کرد. همچنین با استفاده از این روش می توان بدون از دست دادن توجه مخاطب، موضوع را بیان کرده و تاثیر زیادی بر روی بیننده گذاشت. این قبیل ویدیو ها توانایی فوق العاده بالایی در تبدیل اطلاعات و مفاهیم پیچیده به پیام های ساده و واضح دارند.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
2 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید...