امروزه برندها و کسب و کارهای زیادی با ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی سعی می کنند تا کسب و کار خود، عملکرد ها و مزیت های آن را به کاربران نمایش دهند. اما شاید برای بیشتر افراد موشن گرافیک یک واژه ی غریب باشد. در واقع موشن گرافیک از ترکیب دو کلمه ی موشن و گرافیک به معنی گرافیک پویا یا تصاویر متحرک تشکیل شده است. اما وقتی این تصاویر متحرک با آهنگ سازی همراه شوند جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند و در تبلیغات و فیلم سازی بیشتر استفاده می شود. در زیر قصد داریم تا شما را بیشتر با این شیوه ی فیلم سازی و تبلیغ آشنا کنیم تا بتوانید با معرفی کسب و کار خود به پیشرفت آن کمک کنید.

موشن گرافیک تبلیغاتی
موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟

موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟

ترکیب حرکت و صوت در رسانه های امروزی را موشن گرافیک می گویند و اگر جهت معرفی محصول یا خدمات مجموعه ی خاصی ساخته شود موشن گرافیک تبلیغاتی نامیده می شود. تکنیک موشن گرافیک یکی از ارزان ترین روش های تبلیغ نسبت به تیزرهای تبلیغاتی می باشد. در واقع موشن گرافیک تبلیغی المان های خاصی را به کار می گیرد تا هدف مشخصی را توضیح و یا تفسیر کند.

برای اطلاعات بیشتر راجع به موشن گرافیک کلیک کنید.
موشن گرافیک و رسانه های تبلیغی ویدئویی با توجه به نوع کسب و کار تعیین می شوند و ویدیوهایی که ساخته می شوند دارای زمان اندک حدود ۳۰ الی ۹۰ ثانیه هستند. اگر موشن گرافیک برای معرفی یک اپلیکیشن یا نرم افزار باشد قطعا زمان بیشتری دارد.

دلایل انتخاب موشن گرافیک تبلیغاتی

دلایل انتخاب موشن گرافیک تبلیغاتی

شاید بیشتر کسب و کار ها بگویند که با وجود این همه ابزار تبلیغاتی متفاوت چرا باید از موشن گرافیک تبلیغاتی برای معرفی خدمات استفاده کنیم؟ قطعا اگر شما از یک پوستر زیبا با گرافیک جالب و مفهومی برای تبلیغ و معرفی خود استفاده کنید تاثیر گذار خواهد بود. اما اگر این گرافیک مفهومی با حرکت و صدا همراه شود تاثیر آن چندین برابر می شود و گاها ممکن است موجب برند سازی و پایداری مشتریان شود. این گونه تبلیغات بهترین خروجی را برای جای دادن تبلیغ در ذهن مخاطب ایجاد می کنند و در واقع موشن گرافیک توانسته است به هدف خود دست یابد.

در موشن گرافیک تصاویر گرافیکی و افکت های خاص و رنگ های جذاب به کار گرفته می شود تا ویدیو ساخته شود‌ معمولا این کار به وسلیه برنامه هایی از قبیل مالتی مدیا،  فتوشاپ، ادوب افتر افکت و سینما ۴D ساخته می شود و قابل پخش در وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، تلویزیون و ‌‌… هستند و طرفداران زیادی هم دارند.

مزایای موشن گرافیک تبلیغاتی

مزایای موشن گرافیک تبلیغاتیمزایای موشن گرافیک تبلیغاتی

رقابت در دنیای کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا سبب می شود تا کسب و کارها تلاش کنند با شیوه های جدید تر و تاثیرگذارتر خدمات و محصولات خود را معرفی کنند. موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از این شیوه های تبلیغات است. دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی برای بیشتر افراد در سراسر جهان فراهم است پس بهتر است کسب و کارها ابتدا تعیین کنند که چه موشن گرافیکی مناسب کسب و کار آن هاست و از چه روشی برای انتشار آن استفاده کنند تا تاثیر گذار باشد. کیفیت کار و تاثیر گذاری آن باعث می شود در مدت زمان کمی کسب و کار شما شناخته شود و مشتریان بالقوه  زیادی جذب کنید. از مهمترین مزایای استفاده از تصاویر متحرک تبلیغاتی یا موشن گرافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.
مهمترین مزیت استفاده از تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک هزینه پایین این روش نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی و بیلبوردها می باشد.
تیزر تبلیغاتی در زمان کمی ساخته می شود و با حجم کمی که دارد در کمتر از یک دقیقه هدف خود را به مخاطب القا می کند.
در ساخت موشن گرافیک نیاز به داشتن بازیگر و محیط فیلم برداری نخواهید داشت و این کار توسط نرم افزارهای خاصی انجام می شود‌.
موشن گرافیک ها مورد پسند تمام سلیقه ها و تمام سنین خواهد بود.
محدودیتی در انتخاب موضوعات موشن نیست و شما با هر کسب و کاری می توانید تبلیغات خود را به موشن گرافیک بسپارید و این شیوه  مدرن و پر طرفدار را امتحان کنید.
محصولات جدید با استفاده از موشن گرافیک به راحتی پذیرفته می شوند.
هیجان زیادی که در این شیوه ی تبلیغاتی وجود دارد مخاطب را مجذوب تماشای ویدیو تا انتها می کند و حس کنجکاوی مخاطب را تحریک می کند تا نسبت به محصولات و خدمات بیشتر اطلاعات کسب کند‌.

هزینه موشن گرافیک تبلیغاتی

هزینه موشن گرافیک تبلیغاتی

هزینه ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی به پارامترهای زیادی بستگی دارد. به طور کلی تعرفه این تبلیغات با توجه به ویدیوهای تبلیغاتی بسیار کمتر است چون هزینه های جانبی را در حد زیادی کاهش داده است. از مهم ترین پارامترهای تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک می توان به نوع موشن گرافیک اشاره کرد که در سه نوع موشن گرافیک فانتزی و پلت، موشن گرافیک ایزومتریک سه بعدی و تصویر سازی و طراحی کاراکتر و محیط وجود دارد. معمولا قیمت گذاری تصویرسازی با توجه به نوع سناریو و حجم پروژه تعیین می شود. دو مدل دیگر موشن گرافیک بستگی به زمان ویدیو دارد هرچه زمان بیشتر باشد قیمت بیشتر می شود. پوشن گرافیک ایزومتریک سه بعدی قیمت بالاتری نسبت به مدل فانتزی و پلت دارد‌.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار ساخت موشن گرافیک کلیک کنید.

انواع موشن گرافیک تبلیغاتی

  • موشن گرافیک تبلیغاتی از لحاظ ساختار به سه دسته ی زیر طبقه بندی می شوند.
    موشن گرافیک به وسیله تصاویر هندسی: در این شیوه اشکال گرافیکی و هندسی را با صوت همراه می کنند. این کار جلوه ی خاص و خروجی جذابی برای مخاطبان به دنبال دارد‌. این شیوه بهترین راهکار برای پیش کشیدن مطالب سخت و پیچیده می باشد‌.
  • استفاده از کاراکتر: در این تیزر از کاراکترها برای بیان مفاهیم استفاده می شود و در بیشتر موارد می توانند کاملا احساسات و پیام های مد نظر را به مخاطبان انتقال دهد. هزینه این تیزر نسبت به سایر روش ها بیشتر است چون با جزئیات زیادی همراه است و وقت زیادی صرف می شود.
  • موشن گرافیک لوگو متحرک: حتما بارها دیده اید که در پایان ویدیوهای موشن گرافیک اسم لوگو را با جلوه ی خاصی نمایش داده اند تا در ذهن مخاطب ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد. زمان لگو اینترو محدود و حدود ۳ تا ۱۰ ثانیه است ولی تاثیرگذاری زیادی بر جای می گذارد.

 برای اطلاعات بیشتر در زمینه  تکنولوژی نوین، تحقیق و توسعه و آموزش طراحی سایت  پایگاه خبری تحقیق و توسعه R&D NEWS  را  مطالعه نمایید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...