یک برنامه کاربردی اپلیکیشن موبایل، که معمولاً به عنوان یک برنامه خوانده می‌شود، نوعی نرم افزار کاربردی است که برای اجرای آن بر روی دستگاه تلفن همراه، مانند تلفن هوشمند یا تبلت طراحی شده است. اپلیکیشن موبایل همراه غالباً برای ارائه خدمات مشابه به رایانه های دسترسی به رایانه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برنامه ها به طور کلی واحد های نرم افزاری منفردی با عملکرد محدود هستند. استفاده از موبایل اپلیکیشن در ابتدا توسط Apple Inc. و App Store آن رواج پیدا کرد، که هزاران برنامه کاربردی را برای iPhone ، iPad و iPod Touch ارائه می‌دهد.

یک اپلیکیشن موبایل ممکن است به عنوان یک برنامه، برنامه وب، برنامه آنلاین، برنامه آیفون یا برنامه تلفن هوشمند شناخته شود.

برنامه های تلفن همراه یک دور از سیستم های نرم افزاری یکپارچه است که به طور کلی در رایانه های شخصی یافت می شوند. درعوض ، هر برنامه عملکردی محدود و جدا از قبیل بازی ، ماشین حساب یا مرور وب موبایل را ارائه می دهد. اگرچه ممکن است برنامه های کاربردی به دلیل محدودیت منابع سخت افزاری دستگاه های اولیه تلفن همراه از تکلیف کاری خودداری کنند ، اما ویژگی آنها اکنون جزئی از مطلوبیت آنها است زیرا آنها به مصرف کنندگان این امکان را می دهند تا آنچه را که دستگاه های خود قادر به انجام هستند انتخاب کنند.

 

ساده ترین برنامه های اپلیکیشن موبایل برنامه های مبتنی بر رایانه شخصی را گرفته و آنها را به دستگاه تلفن همراه منتقل می کنند. با قوی تر شدن برنامه های موبایل، این تکنیک تا حدودی فاقد آن است. یک رویکرد پیشرفته تر شامل توسعه ویژه برای محیط موبایل، با استفاده از محدودیت ها و مزایای آن است. به عنوان مثال، برنامه هایی که از ویژگی های مبتنی بر مکان استفاده می کنند، ذاتاً از روی زمین با چشم به موبایل ساخته می‌شوند با توجه به اینکه کاربر مفهوم یکسانی از مکان در رایانه شخصی ندارد.

۶ نوع اصلی اپلیکیشن موبایل

۱. برنامه های متحرک LIFESTYLE

برنامه های lifestyle در سالهای اخیر پرقدرت شده اند. برنامه شیوه زندگی برنامه ای است که جنبه های فردی را که سبک زندگی شما است، پشتیبانی می کند. منظور من این است که انواع برنامه های تلفن همراه مربوط به:

تناسب اندام
دوستیابی
غذا
موسیقی
مسافرت رفتن
زیبایی

آنها بخشی از مجموعه زندگی سبک کاربر هستند، احتمالاً در آنجا خوب هستند. این برنامه هایی است که افراد به طور روزانه به آنها روی می آورند تا به آنها کمک کنند آهنگ جدید ، رستوران یا مقصد بعدی را پیدا کنند. آنها برنامه هایی هستند که به آنها کمک می کنند خودشان را پیدا کنند ، دوست دارند و دوست ندارند و مکان بعدی را انتخاب می کنند.

۲. برنامه های متحرک رسانه های اجتماعی

برنامه های رسانه های اجتماعی برخی از محبوب ترین انواع برنامه های تلفن همراه موجود هستند. ما شبکه های اجتماعی خود را می سازیم و بیشتر ما هر روز با آنها چک می کنیم. فیس بوک به تنهایی بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال روزانه را گزارش می کند.

به طور طبیعی ، ما می خواهیم سهولت دسترسی را که یک برنامه موبایل ارائه می دهد داشته باشیم. برنامه های رسانه های اجتماعی باید سرگرم کننده ، سریع و به طور مداوم ویژگی های در حال گسترش شبکه های اجتماعی را پشتیبانی کنند.

جامعه امروز بیشتر از گذشته در مورد زندگی روزمره آنها به اشتراک می گذارد. به همین دلیل ، حتی برنامه هایی که لزوماً در دسته رسانه های اجتماعی قرار ندارند ، ممکن است بخواهند عملکرد اشتراک گذاری اجتماعی را در بر گیرند.

بسیاری از برنامه های دیگر به شما امکان می‌دهند محصولی ، نمره بالایی یا اخبار را با شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. آنها سهولت در استفاده کاربران را بدون نیاز به ترک برنامه، برای کاربران خود آسان می کنند.

در صورت ارائه خدمات یا فروش کالایی که کاربران می توانند با شبکه های خود به اشتراک بگذارند ، ویژگی های اشتراک گذاری اجتماعی را به برنامه خود اضافه کنید. این عملکرد باعث می شود تا کاربران شما در حالی که با شبکه هایشان مقایسه می شوند دوباره و دوباره به اشتراک بگذارند.

برخی از برنامه های رایج رسانه های اجتماعی عبارتند از:

فیس بوک
اینستاگرام
پینترست
اسنپ چت

برای اطلاعات بیشتر در زمینه موبایل اپلیکیشن به مقاله “برنامه موبایل (Mobile Application) چیست؟” مراجعه بفرمایید.

۳. اپلیکیشن موبایل UTILITY

برنامه های کاربردی انواع اپلیکیشن موبایل است که ما اغلب ممکن است بدون فکر کردن در مورد آنها به عنوان برنامه ، از آنها استفاده کنیم. بسیاری از آنها روی دستگاه شما از قبل نصب شده اند و یک عملکرد واحد را ارائه می دهند.

برخی از نمونه های متداول عبارتند از:

یادآوری
ماشین حساب
چراغ قوه
هوا
اینها انواع اپلیکیشن موبایل هستند که تمایل داریم بیشتر از آنها استفاده کنیم اما برای مدت زمان کوتاه تری. شما معمولاً ماشین حساب خود را برای حل معادله (مانند محاسبه صورتحساب در رستوران) باز کرده و سپس آن را کنار می گذارید.

تمام تلاش خود را بکنید تا فرکانس برنامه کاربردی خود را افزایش دهید تا بتوانید از آن با موفقیت استفاده کنید. بازدیدهای کوتاه چندان سودآور نیستند ، اما بسیاری از آنها می توانند به یک درآمد قابل توجه اضافه کنند.

۴. اپلیکیشن موبایل ENTERTAINMENT MOBILE

دسته بازی و سرگرمی بسیار زیاد و به همین ترتیب بسیار رقابتی است. بازی ها یکی از مقولات بارز اپلیکیشن موبایل هستند و نیاز به توضیح کمی دارند. این نوع برنامه ها در بین توسعه دهندگان محبوب هستند زیرا باعث می شوند کاربران هر هفته چندین بار ، گاهی اوقات چندین بار در روز بازگردند.

در موفق ترین بازی ها هم فرکانس و هم طول بازی زیاد است. تلاش کنید تا با ارائه مشوق هایی به کاربرانی که هر روز یا تعداد مشخصی از روزها پشت سر هم می روند بازی خود را به عنوان “اعتیاد آور” تبدیل کنید.

برخی از نمونه برنامه های بازی عبارتند از:

پرندگان عصبانی
جنگ قبایل
گشت و گذار در مترو

۵- برنامه های متحرک تولیدی

اگرچه ممکن است بهره وری به عنوان یکی از خسته کننده ترین برنامه های تلفن همراه به نظر برسد ، این یک دسته فوق العاده محبوب است. این نوع برنامه ها به کاربران خود کمک می کند تا یک کار را به سرعت و کارآمد انجام دهند، کاری که بعضی اوقات کارهای دنیوی را آسان تر کرده و به جرات می گویم سرگرم کننده است؟

نمونه هایی از برنامه های بهره وری ، بسیاری از محصولات Google و Apple ، مانند:

اسناد
ورق
کیف پول / پرداخت

این نوع برنامه ها وقتی درست انجام می شوند ضروری هستند. این بدان معنی است که به کاربر شما کمک می کند تا یک وظیفه را آسان تر، سریعتر و مؤثرتر از رقبای خود انجام دهد. ویژگیهای مناسب که به آنها اجازه می دهد از نقطه A به نقطه دیگر انجام شوند، چیزی است که این نوع برنامه های موبایل را از هم جدا می کند ، بنابراین خلاق باشید و راهی برای انجام کارهایی بدست آورید که هیچ کس دیگری انجام نمی‌دهد.

۶. اخبار / اپلیکیشن موبایل OUTLETS اطلاعات

اخبار و برنامه های اطلاعاتی بسیار سرراست هستند، آنها اخبار و اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا بتوانند چیدمان ساده ای را درک کنند که به طور کارآمد آنها را به سمت چیزهایی که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند هدایت کنند.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...