ارزش مدیریت ارتباط با مشتریان رمزی است که باید با طلا بر دیوار اتاق هر یک از کارکنان شرکت‌ها نوشت چرا که دوام هر کسب‌و‌کاری به درک آن وابسته است.

پیدا کردن مشتری برای هیچ تجارتی آسان نیست و هنگامی‌که آن را پیدا کردید چالش مهم دیگری در پیش خواهید داشت چگونه می‌توان با این مشتریان رابطه محکم و پایداری ایجاد کرد.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده تا به شما کمک کند تا بر ارتباط خود با مشتریان تمرکز کنید،‌ آن را بهینه و ساده تر کنید. آنها را بیشتر بشناسید و در نهایت یک رابطه برد برد همیشگی برقرار کنید.

تعامل با کیفیت،‌مداوم و به موقع با مشتریان همه چیز کسب‌وکار شما است چرا که هیچ شغلی بدون جامعه مشتریان خود وجود نخواهد داشت و روشن است که موفقیت یک تجارت با نحوه مدیریت اطلاعات جامعه مشتریان رابطه تنگاتنگی دارد.

ارتباط با مشتریان پلی مهم بین محصولات  خدمات کسب‌وکار شما و نیازهای مشتری است. در واقع اغلب کسب‌و‌کارهایی که به سراغ سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان می‌روند در جست‌وجوی راهی برای بهبود کیفیت و سازگاری و روابط خود با مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری هستند.


این به آن معنی است که مدیران مشتاقانه می‌خواهند فرآیندهای اصلی تجارت خود را بهبود ببخشند. آنها در جست‌وجوی راهی آسان برای مدیریت اطلاعات تماس و ارتباط با مشتریان هستند.

از‌ همین‌رو در هنگام خرید نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نخستین گزینه مدنظر مدیریت تماس است که توسط ۸۸ درصد کاربران درخواست می‌شود و پس از این گزینه امکان پیگیری تعاملی با مشتری است که با ۸۰ درصد درخواست از سمت کاربران جزو مهم‌ترین بخش‌های سیستم ارتباط با مشتریان به‌شمار می‌رود.

نکته جالب این است که امکان برنامه‌ریزی کارهای و تنظیم یادآوری در جایگاه بعدی محبوب‌ترین آپشن‌های نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان با حجم ۷۵ درصد از درخواست‌ها است.

بااین‌وجود،  وقتی می‌خواهیم از ارزش ارتباط با مشتریان در کسب‌وکارها صحبت کنیم باید نگاه خود را به این امر معطوف کنیم که چگونه سیستم ارتباط با مشتری می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند، چگونه لوله فروش را مدیریت کنیم، چگونه سرنخ‌های فروش را پیدا کنیم، چگونه کمپین‌های بازاریابی بهتری ایجاد کنیم، چگونه تیم کسب‌وکار مدیریت کنیم و چگونه گزارش‌های خدمات مشتری را تحلیل کنیم و حتی داد‌ه‌ها را حفظ کنیم. در واقع این چشم‌اندازی بزرگی است که در نتیجه خرید یک سیستم مدیریت ارتباط مشتریان و توجه به ارزش ارتباط با مشتریان نصیب شما می‌شود. ابزاری قدرتمند که ‌می‌تواند با آن همه‌ این کارها را انجام دهید و ما مدعی هستیم که بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) را در اختیار شما می‌گذاریم. برای مطالعه در زمینه یکی از روش های افزایش درآمد کلیک نمایید.

اگرچه مدیران کسب‌وکار با وجود تحمل مشقت‌های نبود چنین امکانی هنوز از صحبت کردن درباره آن طفره می‌روند،‌ ولی حتی کاربران نرم‌افزار CRM نیز وقت کمی را صرف پرداختن به ارزش های اصلی و کلیدی ارتباط با مشتریان می‌کنند. شاید این زمانی است که نخستین تماس را با کارشناسان ما برقرار کنید تا شما نیز از دیدن  چشم‌انداز وسیع و درخشان از ارزش ارتباط با مشتریان لذت ببرید.

ارزش ارتباط با مشتریان

همان‌طور که شرکت شما رشد می‌کند پایگاه داده‌ها مشتری شما نیز رشد می‌کند و سرانجام روزی فرا می‌رسد که احساس می‌کنید تمرکز و ساده کردن ارتباط با مشتریان معمول هم کار سختی شده است چه رسد به مشتریان بالقوه‌ای که درمیان انواع این داده‌ها منتظر معرفی خدمات و محصولات شما هستند‌،‌ این شروع خوبی برای درک ارزش ارتباط با مشتریان است.

کارد چنان به استخوان می‌رسد که مکالمه‌های مهم و باارزش در بین ایمیل‌ها متعدد در زیر خاک فراموشی پنهان شده‌اند و روابط  باارزش بین داده‌ها در میان صفحات گسترده محاسبات بی‌توجه مانده اند. انبوه یاد‌داشت‌ها شما را کلافه کرده و تعامل با مشتریان به‌راحتی دچار تعارض می‌شود. بر همگان روشن و مبرهن است که همه این وقایع به معنای از دست دادن درآمد است که حق شما از تلاش شبانه‌روزی است؛ لیکن باید نگران باشد پژوهش‌های حوزه کسب‌وکار در ارزش ارتباط با مشتریان نشان داده که گره تمام این مشکلات به‌واسط وجود سیستم ارتباط با مشتریان گشوده می‌شود.

نتایجی از گزارش‌های فروش نرم‌افزار CRM نشان داده که ۷۴ درصد از کاربران اظهار کردند این نرم‌افزار دسترسی به اطلاعات مشتریان را بهبود بخشیده و ۶۱ درصد نیز بیان کردند به‌وسیله CRM تواستند آسانتر به داده‌های کلیدی مشتریان دست پیدا کنند.

نتایج پژوهشی که شرکت کاپترا درباره ارزش ارتباط با مشتریان انجام داده بود نشان داد که ۴۷ درصد کاربران CRM مدعی هستند که حفظ و رضایت مشتریان با استفاده از سیستم ارتباط با مشتریان رشد چشمگیری داشته است. به عبارتی ساده رابطهٔ بهتر مشتری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

نرخ رضایت مشتریان

اینجا فقط بحث درباره خدمات مشتری نیست بلکه در مورد کیفیت تعامل روزانه شما با مشتریان صحبت می‌کنیم. قبل از هر چیز بگذارید برای چند لحظه به  این  پرسش‌ها فکر کنیم.

  • آیا می‌دانید همه اطلاعات مشتریان شما در کجا است؟
  • آیا همیشه با یک بانک اطلاعاتی به روز که حاوی تمام اسامی،‌ شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل صحیح است کار می‌کنید؟
  • آیا می‌توانید ایمیل هر مخاطب،‌ شمار‌ه‌های تلفن همراه و ثابت، آدرس پستی، آدرس وبسایت و البته نام کامل هر مشتری را در یک مکان مشاهده کنید؟
  • آیا می‌دانید چه کسی در راس شرکتی است که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید.
  • آیا همه تعاملات مشتری در یک مکان ذخیره می‌شوند؟ آیا همه افراد شرکت شما می‌توانند به تاریخچه این تعاملات دسترسی داشته باشند؟
  • آیا می‌دانید که در آخرین تماس همکار شما با مشتری یک بحث بین آنها رخ داده است؟
  • آیا می‌دانید که آخرین بار چه زمانی با مشتریان تماس گرفته شده است و احتمالاً اکنون زمانی مناسبی است تا درباره فروش جدید با آنها ارتباط برقرار کنید؟
  • آیا فقط با انجام چند کلیک می‌تواند سابقه خرید مشتریان خود را پیدا کنید؟

اگر جواب شما به تمام این سوال‌ها منفی است، پس می‌توان گفت شرکت شما از یک بی‌نظمی در مدیریت تماس رنج می‌برد که به شدت در کیفیت و قوام روابط شما با مشتریان و ترسیم چشم‌انداز‌های صحیح تاثیر می‌گذارد و باید نگاهی عمیق به ارزش ارتباط با مشتریان داشته باشید.

یک سیستم ارتباط با مشتریان می‌تواند با کمک به شما در متمرکز کردن بهینه‌سازی و ساده کردن ارتباطات با مشتریان سود بیشتری به شما برساند و ارزش ارتباط با مشتریان را به سرمایه مالی تبدیل کند.

شناخت بهتر از مشتریان

به همین سادگی که به‌نظر می‌رسد این واقعیتی است که وجود دارد. همین که همه اطلاعات شما در یک مکان ذخیره شود سیستم CRM را به یک ابزار ارتباطی بسیار قدرتمند تبدیل می‌کند و شناخت بهتر از مشتریان به کاری سهل مبدل می‌شود.

یک سیستم CRM همانند یک برگه تقلب است که می‌تواند به آسانی اطلاعات کلیدی مشتریان را در عرض چند ثانیه در اختیار تیم‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری شما قرار دهد و از لذت مزیت رقابتی آن شادی دو چندان نصیب آنها و موفقیت‌های بزرگ‌تری نصیب کسب‌وکار شما شود.

آنها نه تنها نام کامل مخاطب ،‌شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس پستی، آدرس وب‌سایت و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مشتریان را می‌دانند بلکه به نکات مهم‌تری همچون موقعیت مخاطب در شرکت، روابط وی با دیگر مشتریان در پایگاه داده شما و حتی روزهای تولد آنها اطلاع دارند.

با تمام این اطلاعات که با استفاده از چند کلیک در اختیار شما قرار می‌گیرد ارائه خدمات شخصی‌سازی شده برای مشتریان هرگز دیگر همانند رویا نخواهد بود. اینجاست که متوجه می‌شوید چرا باید وقتی مشتری تماس می‌گیرد اطلاعات او در مقابل چشمانتان و ارزش ارتباط با مشتریان چگونه در روحیه تماس کارکنان شما موثر است.

درعین‌حال با کمک  سیستم CRM می‌توانید تمام فعالیت‌ها، پروژه‌های فروش، پیام‌های چت زنده،‌ تبادلات ایمیل‌ها، فاکتورها، سفارش‌ها، قراردادها و البته درخواست خدمات مشتری را که تاکنون یک مخاطب در آن دخیل بوده در یک مکان مناسب و امن ذخیره کنید.

به‌‌ عبارت‌ دیگر سیستم CRM به شما کمک می‌کند تا بیش‌ازپیش  بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند و اگر همین قدر از ارزش ارتباط با مشتریان را درک کنید موفقیت به شما نزدیک‌تر از آن چیزی است تصور می‌کنید.

ادامه مقاله را در بخش دوم مطالعه نمایید.

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.    

۵/۵ - (۱ امتیاز)
1 دیدگاه
  • پری
    نوشته شده در ۱۳۹۹-۰۲-۰۸ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    خیلی اطلاعات کسب کردم در مورد ارزش مدیریت ارتباط با مشتریان در کسب و کارها از مقالات مفیدتون سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید...