لینک سازی بعنوان یکی از مهم ترین مولفه های سئو به شمار می رود که منجر به افزایش اعتبار دامنه و در نهایت افزایش ترافیک سایت می شود. لینک سازی خارجی برای یک سایت به منزله شهرت برای یک فرد است ، اگر فردی مشهور و شناخته شده و معتبر باشد ، در جاهای مختلف از وی تعریف می شود ، نقل قول ها و کارهایی که وی انجام داده در محافل مختلفی مورد ستایش قرار می گیرد ، حالا فرض کنید یک وبسایت معتبر باشد ، محتوای خوبی تولید کند و برای کاربران مفید واقع شود ، این وبسایت در دنیای اینترنت مورد بازنشر قرار می گیرد و به صورت مداوم از آن نام برده می شود ، در نتیجه اعتبار افزایش یافته و گوگل ترافیک بالایی را به این سایت سرازیر می کند. این افزایش اعتبار از طریق لینک سازی خارجی صورت می گیرد طوری که لینک های سایت مرجع در وبسایت های مختلف قرار می گیرد ، این لینک ها می توانند به صورت انکر تکست ، لینک مستقیم ، لینک به صورت منبع باشند. لینک سازی خارجی برای سئو وبسایت ها یک امر حیاتی است و به نظر بسیاری از کارشناسان سئو بعد از مولفه سرعت ، مهم ترین عامل در افزایش ترافیک به شمار می رود.

 

روش های لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به چندین صورت انجام می شود ، کلاه سیاه ها اقدام به خرید آن می کنند که ابتدا موثر بود اما با هوشمندتر شدن الگوریتم های گوگل ، لینک سازی بوسیله خرید لینک ها اسپم محسوب می شود و برای وبسایت عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. متاسفانه هنوز هم خرید و فروش لینک انجام می شود و صاحبان کسب و کار بدون توجه به عواقب این کار را انجام می دهند و زمانی متوجه ضررشان می شوند که خیلی دیر شده! بسیاری از رقبا نیز می توانند برای سایت شما اقدام به خرید لینک کنند که باید هشیار بود و با رصد مداوم لینک ها در سرچ کنسول ، این لینک ها را توسط ابزار disavow گوگل بی تاثیر کرد. روش این کار به این صورت است که شما لیستی از لینک های اسپم سایت تان را وارد ابزار disavow می کنید و بعد از مدتی گوگل این لینک ها را بی اثر می کند.

 

روش دیگر لینک سازی خارجی به صورت طبیعی و نرمال است که زمان بر است اما می تواند باعث افزایش اعتبار شود آن هم به صورت کلاه سفید! با تولید محتوای باارزش می توانید از وبسایت های دیگر لینک بگیرید ، این لینک ها به صورت انکرتکست یا لینک منبع به شما داده می شوند که واقعا در سئو موثر هستند و پیشنهاد گوگل نیز برای لینک سازی خارجی همین روش است.

 

روش دیگر اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی است ، کاربران اگر محتوای وبسایت شما را باکیفیت تشخیص دهند ، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و این روش رایگان و آسان برای دریافت بک لینک از سوشال مدیا است که منجر به افزایش ترافیک نیز می شود. لینک های وبسایت تان را در فیس بوک ، گوگل پلاس ، پینترست ، توییتر ، اینستاگرام ، تلگرام و . . . به اشتراک بگذارید.

 

روش دیگر رپرتاژ آگهی است ، اگرچه در این روش نیز بین صاحب کسب و کار و وبسایت مورد نظر ، پول رد و بدل می شود و به نوعی خرید لینک است ، اما طبیعی محسوب می شود چون لینک ها در رپرتاژ به صورت کاملا طبیعی به وبسایت شما داده می شوند و همه چیز منطقی به نظر می رسد ، رپرتاژ آگهی هزینه بر و گران است اما ارزشش را دارد.

روش های لینک سازی خارجیچطور لینک های خارجی را مشاهده کنیم؟

برای مشاهده لینک های خارجی تان می توانید از سرچ کنسول گوگل کمک بگیرید ، به بخش Links و سپس External links بروید. همچنین در moz ، ahref ، alexa ، semrush نیز می توانید لیست کاملی از لینک های خارجی تان را مشاهده کنید.

 

آیا گرفتن بک لینک از طریق کامنت در وبسایت های دیگر صحیح است؟

باید بگوییم کار درستی است اگر به اندازه و استاندارد انجام شود ، مثلا اگر وبسایت مربوط به کسب و کار x را دارید و در وبسایت دانشگاهی با موضوع y بک لینک از طریق کامنت دریافت می کنید ، این لینک برایتان ارزشی نخواهد داشت ، متاسفانه بسیاری از افراد اقدام به تلاش برای دریافت چنین بک لینک هایی می کنند. باید توجه کنیم که وبسایتی که به ما بک لینک می دهد باید هم موضوع با کسب و کار ما باشد یا دست کم نقاط مشترکی از نظر کارکرد و محتوا در دو سایت وجود داشته باشد.

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم :

ساخت بک لینک باکیفیت _ چگونه بک لینک با ارزش بسازیم؟

۱۰ راه هوشمند برای ایجاد بک لینک در وب سایت شما

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.

در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.

در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.

اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...