احتمالاً بارها از خودتان پرسیده‌اید، “چگونه می‌توانم برای به دست آوردن بهترین رتبه نتایج جستجوگرها ، برای وب سایت خود بک لینک با کیفیت بسازم؟”

پس از انتشار یک الگوریتم جدید گوگل و به روزرسانی الگوریتم هایش،حتی افراد با تجربه در زمینه بک لینک اشتباه می کنند و ممکن است این سوال را مطرح کنند.

تعداد زیادی از متخصصان بک لینک هستند که نکات و توصیه های متفاوتی را ارائه می‌دهند ، اما متأسفانه در بیشتر اوقات ، تنها کاری که انجام می‌دهند سردرگمی مردم است.

چگونه می توانیم بهترین بک لینک برای وب سایت ایجاد کنیم؟

در این مقاله، در مورد نحوه ایجاد بک لینک برای وب سایت شما صحبت خواهیم کرد ، همچنین در مورد لینک‌هایی که به طور بالقوه می‌تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند، توضیح می‌دهیم.

در گذشته لیستی از انواع بک لینک‌ها برای SEO سایت در نظر گرفته می‌شد، مدتهاست این روش از بین رفته است. سالهاست که، بسیاری از وب مسترها از تکنیک های شیب دار که از ابزارهای خودکار برای ساخت صدها بک لینک است، استفاده می‌کردند. در سئو امروزه این روش منسوخ شده است و لینک های با کیفیت بالا و مرتبط بیشترین ارزش را دارند.

اما چگونه می توانید بک لینک‌های خوبی بسازید ؟!

در اینجا نکاتی که باید برای رعایت ساخت بک لینک های خوب به وب سایت خود دنبال کنید.

به هیچ کس در زمینه بک لینک اعتماد نکنید.

به نکاتی که از منابع ناشناخته  برای دریافت بک لینک با کیفیت خوانده‌اید، اعتماد نکنید. اگر شخصی راز کسب رتبه اول در Google را برای کلمات کلیدی رقابتی کشف کند، بعید است که آن را با افراد غریبه به اشتراک بگذارد.

همیشه تحقیقات و آزمایش‌های خود را انجام دهید. با هزینه بسیار کم می‌توانید یک وب سایت ایجاد کنید تا انواع بک لینک را آزمایش کنید و مطالعات موردی خود را انجام دهید.

برای ساخت بک لینک صبور باشید.

اگر به تازگی وب سایت خود را ایجاد کرده اید، احتمال دریافت لینک های سریع و طبیعی تقریباً صفر نیست، به دست آوردن پیوندهای طبیعی زمان می‌برد.

شما باید لینکهای با ارزش بسازید و ترافیک مربوطه را به وب سایت خود هدایت کنید .چگونه این کار را می‌کنید؟

یک روش معمول نوشتن پست های مهمان در وب سایت های معتبر در جایگاه شماست.

ارسال پست های مهمان مناسب را برای سایت های معتبر

وقتی پست های مهمان را برای وب سایت های دیگر می‌نویسید، این کار را فقط به منظور دستیابی لینک در Bio نویسنده انجام ندهید.

این روش اخیراً مورد سوء استفاده قرار گرفته است، اما با استراتژی درست می‌توانید از اشتباهات رایج در آن جلوگیری نمایید و ترافیک سایت خود را بهبود دهید.

در اینجا چند نکته برای  ارسال پست مهمان شما آورده شده است:

  • از وب سایت هایی که صفحه “نوشتن برای ما” ندارند ، غافل شوید.

 همه وب سایت ها یکی از این موارد را ندارند. برخی از بهترین وب سایتها برای دریافت بک لینک ، بدون این صفحات هستند.

  • فقط برای وب سایت های بسیار معتبر که رتبه بالاتری از سایت خودتان دارد،بنویسید

برای دامنه هایی با ارزش دامنه کمتر پست ارسال نکنید، لینک شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت و ممکن است بدون اطلاع قبلی لینک حذف شود. (برای بررسی وضعیت دامنه سایت و سایر معیارهای کلیدی SEO ، از ابزار مانیتور Backlink Free Checklink Checker ما استفاده کنید.)

در نوشتن وب سایتهایی با دامنه کم ارزش تر از سایت خود وقت خود را تلف نکنید. لینک شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت و ممکن است بدون اطلاع قبلی لینک شما، حذف شود. (برای بررسی وضعیت دامنه سایت و سایر معیارهای کلیدی SEO، از ابزار مانیتور Backlink Free Checklink Checker استفاده کنید .)

  • برای هر وب سایت بیش از یک بار بنویسید

به طور مداوم برای سایت با جایگاه مناسب بنویسید و رابطه را قطع نکنید، در غیر این صورت ، بدیهی است که شما فقط برای ساختن  بک لینک می‌نویسید.

  • پیوندهای nofollow عالی هستند.

 نه برای سئو، بلکه برای ترافیک و برای جذب دنبال کننده بیشتر در رسانه های اجتماعی مفید هستند.

  • لینکها را از پست های مهمان خود نظارت کنید.

برای به روزرسانی خودکار و پیگیری همه لینک های خود از ابزارمانیتور لینک دهندهجستجوگرهااستفاده نمایید، بعضی اوقات ، وب مسترها لینک های شما را از dofollow به nofollow حذف یا تغییر می‌دهند ، یا بک لینک‌های شما را کاملاً حذف می‌کنند ، و باید روزانه این مورد را چک بفرمایید. مانیتور Backlinks یک اعلان نامه الکترونیکی برای شما ارسال می کند تا در هر زمان بک لینک شما تغییری پیدا کرد،  به شما اطلاع می دهد، تا جهت رفع آن اقدام نمایید.

  • همیشه در Bio نویسنده مطالب خود را به حساب های رسانه های اجتماعی خود لینک دهید.

من با استفاده از تکنیک هایی که در بالا به آن اشاره کردم ، موفق شده ام نتایج جستجوگرها و ترافیک مستقیمی را به یکی از وب سایت هایم بدست بیاورم ، همه از Bio نویسنده پست های مهمان من، است.

این یک صفحه تصویری است با ویزیت های مستقیم دریافت شده طی یک ماه گذشته از مطلبی که برای یک وب سایت محبوب نوشتم.

ساخت بک لینک

 

همانطور که مشاهده می‌کنید میزان ضریب بازگشت کاربران ۶۵٪ (۱۳٪ بهتر از عملکرد کلی وب سایت من) و میانگین مدت بازدید ۲:۳۱ دقیقه (۸۴٪ بهتر از میانگین مدت وب سایت من در هر بازدید) است.

هر ماه از این مقاله صدها بازدیدکننده داریم.

آیا شما به یک نمونه موفق دیگر نیاز دارید؟ نتایج یک پست مهمان دیگر را که چندی پیش نوشتم بررسی کنید.

 

این بار، من نتایج چند ماه اخیر را به شما نمایش می‌دهم، بنابراین می بینید که ارسال پست مهمان روشی طولانی مدت برای افزایش بازدیدکننده سایت است. نتایج این پست حتی بیشتر از پست مهمان قبلی است.

میزان ضریب بازگشت کاربران ۵۷٪ است که ۲۷٪ از آمار کلی وب سایت من بهتر است. مدت زمان متوسط بازدید ​​۱۰۹٪، بهتر از میانگین مدت بازدید من است.

چرا این دو نمونه پست مهمان من باعث جذب بازدیدکننده بیشتر به سایتم شد؟

من مقالات مفصل و باکیفیت را در وب سایت های معتبر بالاتر از جایگاه خود نوشتم و مردم آنقدر آنها را دوست داشتند که تصمیم گرفتند وب سایت شخصی من را نیز بررسی کنند.

من آنها  فقط برای به دست آوردن بک‌لینک ننوشتم، بلکه برای به دست آوردن مزایای استفاده از ترافیک و سئو نوشتم. حتی اگر این لینک ها با bio من نبودند، من در هر ماه صدها بازدید می گرفتم.

ردپاهای خود را روی بک لینک های خود نگذارید

یک اشتباهی که بسیاری از سئو کارها انجام می‌دهند، در هنگام ساختن بک لینک ردپایی از خود می‌گذارند، تمام پیوندهای شما باید طبیعی به نظر برسند، حتی آنهایی که برای SEO ساختید.

  • اگر پستهای مهمان را انجام می‌دهید، همیشه بایستی نویسنده خود را تغییر دهید و از نام‌های مختلف استفاده کنید.
  • از توضیحات یکسان برای وب سایت خود در سراسر وب استفاده نکنید.
  • همه پیوندهای شما را طبیعی و غیرقابل ردیابی جلوه دهید.

هوشمندترین راه برای ایجاد بک لینک های ارزش

بهترین لینک ها به وب سایت شما از طریق وب سایت‌های واقعی، دارای محتوای خوب و اشتراک رسانه های شبکه های اجتماعی هستند.

می‌توانید این رتبه ها را به طور طبیعی کسب کنید یا خودتان آنها را بسازید. تا زمانی که از وب سایت‌های معتبر در جایگاه شما بیایند، ارزش سئو بسیار خوبی دارند.

من اصرار به روش ساخت لینک خاصی ندارم. آنچه برای من مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. به همین دلیل در ابتدای مقاله گفتم که شما باید آزمایش های خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای وب سایت شما مناسب است.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که رقبا از نظر سئو چه کاری انجام می‌دهند و اگر استراتژی آنها کار می‌کند ، سعی کنید همین لینک ها را بسازید.

متداول ترین روش برای ساخت بک لینک با کیفیت عبارتند از:

  • ارسال پست های مهمان در وب سایت های مرتبط
  • ساختن لینک برای اینفوگرافیک‌ها
  • روش پیوندهای شکسته
  • اظهار نظر در وبلاگ ها
  • استفاده تکنیک آسمان خراش Skyscraper technique
  • شرکت در تالارهای گفتگو
  • دسترسی به ایمیل های به تأثیرگذار

بک لینک هایی که نباید بسازید.

لینک های مختلفی وجود دارد که نباید از آنها در پروفایل backlinks خود استفاده کنید . بدترین چیزی که می‌توانید داشته باشید اسپم هایی است که نمی توانید کنترل کنید.

در اینجا چندین نمونه از بک لینک های مضر آورده شده است:

  • لینک از صفحات با محتوای بی ارزش

 Google صفحات و وب سایت‌های دارای محتوای بسیار کم را، کم ارزش می کند ، و بدیهی است که لینک های این نوع وب سایت ها ارزش SEO کمی دارند.

  • وب سایت هایی که برای کاربران ارزشی ندارند.

 بهترین نمونه‌ها در این گروه وب سایت های نشانه گذاری اجتماعی(social bookmarking websites)، دایرکتوری‌ها (directories) و دایرکتوری‌های مقاله(article directories) هستند. همه این موارد فقط به منظور هدف سئو قابل استفاده است و گوگل اعتبار زیادی به آنها نمی‌دهد. نکته بدتر این است که، پس از ارسال لینک خود به هر یک از این وب سایت ها، حذف آن غیرممکن است.

  • نظرات هرزنامه.

هیچ کس اسپم در گوگل را دوست ندارد. اگر کامنت های اسپم را در سراسر اینترنت ارسال می‌کنید، اعتبار وب سایت خود را از دست می‌دهید، همچنین ممکن است رتبه های خود را در موتورهای جستجو کم کنید. حتی در صورت سوءاستفاده از آنها حتی نظرات nofollow نیز ممکن است مشکوک باشد. 

 

برای شناسایی لینک‌های مضر به وب سایت خود، به حساب Monitor Backlinks خود وارد شوید و لینک های پشتیبان خود را براساس Authority ،Trust Flow و Citation Flow طبقه بندی کنید.

شما می‌توانید از فیلترهای سمت راست برای مرتب کردن بک لینک های خود استفاده کنید و تصمیم بگیرید کدام یک به شما در بهبود سئو کمک می کند.

ساختن بک لینک

 

 

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره هوشمند سازی ایجاد بک لینک بدانید، مقاله ای را که من چند هفته پیش در مورد ۱۰ راه هوشمند برای ایجاد بک لینک در وب سایت شما بررسی کنید.

نتایج نهایی در مورد گرفتن بک لینک

اگر می خواهید برای سایت خود بک لینک با کیفیت بسازید، باید احتیاط و دانش خود را افزایش دهید.

شما باید هر لینکی را که ایجاد کرده‌اید و یا می‌سازید، نظارت کنید و تأیید کنید که ارزش SEO  برای شما داشته باشد.

همیشه از گرفتن لینکها، از صفحه هایی که کنترلی روی آن ندارید، جلوگیری کنید. آخرین چیزی که شما خواهید داشت، این است که صدها بک لینک وجود دارد که نمی‌توانید حذف کنید.

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.    

۵/۵ - (۱ امتیاز)
2 دیدگاه
  • shervin
    نوشته شده در ۱۳۹۹-۰۲-۰۹ در ۱:۱۰ ب٫ظ

    سلام
    من برای ساخت بک لینک سایتم از مقاله بسیار مفید و با ارزش شما استفاده کردم
    بسیار ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار می دهید

    پاسخ
    • admin
      نوشته شده در ۱۳۹۹-۰۲-۰۹ در ۱:۱۲ ب٫ظ

      متشکرم، منتظر مقالات بعدی ما هم باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید...