اصول ساخت تیزر تبلیغاتی ، نکات و تکنیک‌های آن

تیزر تبلیغاتی موثر در مرحله‌ی اول باید توجه بیننده و مخاطب را جلب و بعد او را به محصول و یا خدمات ما علاقمند کند. سپس علاقه او را برای پیگیری خرید و یا استفاده از خدمات ما افزایش دهد و در نتیجه تیزر تبلیغاتیِ موثر ما باعث فروش کالا و خدمات مورد نظر به مخاطب شود.

 

برای این منظور باید اصول ساخت تیزر تبلیغاتی رعایت شود تا ما را  به اهدافمان نزدیک تر کند، در ابتدا باید بدانیم که قصد ما از انجام ساخت تیزر تبلیغاتی چیست و در بحث فروش می‌خواهیم، “فروش سخت” یا “فروش نرم” انجام دهیم. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این دو نوع از فروش چگونه کار می‌‍کنند بیایید باهم بررسی کنیم.

 

 فروش سخت:

در این روش شخص فروشنده به شیوه‌های غیر مستقیم در صدد فروش محصول است و راه‌های پیچیده‌ای را برای این کار انتخاب می‌کند، که سمت نیمکره راست مغزی را درگیر کنند. این راهی طولانی تر است چرا که باید احساسات مخاطب را هدف بگیرند و شاید در بعضی از موارد این کار به خوبی جواب مثبت ندهد و برعکس جواب بدهد.

 

فروش نرم:

این روش مخصوص افرادی است که به صورت مستقیم به تبلیغ محصول یا خدمات خود می‌پردازند و راه‌های ساده و کوتاه‌تری را برای رسیدن و متقاعد کردن مخاطب استفاده می‌کنند، که در اصطلاح می‌گویند با استفاده از روش‌های منطقی به نیمکره چپ مغز مخاطب خود وارد می‌شوند.

 

حالا با این اصطلاح آشنا شدیم و می‌خواییم اصول ساخت تیزر تبلیغاتی را که برای هدف‌گیری مخاطب در تیزر نیاز داریم، را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

۱: یک تیزر تبلیغاتی خوب باید طرح مناسب ، جذاب و گیرایی را داشته باشد. در موقع انتخاب و برنامه ریزی برای طرح تیزر تبلیغاتی، نکات زیر که همواره مهم هستند را باید مدنظر داشته باشید:

 

  • از روایتی ساده، شیوا و گیرا استفاده کنید. استفاده از طنز کلامی یا تصویری کمدی که چاشنی هنری در انجام تیزر تبلیغاتی است، بیشترین تاثیر را برویی مخاطب می‌گذارد وتاثیر زیادی بروی او دارد، که البته این به نوع محصول و یا خدمات شما نیز بستگی دارد.
  • در هنگام ساخت و یا گرفتن سفارش برای ساخت تیزر تبلیغاتی، باید خواسته‌ها به صورت کامل برآورده شود. تا در ابتدا اشخاص اصلی با تیزر ارتباط برقرار کنند.
  •  از موارد دیگری بجز کلمه و متن استفاده کنید.
  •  محصول یا خدمات خود را به صورت بسیار جذاب و با چاشنی ذوق هنری نمایش دهید.
  •  یکی از مهم‌ترین اصول ساخت تیزر تبلیغاتی، انتخاب افرادی است که در آن حضور دارند، باید در موقع انتخاب با توجه به نوع کار افرادی را انتخاب کنید تا بتوانند به بیننده حس ارتباط را دهند، انتخاب افراد اشتباه و لوده شاید در ابتدا در نگاه بیننده جالب به نظر آید ولی در نهایت امر باعث ضرر و کم بازدهی آن تیزر می‌شود.

 

۲) شعار مناسب و مفید یکی دیگر از اصول ساخت تیزر تبلیغاتی است، که نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.. شعار مناسب، آهنگ دار و تاثیرگذار، نقش برجسته‌ای را در ارتقاء برند شما ایفا می‌کند. در هنگام انتخاب شعار تبلیغاتی که در تیزر می‌خواهید نمایش دهید باید یکسری فوت و فن‌ها را رعایت کنید، که هرکسی با شما در میان نمی‌گذارد، ولی ما به شما می‌گوییم:

 

  • محتوای شعار باید از محصول یا خدمت جدید نکته‌ای به بیننده ارائه دهد، حس کنجکاوی یا احساسات مخاطب را درگیر خود کند تا بیننده را بدنبال محصول هدایت کند.
  •  در هنگام نوشتن شعار تا جای ممکن که می‌توانید از نوشتار رسمی دوری کنید، که البته به نوع کسب و کار شما نیز بستگی دارد ولی این نکته را بدانید که شوخی کردن با مخاطب، اثر ماندگار تری را در ذهن او ایجاد می‌کند.
  •  شما باید با شعار خود توجه بیننده را به خودتان جلب کنید.
  • و بزرگترین نکته این است که در اصول ساخت تیزر باید رعایت کنید، این است که شعار نباید بلند باشد و تا جایی که می‌توانید کوتاه و پر مفهوم بنویسید.

 

۳) تبلیغ در متن آگهی یکی دیگر از نکات مهم در اصول ساخت تیزر تبلیغاتی است. که ویژگی‌های محصول یا خدمات ما را دارا باشد.

 

  •  معرفی ویژگی‌هایی که محصول یا خدمت مدنظر، مدعی هستیم که آن‌ها را دارد.
  • مزیت‌های خاص و منحصر بفرد محصول را برای بیننده‌گان به نمایش درآورید.
  •  هر محصول دارای ویژگی‌هایی است و این ویژگی‌ها را باید به دلایل قانع کننده به مخاطب ارائه دهید.
  •  برانگیختن حس نیازمندی در مخاطب از اصول ساخت تیزر تبلیغاتی است، وگرنه در این صورت چه نیازی به ساخت آن وجود دارد، پس بهتر است که مخاطب بداند برای چه به آن محصول یا خدمات نیاز دارد و اگر به آن دسترسی نداشته باشد، نقصی در زندگی او وجود دارد.

 

۴) وظیفه یک تیزر خوب تبلیغاتی این است که مخاطب را به اقدام برای بهره‌مندی یا خرید محصول ما تحریک کند. برای ایجاد تحریک در مخاطب بهتر است که نکاتی را یادآور بشویم:

 

  •  وادار کردن مخاطب برای انجام کاری که از خواسته می‌شود بهترین راه برای تحریک کردن مخاطب است. این رفتار خاص در بیشتر موارد از اصول اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی است.
  • در زمانی که شما می‌خواهید در تیزر تبلیغاتی خود مخاطب را وادار به انجام کاری بکنید، باید محرک این رفتار را نیز برای مخاطب فراهم کنید، در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد تا مخاطب حرف شما را گوش بدهد. از موارد تحریک کردن می‌توانیم به دادن جایزه برای انجام کار خاص، اعلام قیمت متفاوت در صورتی که انجام دهند و از این قبیل مثال‌ها را بیان کرد.
  •  برای آن‌که بخواهید شخصی کاری را انجام دهد حتی در زندگی واقعی باید شما خواسته‌ها و نیاز‌های عقلانی او را برآاورده کنید تا فرد برای شما کاری انجام دهد. در بحث تیزر تبلیغاتی نیز این‌گونه است و شما باید به صورت هم‌زمان نیاز‌های عقلانی و احساسی مخاطب را برای انجام کاری هدف قرار بگیرید .
  • هیچوقت مخاطبتان را با یک گزینه ضعیت و یا القای بد در تیزر همراهی نکنید.

 

۵) مشخصات تجاری از آخرین نکات اصول ساخت تیزر تبلیغاتی است که باید حتما به آن توجه کرد. درج “مشخصات تجاری” کالا یا محصولات ، در تیزر تبلیغاتی است. برای انجام هر چه بهتر این اصل ، به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

  • نام تجاری یا لوگو، نشانی شرکت یا دفتر، شماره تماس، آدرس اینترنتی وب‌سایت یا فروشگاه، و یا اگر در مراسمی، جایزه‌ای را آن محصول یا شرکت برنده شده‌است را باید حتما ذکر کرد.
  • فراموش نکنید، تیزر تبلیغاتی ساخته می‌شود تا مردم با محصول و یا موسسه شما آشنا شوند و این آشنایی فقط با نام تجاری شما ماندگار می‌شود تا به چشم و ذهن مخاطب آشنا بماند.

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...