گوگل ادز Google Ads فرصتی ایده‌ال برای تجربه موفقیت و سودآوری سریع و فوق‌العاده در دنیای تجارت الکترونیک است. هر ثانیه بیش از میلیون‌ها نفر در گوگل جست‌وجو می‌کنند و بیشتر صفحات نتایج موتور جستجو در بخش بالا و پایین خود سایت‌های ویژه‌ای را به شما معرفی می‌کنند. حقیقت این است که امپراطوری گوگل در حدود ۸۰ درصد از بازار موتور جست‌وجو را در تصرف خود دارد و به‌همین دلیل نیز مملو از فرصت‌های عالی برای ترند مارک‌های تجاری و معروف شدن کسب‌وکارها و دریافت سود بیشتر از فروش است.

 

انتخاب تبلیغات گوگل یا آن چنان که رایج است گوگل ادز نه تنها یک تصمیم بلکه یک رویکرد سودآور برای شرکت‌ها و برندهایی است که با ایجاد ترافیک مناسب و با کیفیت وب‌سایت‌ها خود در صفحات نتایج موتور جست‌وجو از کاربران دلبری می‌کنند. پس شناخت گوگل ادز به‌عنوان رویکرد هوشمندانه می‌تواند در کم‌ترین زمان ممکن موشک موفقیت کسب‌وکار شما را به اوج برساند.

 

گوگل ادز که در گذشته‌ای نه چندان دور به گوگل ادوردز مشهور بود یک پلت‌فرم تبلیغاتی آنلاین تحت برند گوگل است. گوگل ادز با ابزار تبلیغاتی خود به شما فرصت می‌دهد تا محصول یا خدمات را به مخاطبان علاقمند نشان دهید و با تمرکز بر کلمات کلیدی به اهداف بزرگی در تجارت دیجیتال دست پیدا کنید. بستر گوگل ادز با تبلیغات پی‌پی‌سی (PPC) یا تبلیغات کلیکی نیز ارتباط تنگاتنگی دارد؛ اما تبلیغات کلیکی گوگل دقیقا به چه معنا است. تبلیغات PPC مخفف عبارت پرداخت به‌ازای کلیک (Pay Per Click) است که در عرف رایج به تبلیغات کلیکی نیز مشهور شده است. تبلیغات کلیکی یک الگوی بازاریابی آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان تنها به ازای هر بار کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند و در واقع یکی از برجسته‌ترین و به‌صرفه‌ترین شیوه‌های تبلیغ در دنیای دیجیتال است.

 

رمز محبوبیت گوگل ادوردز نزد صاحبان کسب‌وکارها و مدیران برندها را می‌توان در بسترهای تبلیغاتی موثر و مفید این شیوه تبلیغاتی دانست. گوگل ادز می‌تواند مزایای چشمگیر برای برند شما به ارمغان آورد؛ از جمله:

 

● برند شما با طیف وسیعی از مخاطبان به مدد گوگل ادز روبرو خواهد شد.
● برند شما در سطح محلی و جهانی فرصت‌های جدید برای مطرح شدن دارد
● ویژگی برجسته گوگل ادز فرصت ارتباط با مخاطبان مناسب در زمان مناسب است
● قدرت مدیریت بودجه تبلیغاتی شما در گوگل ادز مثال‌زدنی است

خدمات گوگل ادز

انواع تبلیغات در گوگل ادز

انواع تبلیغات در گوگل ادز باعث شده که شما از طریق متفاوت و متنوعی با مخاطبان در ارتباط باشید. این شیو‌ه‌ها در طول زمان کارایی خود را ثابت کرده و البته هر روز نیز در حال توسعه و بهبود هستند.

 

سرچ ادز

سرچ ادز اشاره به تبلیغات متنی دارد. فهرست نتایجی که گوگل در نتیجه جست‌وجوی کاربران ارائه می‌کند که اصطلاحا به صفحه نتایج موتور جست‌وجو (SERP) معروف است ماحصل سرچ ادز است. به‌عبارتی ماحصل سرچ ادز در قسمت بالای یا انتهای نتایج ارگانیک جست‌وجوی گوگل خودنمایی می‌کنند. تصور کنید کاربری کلمات کلیدی تبلیغات رایگان در گوگل را در جست‌وجوی خود پیگیری می‌کند. آنچه که در فهرست نتایج به‌همراه نماد Ad نشان‌دار شده و در مقابل چشمان او ظاهر می‌شود از نتایج تبلیغات در گوگل ادوردز است.

 

ویژگی‌های برجسته در سرچ ادز

شناخت خصایص عمده سرچ ادز فرصت خوبی برای استفاده بهتر از قابلیت‌های آن است.

 

هدف‌گیری

در سرچ ادز این فرصت را خواهید داشت که مختصات خاصی یا چند‌گانه جغرافیایی را برای محدوده نمایش آگهی انتخاب کنید.

 

سرچ کوئری و کلمات کلیدی

آنچه که کاربران شما جست‌وجو می‌کنند به علاوه فهرست کلمات کلیدی که تبلیغات برای آنها بهینه شده‌اند.

 

ارتباط تبلیغ

ارتباط بین تبلیغاتی که در SERP دیده می‌شوند با اصطلاح جست‌وجو شده بسیار مهم است. به‌عبارتی شما نباید در نتیجه جست‌وجوی کلماتی همچون گوشی هوشمند در نتایج صفحه جست‌وجو نظاره‌گر انواع خودرو باشید.

 

تجربه صفحه فرود

صفحه فرود همان جایی است که مخاطب شما در ارتباط با کلمه کلید در پی آن بوده است هر چقدر کیفیت این ارتباط بیشتر باشد ارزش صفحه فرود نیز بیشتر می‌شود.

 

بیدینگ

بید (bid) یا به‌عبارتی همان پیشنهاد مالی شما برای پرداخت هزینه هر کلیک در جریان کمپین تبلیغاتی شما است. اینجا رقابت داغی بین کسانی است که اصول تبلیغات گوگل را رعایت می‌کنند و صفحات فرود دلپذیر مناسبی برای مخاطبان طراحی می‌کنند هرگاه وضعیت هر دو متقاضی باهم برابر باشد تبلیغی که پیشنهاد بالاتری برای آن ارائه شده ترجیح داده می‌شود.

 

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یکی از مهم‌ترین واژه‌های است که بعد از این بسیار آن را خواهید شنید؛ چرا‌که مفهوم آن درصد تبدیل بازدید کننده به اقدام هدف را بیان می‌کند. در اینجا نیز کیفیت صفحه فرود و تجربه کاربری بسیار مهم است تا بازدید کننده شما خرید یا اقدام موردنظر کمپین تبلیغات را انجام دهد.

 

امتیاز کیفیت

امتیاز کیفیت یک معیار برجسته در تعیین کیفیت تبلیغ، صفحه فرود و کلمه کلیدی است.

 

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یک فرصت جذاب برای معرفی محصول یا خدمات در قابل نمایش تصویر، بنر یا فیلم در وب‌سایت‌های دیگر است. مزیت این کار معرفی محصولات خود در کنار محتوای مربوط مناسب در سایت دیگران است که به عامل مهمی برای حرکت به سمت سایت شما است. پس نکته اصلی این است که کاربر در پی هدف دیگری است؛ لیکن این گوگل است که به واسطه عواملی همچون علاقه مخاطبان،‌ مدیریت مکان‌ها و ارتباط کلمات کلیدی و غیره این تبلیغات را برای کاربران به‌نمایش می‌گذارد. گوگل برای آنکه به این نمایش تبلیغات روال منظمی ببخشد قواعدی را مدنظر قرار می‌دهد که از آن‌جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

کلمه کلیدی

نمایش تبلیغ بریایه کلمه کلیدی که کمپین تبلیغاتی برای آن برنامه‌ریزی شده، باعث می‌شود گوگل در نتیجه جست‌وجوی آژانس بازاریابی دیجیتال وب‌سایت‌های را نشان دهد که حاوی محتوایی درباره این موضوع هستند.

 

مکان‌ها

جایی که آگهی نشان داده می‌شود نیز در نمایش نوع تبلیغ مهم است. بدیهی است که بهترین مکان برای تبلیغات آموزشی انواع وب‌سایت‌هایی هستند که به مسائل مختلف آموزشی می‌پردازند و از این نوع تبلیغات پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه گوگل همیشه فهرست به‌روزی از انواع کسب‌و‌کارهای مشابه تجارت شما در چنته دارد. که پذیرای تبلیغات شما هستند.

 

موضوع

موضوعات در گوگل ادوردز جایگاه خاصی دارند و عامل مهمی برای دسته‌بندی وبسایت‌ها به شمار می‌روند. بنابراین شما به آسانی می‌توانید موضوعات مربوط‌به کسب‌وکار خود را انتخاب کند.

 

شاپینگ ادز

شاپینگ ادز یا تبلیغات فروش گوگل یک امکان جذاب برای معرفی ویژگی‌ها محصول شما از قیمت گرفته تا نام تجاری و… به همراه عکس است که به‌واسطه مخاطب مستقیما به صفحه اصلی محصول منتقل می‌شود. شاپینگ ادز اگر چه تا حدی مهجور به‌نظر می‌رسد ولی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش نرخ تبدیل است. مزیت اصلی شاپینگ ادز نمایش محصولات در SERP است که برای بسیاری از مخاطبان کلیک روی آن بسیار جذاب است.

 

اقدامات لازم برای اجرای تبلیغ خرید

در نخستین گام نیاز است که یک حساب کاربری در گوگل برای خود باز کنید. گام بعدی شما تنظیم و هماهنگ کردن آن با گوگل ادز و مرکز بازرگان گوگل است. همین بخش مرکز بازرگان گوگل است که محصولات شما را به‌صورت تصویری با مشخصات لازم به نمایش درمی‌آورد و البته هر ۳۰ روز باید آنها را به‌روز کنید.

 

ویدیو ادز

ویدیو ادز را تاکنون احتمالا بارها تجربه کرده‌اید. در‌ واقع تصاویر یا فیلم‌های کوتاهی که قبل، حین یا بعد از پخش محتوای تصویری در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های نمایش همکار گوگل دیده می‌شوند از زیر مجموعه ویدیو ادز هستند.

 

کمپین یونیورسال اپ

کمپین یونیورسال اپ (UAC) یکی از تبلیغات خودکار در گوگل ادز است که البته برای تجارت با استفاده از برنامه‌های تلفن بسیار مفید است. کمپین یونیورسال اپ به گروه‌های تبلیغاتی این فرصت را ارائه می‌دهد تا از طریق پلی‌استور، نمایش، جست‌وجو یوتیوب و غیره به معرفی برنامه‌های تلفن همراه اقدام کنند.

 

گوگل ادز یا گوگل ادوردز همه‌ این امکانات را فراهم کرده تا شما بتوانید راهی غیر از جلب ترافیک ارگانیک و میان‌بر را برای دیده شدن در صفحه نخست جستجو در اختیار داشته باشید،‌ لیکن همانطور که متوجه شدید گوگل ادوردز چیست به این نکته نیز واقف شدید که تبلیغات گوگل هرگز کیفیت را فدای درآمد نمی‌کند و شما همچنان باید به اصول سئو پایبند باشید.

 

حالا که با گوگل ادز آشنا شدید ، اگر قصد دارید قدم در مسیر این نوع تبلیغ بگذارید به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات گوگل ادز پویاآرت استفاده کنید.

 

مطالب پیشنهادی :

گوگل ادوردز و مزایده برای نمایش بهترین سایت ها

 

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...