هرساله ترندهای جدیدی به واسطه فعالان برتر حوزه بازاریابی معرفی می شود که آینده بازاریابی را رقم می زنند. در سال ۲۰۱۴ موشن گرافیک این لقب را به خودش اختصاص داد و برخلاف باقی روش ها که عمر کوتاهی داشتند، تا الان به عنوان یکی از کارآمد ترین روش ها باقی مانده است. موشن گرافیک در دنیای بازاریابی ویدیویی در مقابل اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک یک روش در دسترس و سرگرم کننده برای انتشار اطلاعات پیچیده می باشد و به شما این امکان را می دهد تا موضوعات مهم و پیچیده را به راحتی هرچه تمام تر برای کاربران بازگو کنید.

 

موشن گرافیک چیست؟

به طراحی گرافیکی در حال حرکت ، موشن گرافیک می گویند و شما حتما آن را در تلویزیون، فیلم ها، برنامه های اینترنتی، تبلیغات و تقریباً در همه جا دیده اید و با آن برخورد داشته اید.

 

ظهور بازاریابی ویدیویی

تا سال ۲۰۲۱ کمپانی سیسکو پیش بینی کرده است که ۸۰% از کل ترافیک اینترنتی از آن ویدیوها خواهد بود. بازار محتوای ویدیویی بسیار بسیار قوی است ، به ویژه زمانی که قدرت تاثیر گذاری رسانه را در نظر بگیریم. کاربران به طور متوسط ۱۹ ساعت در ماه وقت خود را به تماشای ویدیو می گذرانند و حدود ۶۰% از خریداران نیز برای تصمیم گیری در مورد خریدن محصول، ویدیوی مربوط به آن را تماشا می کنند و ۷۴% از خریداران بعد تماشای ویدیوی محصول، حتماً خرید خود را انجام می دهند.

 

با همه این توضیحات ۷۲% از بازاریابان در سراسر جهان می گویند، تولید محتوای ویدیویی اولویت شماره یک آن ها است و آن ها در تلاش هستند تا محتوای ویدیویی را به صورت اصولی، قانع کننده و موثر بسازند تا بتوانند در کمپین های خود و معرفی برند به بهترین شکل ممکن عمل کنند. اما مسئله مهم این است که ساخت محتوای ویدیویی کار سختی است و اگر شما بودجه لازم، تجهیزات عالی، تیم حرفه ای در زمینه تولید، تدوین و ساخت را نداشته باشید، نمی توانید به هدف خود یعنی جذب مخاطب و افزایش فروش برسید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید : بهبود کسب‌‌وکار با موشن گرافیک راهی برای تسخیر قلب کاربران

چرا باید در کمپین های تبلیغاتی حتما از موشن گرافی استفاده کنیم؟

محتوای ویدیویی خوب باید ۵ نکته اصلی را رعایت کند و آن ها عبارتند از

۱. سرنخ ها را در طول سفر مشتری در ویدیو باید به آن ها داده شود.

 

۲. این را باید به خوبی درک کنید که کاربرانتان به چه چیزی نیاز دارند تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن آن نیاز را برطرف کنید.

 

۳. باید ارزش تماشا کردن را داشته باشد و به این معنی است که ویدیوی شما باید سرگرم کننده، الهام بخش، مفید و ارزش خاصی را به کاربران ارائه دهد.

 

۴. باید به راحتی و به طور موثر توزیع شود. ویدیو شما باید به راحتی در جایی که کاربران بیشتر وقت خود را در آن شبکه اجتماعی می گذارنند در دسترشان قرار گیرد تا تعامل و جذب بیشتری را برای شما داشته باشد.

 

۵. ویدیو یک هویت تجاری سازگار را ایجاد می کند. هر بخشی از بازاریابی شما باید روایتی منسجم از کار شما را تشکیل دهد تا مخاطبان دقیقاً بدانند که شما کی هستید و چه چیزی را برای ارائه کردن در نظر دارید.

 

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم :

بهترین نرم افزارهای موشن گرافی در سال ۲۰۲۰

راهنمای استفاده از نرم افزار موشن گرافی افتر افکت

 

راحت است، مگر نه؟

جوابش این است که نه زیاد، دقیقا این جا است که موشن گرافی به کمک شما می آید. موشن گرافیک شما را قادر می سازد تا به صورت مداوم هر ۵ نکته را رعایت کنید، به گونه ای که هم برای شما مقرون به صرفه تر از محتوای ویدیویی و هم موثرتر از آن باشد. اگر هنوز چیزهایی را که به شما گفتیم را قبول ندارید، در زیر روش هایی که موشن گرافیک باعث می شود تا در فعالیت های بازاریابی شما تحولی بزرگ ایجاد شود را آورده ایم و باهم بررسی می کنیم.

چرا باید در بازاریابی دیجیتال از موشن گرافی استفاده کنید

۱. هویت برند منسجمی را می سازد

ساخت ویدیو محدودیت هایی دارد و این یکی از مواردی است که می تواند بروی هویت برند شما تاثیر بگذارد، مگر اینکه بودجه شما بی پایان باشد. آگاهی و ارتباط تجاری، مشوق های واقعی برای تبدیل کاربر به خریدار است، اگر کاربر اسم شما را اصلاً نشنیده باشد، چگونه می تواند راضی به خرید کردن از شما شود؟

در استفاده از موشن گرافیک، محدودیتی برای این که بتوانید نام خود را به صورت ظریف و دقیق در محتوای خود بگنجانید وجود ندارد. پیام برند شما نه تنها در فیلمنامه، بلکه در انتخاب موسیقی، شکل، رنگ و حتی حرکت می تواند بسیار قدرتمند به مخاطب منتقل شود.

این موارد در یک بازار اشباع نشده، به سادگی قابل مشاهده است و شما باید با خلاقیت از رقبایتان قابل تشخیص باشید و از همه مهمتر در یاد مخاطب بمانید این موضوع باعث وفاداری کاربر به برند شما می شود که از همه چیز در بازاریابی مهم تر است. موشن گرافیک این امکان را به شما می دهد تا نام تجاری خود را در هر زمان که بخواهید به مخاطبانتان منتفل کنید و محدودیت ویدیو زنده را نداشته باشید.

 

۲. هیجان انگیز بودن

اگر مخاطبان شما از تبلیغات ویدیویی شما لذت ببرند، ۱۳۹% ارتباط برند را افزایش می دهند و قصد خریدشان از شما را تا ۹۷% بیشتر می کند. به نظر شما مخاطبانتان بیشتر از چه چیزی لذت می برند؟ ویدیویی که یک شخص از شرکت شما مقابل دوربین قرار بگیرد و توضیح دهد؟ یا موشن گرافیکی که می تواند دنیایی نامحدودی از خلاقیت و جذابیت را برای شما ایجاد کند و روایت فوق العاده ای را به مخاطبان ارائه دهد. زمانی که شما موشن گرافیک را با رسانه های دیگری مانند انیمیشن ترکیب کنید، می توانید از یک داستان خشک، یک روایت در حد جایزه اسکار به بیننده هایتان نشان دهید.

ثابت شده تحریک احساسات در بازاریابی، تاثیر مثبتی بر تصمیم گیری مصرف کننده دارد، حتی در بازارهای B2B. با کوتاه شدن فاصله توجه مردم، دیگر یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای برای جذب کاربر مفید و کارساز نیست و حتما باید بتوانید مخاطبان را سریع به خود جذب و آن ها را با برندتان همراه کنید تا از رفتن به سمت رقابایتان پشیمان شوند.

 

۳. ماندگاری در ذهن و میزان تعامل بیشتر

۶۴% بینندگان بیش از۳⁄ ۴ یک ویدیو را تماشا می کنند، چیزی بیشتر از یک محتوای متنی که شما فکر کنید مخاطبان برای دیدن یک ویدیو وقت می گذارند، بنابراین برای رسیدن مخاطب به پیامی که می خواهید به او دهید، موشن گرافیک و ویدیو بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. از این گذشته مخاطبان ۱۰ برابر بیشتر از پست های وبلاگ و عکس ها، محتوای ویدیویی را به اشتراک می گذارند و با آن تعامل می کنند. ویدیو ها به طور مداوم ثابت کرده اند، که رسانه ای که تعامل مخاطب را با برند افزایش می دهند هستند و موشن گرافیک نیز از این قاعده مستثنی نیست برای مثال ویدیو ها در فیس بوک باعث جذب ۱۳۵% ترافیک ارگانیک شده اند.

 

۴. به راحتی قابل اشتراک است

امروزه در دنیا ، افراد برای خواندن محتوا از لپ تاپ و کامپیوتر به گوشی های هوشمند روی آورده اند. در حقیقیت بیش از ۵۰% کاربران با استفاده از تلفن های هوشمند خود به تماشای ویدیو ها می پردازند و نکته جالب و کاربردی در مورد موشن گرافیک این است که با هر سیستمی قابلیت پخش دارد (برخلاف ویدیو ها که بسته به نوع ویدیو و پسوند فایل آن در هر دستگاهی قابلیت پخش ندارد.) در این صورت فرصت بیشتری برای دستیابی به بازار هدف خود با محتوای کاربر پسندتر را دارید.

با ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در فیس بوک و ۱۰ میلیارد بازدید ویدیو در اسنپ چت، رسانه های اجتماعی فرصت گسترده ای را برای مشاهده و اشتراک گذاری موشن گرافیک و ویدیو ها را در اختیار شما قرار می دهند و موشن گرافیک این فرصت را ایجاد می کند تا در این شبکه های مجازی، به علت این که محتوای شما جذاب است، مانند یک ویروس در سرتاسر اینترنت پخش شود.

 

۵. یک پیشنهاد بزرگ برای بازگشت سرمایه

یکی از مهم ترین نکاتی که محتوای شما باید برای ارائه داشته باشد، ارزش است، محتوا باید هم آموزنده و هم سرگرم کننده باشد.در چشم انداز رسانه های فعلی، مردم به واقعیت، بیشتر از حدس و گمان اهمیت می دهند، داده هایی که ارائه می دهید باید بر اساس واقعیت باید باشد و اگر بتوانید این کار را به صورت موثر و مداوم در محتوای خود انجام دهید، کاربران بیشتر به شما اعتماد و با برندتان ارتباط برقرار می کنند.

موشن گرافیک، شما را قادر می سازد تا داده های پیچیده را به داستانی جذاب تبدیل کنید تا کاربران بتوانند آن ها را در زندگی روزمره خود درک و عمل کنند. از این رو شاید بگویید که فروش سه برابر شده است، اما در حقیقت دیدن رشد کسب و کار تاثیر قوی و به یاد ماندنی تری را در ذهن ها ایجاد می کند. بییندگان عاشق دیدن موشن گرافی هستند، زیرا ذاتا ویدیو یک مشوق است و از طرف کاربر نیاز به زمان کمی دارد تا منظور آن را متوجه شود، به جای اینکه کابر پیوسته یک متن ۱۵۰۰ کلمه ای را بخواند، می تواند روی صندلی خود به راحتی بنشیند و از تماشای ویدیو لذت ببرد و با کسب و کار شما به بهترین و نتیجه بخش ترین حالت تعامل کند.

محتوای موشن گرافیک، فقط تمرین ساخت یک برند نیست، بلکه بارها ثابت شده است که می توانید با انجام درست آن به سمت موفقیت پیش بروید. قرار گرفتن یک موشن گرافیک در صفحه اول وب سایت شما می تواند میزان کلیک را دو برابر و بهتر رتبه دادن گوگل را تا ۵۳ برابر افزایش دهد.

یک نکته مهم برای شما، حتما در بازاریابی ایمیلی خود نیز از موشن گرافی استفاده کنید تا کاربران وقت خود را برای خواندن ایمیل و سر زدن به شما بگذارند و کمپین موفقی را پشت سر بگذارید.

اما دلیل شماره یک استفاده از ویدیو در برنامه بازاریابی محتوایی شما چیست؟ موشن گرافی ها و ویدیو ها نرخ تبدیل را برای شما افزایش دهند. تحقیقات اخیر نشان داده است ۷۱% بازاریابان معتقد اند که نرخ تبدیل ویدیو از سایر قالب های محتوایی بسیار بیشتر است.

 برای اطلاعات بیشتر در زمینه  تکنولوژی نوین، تحقیق و توسعه و آموزش طراحی سایت  پایگاه خبری تحقیق و توسعه R&D NEWS  را  مطالعه نمایید.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.

در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.

در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.

اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...