ساختار کلی در گوگل ادز و درک آن چگونه می‌تواند تبلیغات کلیکی شما را در مسیر پیروزی و موفقیت قرار دهد.

یکی از مهم‌ترین مراحل تنظیم حساب تبلیغات پرداخت هزینه به ازای کلیک درک ساختار اکانت گوگل ادز است. از بسیاری جهات می‌توان یک کمپین ساده و بی دغدغه را ایجاد کرد؛ لیکن اگر در این میان وقتی برای طرح‌ریزی و درک ساختار حساب گوگل ادز در‌ نظر گرفته نشود؛ مواجه شدن با مشکلات عدیده در تبلیغات گوگل چیز عجیبی نخواهد بود. در یک کلام اگر ساختار کلی در گوگل ادز اشتباه بگیرید مدیریت تبلیغات به سرعت می‌توانند به کاری گیج کننده شوند.

 

ساختار کلی در گوگل ادز

می‌توان حساب گوگل ادوردز را در بالاترین سطح در سه بخش مهم بررسی کرد. با شناخت هر چه بیشتر این سه بخش می‌توانید رویکرد موفقیت‌آمیزی برای کمپین تبلیغات گوگل طراحی کنید و موفقیت‌های ماندگاری را تجربه کنید.

 

● حساب

حساب شامل تمام اطلاعات و داده‌ها درباره صورت‌حساب‌ها و جزئیات تماس

 

● کمپین

کمپین یا ستاد تبلیغاتی همان‌جایی است که می‌توانید بودجه اصلی، انواع هدف‌گذاری، موقعیت مکانی و دیگر موارد را کنترل کنید.

 

● گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی (Ad Group) در محدوده قدرت خود گروه کلمات کلیدی و تبلیغات را مدیریت می‌کند.

 

کمپین‌ها و گروه‌ تبلیغاتی

در حقیقت با توجه به ساختار کلی در گوگل ادز واحد اصلی که در اکانت گوگل ادوردز روی آن تمرکز خواهید داشت گروه تبلیغاتی است. گروه‌های تبلیغاتی درون کمپین قرار می‌گیرند و با معیارهای هدف‌گذاری همچون کلمات کلیدی تبلیغات را مدیریت می‌کنند. به زبان ساده شما به گوگل می‌گویید وقتی کلمات کلیدی خاص مورد جست‌وجو کاربران قرار رفتند این گروه تبلیغات را نمایش دهد.

google ads campgain

برای یک گروه در می‌توانید کلمات کلیدی را به دو صورت هدف‌گذاری کنید. کلمات کلیدی مثبت که بخشی از هدف کسب‌وکار شما هستند و کلماتی دیگر به نام کلمات منفی که نمی‌خواهد با جستجوی آنها آگهی شما دیده شود. در هر گروه مجاز هستید تا ۵۰ تبلیغ را تنظیم کنید؛ ولی توصیه می‌شود با حداقل ۳ مورد تبلیغ برای شروع و درک بیشتر ساختار کلی در گوگل ادز اقدام کنید.

 

تعداد گروه تبلیغاتی

در ساختار کلی در گوگل ادز تعداد گروه تبلیغاتی بیشتر بحث مدیریت در استفاده از ارزش و جایگاه کلمات کلیدی است. در واقع هنگامی که کلمات کلیدی جدیدی را اضافه می‌کنید، باید بدانید که چرا می‌خواهید برای آنها تبلیغ ویژه‌ای را نمایش دهید. اگر جواب شما مثبت و مناسبی دارید با وجود حتی اندکی تغییرات جزئی در متن باید یک گروه تبلیغاتی خاص ایجاد کنید.خوش‌بختانه در اکثر مواقع محدودیتی برای افزودن گروه‌های تبلیغاتی بیشتر در هر کمپین پیش روی شما وجود ندارد. هر کمپین می‌تواند تا ۲ هزار گروه تبلیغ در خود جای دهد.

google ads groups

هر صفحه وب‌سایت کسب‌وکار شما باید با یک گروه تبلیغاتی در ارتباط باشد که به کلمه کلیدی مربوط است. جست‌وجوی گوگل را می‌توان همانند یک مکالمه تصور کرد. کاربران برای رسیدن به جواب پرسش‌های خود آنها را خلاصه می‌کنند و بنابراین موضوع راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ به اصطلاح خرید تلویزیون سامسونگ یا حتی تلویزیون سامسونگ تبدیل می‌شود.این تبدیل و جست‌وجو آنچه را که به کلمات کلیدی معروف شده، می‌سازد که شروط تبلیغ شما نیز بر اساس آن تنظیم می‌شود. در حقیقت کلمه کلیدی فصل مشترک بین سوال و جواب کاربران و کسب‌وکار شما در ساختار کلی در گوگل ادز است.

در گوگل ادز شما تبلیغ را برای کلمات کلیدی تنظیم می‌کنید پس آنچه که به مخاطب نمایش داده می‌شود تبلیغ متناظر کلمه کلیدی است و اگر کاربر روی آگهی شما کلیک کند به صفحه فرودی که برای آگهی تنظیم کرده‌اید هدایت می‌شود.

 

تبلیغات ترکیبی

اغلب اوقات ارتباط مستقیم بین هر صفحه وبسایت شما با یک تبلیغ از گروه تبلیغاتی برقرار و تنظیم می‌شود؛ ولی تا زمانی‌که صفحات شما تحت یک دامنه هستند تبلیغات گوناگونی می‌توانند به‌ آن‌ها وصل شوند و به‌نوعی این فرصت را دارید که از یک ارتباط ترکیبی بهره ببرید. البته باید به‌دقت و ظرافت خاص تعادل را در ارتباط صفحه فرود با آگهی در نظر بگیرید.

مثلا شاید شرکت شما در تجارت شستشوی فرش است. یک تبلیغ شستشوی فرش می‌تواند به‌طور مستقیم به صفحه فرود شما متصل شود؛ لیکن اگر در محتوای خود از عوارض آلودگی فرش توسط حیوانات خانگی صبحت کردید می‌توانید یک تبلیغ مناسب این بخش نیز به صفحه فرود خود اضافه کنید و ای از مزایای درک ساختار کلی در گوگل ادز است.

 

تعداد کمپین

در ساختار کلی در گوگل ادز هر گروه تبلیغاتی شما در یک کمپین قرار می‌گیرد. این تنظیمات کمپین است که موقعیت مکانی،‌ زبان و استراتژی پیشنهاد قیمت (به‌صورت خودکار یا دستی) برنامه تبلیغات و بودجه کلی و… را در برمی‌گیرد. از این جهت برای تغییر هر کدام از این معیارها نیاز به یک کمپین جدید احساس می‌شود.اگر قصد تغییر منطقه گروه هدف را دارید یا متوجه شدید که مشتریان شما در نیمه‌های شب بهتر به دنبال کالا و محصول شما هستند وقت ساختن یک کمپین تبلیغاتی جدید در گوگل ادوردز است.

به عنوان مثال امکان دارد با یک کمپین به سراغ گروه هدف خود در خراسان و اصفهان رفته باشید؛ لیکن به مرور متوجه می‌شوید که مشتریان اصفهانی شما نگرانی خاصی درباره قیمت‌ها دارند. اینجاست که بهتر است کمپینی ما به دو قسمت تبدیل شود و به‌طور اختصاصی به مشتریان اصفهانی خود بپردازید؛ چرا که هرچند آنها سخت خرید می‌کنند ولی مشتریان وفاداری هستند که می‌توانند به جمع مشتریان VIP شما اضافه شوند. در نمونه‌ای دیگر، امکان دارد هزینه تبدیل شما در منطقه خراسان کمتر باشد پس شاید بهتر باشد در تنظیم بودجه خود بین اصفهان و خراسان تجدیدنظر کنید.

 

تنظیمات بید

تبلیغات گوگل ادز

توجه داشت باشید که نیازی نیست ساختار کلی در گوگل ادز خود قطاری از کمپن ها را برای هر نوع تغییر ردیف کنید. اگر فقط به‌دنبال تغییر در قیمت پیشنهادی یا در مکانی جدید یا زمانی جدید است به جای خلق کمپین جدید در تبلیغات گوگل ادز از تنظیمات بید یا تنظیمات قیمت پیشنهادی استفاده کنید. به عبارتی برای تغییر در مکان یا زمان‌های مختلف به‌سراغ تقسیم کمپین خود بروید و برای پیشنهادات قیمتی مختلف می‌توانید با تنظیمات بید بدون تقسیم کمپین به کار خود ادامه دهید.

 

حساب شما در گام نخست

به طور معمول شما کار تبلیغاتی خود را در گوگل ادروردز با تعداد اندکی کمپین و تعداد ۱۵ تا ۲۰ گروه تبلیغاتی در کمپین ها آغاز خواهید کرد و به مرور نیز استراتژی مناسب شما نشانه‌های خود را بروز می‌دهد. احتمالاً شما تصمیم می‌گیرد که تعداد کمیپن‌ها را بیشتر کنید؛ زیرا کلمات کلیدی جدیدی را برای گروه‌های تبلیغاتی انتخاب می‌کنید تا بتوانید با دقت بیشتر مخاطبان خود را جلب کنید. به زودی داده‌های و تحلیل‌ها به شما نشان می‌دهد که کلمات کلیدی دیگری نیز محبوب کاربران و مربوط‌به کسب‌و‌کار شما وجود دارد که تاکنون به آنها توجه نکرده بودید و البته بیشتر این کلمات گروه‌های تبلیغاتی خاص خود را می‌طلبند.

در آغاز کار تجربه این ساختار منفک شده بسیار رایج است؛ ولی هر چه بیشتر برای درک ساختار کلی در گوگل ادز وقت بگذارید در بلند مدت پاداش و سود بیشتری نصیب شما خواهد شد. مزیت ویژه مهارت در استفاده از درک ساختار کلی در گوگل ادوردز دستیابی به دقت لیزری برای تحلیلی اوضاع و ارزش هر کلمه کلیدی در کسب‌وکار خود است و این برگه برنده شما در رقابت با رقبا بر سر میز مزایده گوگل و جلب کاربران بیشتر در انواع تبلیغات کلیکی گوگل ادز است.

 

 

مطالب پیشنهادی:

گوگل ادز چیست و نگاهی سریع به امکانات آن

گوگل ادوردز و مزایده برای نمایش بهترین سایت ها

 

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید...