لیست اقدامات جهت ورود محتوای سایت بر اساس استانداردهای سئو

۱-انتخاب کیوردهای مناسب

اولین و مهمترین اقدام جهت سئو سایت پیدا کردن کیوردهای مناسب برای تک تک صفحات سایت است و شامل مراحل زیر می‌گردد:

  • ابتدا کلمات کلیدی پیشنهادی خود را در قالب اکسل آماده می‌کنیم.
  • سپس در ابزار Google Adwords با یکی از اکانتهای Gmail وارد می‌شویم.
  • سپس در منوی Tools گزینه Keyword Planner وارد می‌شویم و  Search for new keyword and ad group ideas را انتخاب می‌کنیم.در پنجره ای که باز شده اگر تعداد کلمات کم بود می توانیم تایپ کنیم در غیر اینصورت امکان Attach  کردن فایل اکسل را قرار داده که می‌توانیم آن را آپلود نموده و انجام تنظیمات زبان و کشور و … به دلخواه کلید Get search volume را انتخاب می‌کنیم، در پنجره ای که باز می‌شود تعداد سرچ ماهانه هر کلمه را نمایش می‌دهد.

مرحله بعد در گوگل کلمه مورد نظر را  جستجو می‌کنیم، عددی که در تصویر زیر نمایش داده می‌شود، تعداد صفحاتی است که در ارتباط با کلمه ای که سرچ کردید ایندکس شده است.

سئو سایت

 

  • عدد به دست آمده را در فرمول‌ زیر قرار می‌دهیم:

KEI= (Search Of Mount)^2/index       

 و انتخاب ما برای رتبه بندی کلمات کلیدیKEI  می‌باشد و اگر عدد بزرگتری باشد الویت بالاتری برای انتخاب کلمه کلیدی است.

  • می توانید با نصب نرم افزارCute Rank به طور هفتگی و ماهانه نمودار تغییرات و جایگاه خود را در رتبه‌بندی گوگل برای کلمات کلیدی که برای شما اهمیت دارد مشاهده نمایید و جهت بهینه نمودن سایت خود برای کلمه کلیدی مورد نظر اقدام نمایید.

۲-آدرس صفحات یا همان URL در سئو سایت نقش بسیار مهمی دارند و باید از کلمات کلیدی که در محتوای صفحه استفاده شود انتخاب شوند و نکته مهم اینکه اگر برای سایت‌های فارسی زبان، کلمه کلیدی به انگلیسی ترجمه شده و بعد استفاده گردد بهتر و استانداردتر از حالتی است که در آدرس صفحه از کلمات فارسی استفاده شود و نباید از سیمبولهایی نظیر $ & ؟  استفاده شود و جهت جداسازی هر سیلاب از – بجای _ استفاده شود(خط تیره باعث خوانایی بیشتر می شود و رتبه صفحه تاثیر دارد) مانند نمونه زیر:

  • yoursite.com/about-us (صحیح)
  • yoursite.com/about_us(غلط)
  • yoursite.com/?about-us (غلط)
  • yoursite.com/about us (غلط)

۳-استفاده از تگ های Meta Description, Meta Keyword, Title در تمام صفحات بسیار مهم است و در سرچ گوگل به صورت زیر نمایش داده می‌شوند:

سئو سایت

  • تگ Title که در سایت‌های داینامیک با نام عنوان صفحه لحاظ می‌شوند باید شامل کلمه ای باشد که در محتوای صفحه موجود باشد و اگر یکی از کلمات کلیدی انتخاب شود یا هم نام آدرس صفحه باشد بهتر است مانند(درباره ما) در مثال قبل و برای سایت فارسی به زبان فارسی و برای سایت هایی با زبان‌های دیگر به همان زبان نوشته می‌شود و باید تا ۶۵ کاراکتر باشد. ضمنا کلمه کلیدی در ابتدای عبارت عنوان نوشته شود مانند مثال زیر برای کلمه کلیدی کسب و کار :
  • کسب و کار را چگونه رونق دهیم(صحیح)
  • راهها و روشهای رونق کسب و کار(غلط)
  • مراحل روند یک کسب و کار موفق(غلط)
  • تگ Meta Keyword یا همان کلمات کلیدی که نقش بسیار مهمی در جستجوی گوگل دارند شامل ۳% چگالی محتوا است، یعنی اگر محتوای شما شامل ۱۰۰ کلمه است، ۱ تا ۳ کلمه کلیدی به آن اختصاص داده می‌شود که برای جداسازی آنها از کاما استفاده می‌شود و نکته مهم اینکه باید حتما هر ۳ کلمه در محتوای صفحه وجود داشته باشند و اگر ۵۰ تا ۱۰۰ لغت اول بیشتر شامل کلمات کلیدی شوند بهتر است و با توجه به محتوای صفحه می تواند فارسی، انگلیسی یا ترکیبی از هر دو باشد. ضمنا بهتر است کلمات کلیدی استفاده شده در متن را Bold  و لینک دار کنیم. (نکته: ایجاد لینک داخلی در سایت یعنی لینک کردن صفحات به هم بسیار در سئو سایت موثر است).
  • تگ Meta Description یا کلمات کلیدی توضیحی که باید تا ۱۶۰ کاراکتر باشند باید شامل توضیح کوتاهی از محتوای صفحه باشند که اگر کلمات کلیدی هم در آن وجود داشته باشند استانداردتر است.

پس با توجه به موارد گفته شده تا اینجا کلمات کلیدی باید در آدرس صفحه، عنوان صفحه و کلمات کلیدی توضیحی مشترکا وجود داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بهبود سئو سایت به مقاله “بهترین تمرینات سئو- ۱۷ نکته برای بهبود سئو سایت” مراجعه بفرمایید.

۴- نکات سئو  زیر در ایجاد صفحات رعایت شود:

  • محتوی هرصفحه حداکثر ۵۰۰ لغت داشته باشد.
  • از حذف صفحات خودداری نمایید و با ایجاد صفحه جدید و جایگزین نمودن با صفحه ای که قصد حذف نمودن آن را دارید  و ارور ۳۰۱  جایگزینی صفحه را به گوگل اعلام کنید که در بعضی سایت‌ها این قابلیت قرارداده شده و در سایت‌هایی که این امکان را ندارد باید از ابزار رایگان گوگل استفاده نمایید.
  • صفحه ارتباط با سایت contact page آدرس پستی ، شماره تماس‌ها ، داشتن فرم تماس با ما و … بسیار صفحه مهم و ضروری است، چون در اطمینان مشتری نسبت به سایت تاثیر فراوانی دارد و برای موتورهای جستجو مهم است.
  • در هر صفحه باید حتما تگ H1 و H2  تعریف شود و اگرکلمات کلیدی در آن وجود داشته باشند بهتر است ولی استفاده از تگ های  H3 تا H6 اختیاری می باشد و محدودیت ندارد.
  • ایجاد نقشه سایت جهت دسترسی راحت به تمام صفحات در سایت.
  • ایجاد صفحه Landing page(صفحه فرود) بدین صورت که صفحه ای ایجاد کنید برای کشاندن کاربر به آن صفحه و دادن هدیه مانند یک فایل PDF یا فایل صوتی یا تصویری به صورت رایگان و گرفتن اطلاعات مفید مانند یک آدرس ایمیل برای ارسال لینک دانلود  از مطلبی که خود کاربر تمایل دارد، برای دانلود آن، ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد. با این کار هم کاربر با رضایت ایمیل خود را در اختیار شما قرارداده و شما مطلع شدید که به چه موضوعاتی علاقه‌مند است تا بتوانید در آینده نیز با اضافه نمودن مطلبی جدیدی در آن زمینه باز هم کاربر را به سمت سایت خود دعوت کنید.

۵- نکات زیر جهت سئو عکس در صفحات رعایت شود:

    • محتوی دارای حداقل یک تصویر با تگ ALT باشد.
    • تعریف title برای عکس ها از کلمات کلیدی.
    • نام تصاویر با کلمات کلیدی ترجمه شده به زبان انگلیسی ذخیره و آپلود شود.(سعی کنید برای ترجمه کلمات کوتاه از خود Google translate استفاده نمایید چون گوگل برای ترجمه سایتها الویت ترجمه کلمات را بر اساس بانک اطلاعاتی خود قرارداده است)
    • تصاویر استفاده شده در صفحه مناسب برای وب باشند با پسوند png , jpeg یا jpg.
    • عدم استفاده از عکس کپی از سایت‌های دیگر چون روی سئو سایت اثر منفی دارد.

شرکت دیجیتال مارکینگ پویا آرت” ضمن سپاسگزاری از شما بابت مطالعه مقاله فوق، اعلام می‌دارد به پاس این توجه به شما یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا تلفنی) جهت ایجاد یا توسعه کسب و کارتان هدیه می‌دهد تا دانش خود را در اختیار شما گذاشته و تجربه های موفق و بی‌نظیرش را با شما به اشتراک بگذارد.
در این جلسه پر محتوا کارشناسان ما ابتدا با تخصص و کسب و کار شما آشنا می‌شوند و بعنوان یک راهنما و مربی شما را با روش‌های اثربخش دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌نمایند.
در این جلسه ی مشاوره، با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید.
اصول و مزایای یک “طراحی وبسایت حرفه ایی” و تفاوتها بین “سایت شرکتی” و “سایت فروشگاهی” ، همچنین شما با “روشهای سئو” (SEO) ( Search Engine Optimization) آشنا می‌شوید، در این جلسه مشاوره شما با “اصول برندینگ” و ابزار آن آشنا خواهید شد، جایگاه مشتریان وفادار (“باشگاه مشتریان“) و سامانه “مدیریت ارتباط با مشتریان” (“CRM”) را در میابید ، در خصوص “محتوا مارکتینگ” و “ویدئو مارکتینگ” هم مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ایی دریافت می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنید. لازم بذکر است هزینه مشاوره این جلسه حرفه ایی سه ساعته معادل ٣.۵ میلیون تومان است اما برای افرادی که در بخش “ارتباط با ما” یا بخش “برندینگ” فرم تکمیل کنند یا از طریق واتساپ سایت درخواست بدهند،کاملا رایگان خواهد بود.

                 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
3 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید...